Toon posts:

[Outlook] error 0x800CCC0F sinds gebruik wireless router *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

zoals ik bij het zoeken al meerdere malen heb gelezen maar niet echt tot een duidelijke oplossing kwam, ik heb een probleem met het verzenden van email.

allereerst heb ik een nieuwe 3com wirreles router gekocht, waarop draadloos een laptop zit.

Nu geeft de laptop aan bij het verzenden van email dattie niks kan verzenden, bij het testen van de accountinstellingen kan ik wel de server vinden maar niet een testemail verzenden.
in iedergeval heb ik wel poort 25 open staan en het smtp adres van mijn isp gebruikt (smtp.casema.nl)

Wie weet hier een oplossing voor?
bij voorbaat dank,

mvg robby

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke melding krijg je precies, en welk email programma gebruik je? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op zondag 26 december 2004 @ 12:24:
Welke melding krijg je precies, en welk email programma gebruik je? :)
Bij taak mail.vwijngaarden.com - Bezig met verzenden is een fout (0x800CCC0F) opgetreden: De verbinding met de server is onderbroken. Als het probleem blijft bestaan, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).

mail.vvwijngaarden.com is alleen de benaming van de taak, de smtp
staat op zeker goed, smtp.casema.nl
verder gebruik ik microsoft outlook 2003 en gebruik ik deze instellingen ergens anders ook, echter zonder router. graag hoor ik van iemand een oplossing!

mvg robby

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 09:59
Begin eerst met poort 25 weer dicht te zetten, want je draait zelf geen mailserver.

Daarna stap voor stap troubleshooten.

Wat zijn je tcpip instellingen ?
Hoe staat je router ingesteld ?

* aZuL2001 needs more input :)

Abort, Retry, Quake ???

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Verwijder even de items in je outbox en probeer het daarna nog eens? Mocht je eerst een fout hebben gemaakt dan blijft ie dat in die mailtjes die in je outbox staan op een of andere manier onthouden. Verwijder die eens en test dan opnieuw.

En je zou idd geen enkele poort open hoeven te maken om e-mail te kunnen versturen en ontvangen die zouden automatisch al wel goed moeten staan.

[ Voor 9% gewijzigd door intert0y op 26-12-2004 12:36 ]

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 18:03
Over die error is vrij veel te vinden en er is niet één oplossing/oorzaak:

http://support.microsoft.com/?kbid=813514

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=0x800CCC0F&lr=

[ Voor 3% gewijzigd door Vunzz op 26-12-2004 12:36 . Reden: kleine typo ]

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
"Email probleem" zegt erg weinig over je vraag, ik zou gaan denken dat problemen hebt met e-mail in het algemeen en je liever de papieren post gebruikt :+
Dus kleine titeledit.
Trouwens is het handig om - als je al verschillende tips tegen bent gekomen in de search - deze alvast te noemen en aan te geven waarom het niet helpt: scheelt overbodige tips door de mensen die hier meedenken.

En inderdaad wil je poort 25 ingaand alleen open hebben staan als je een (goed geconfigureerde) mailserver hebt draaien en dat zal wel niet.

Wat voor melding krijg je precies van de mailserver? Dit kan je (ook) zien door met de hand een verbinding op te zetten: http://support.microsoft.com/kb/q153119/

Maar zie inderdaad eerst de tips hierboven.

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 26-12-2004 13:14 . Reden: hoerboven != hierboven ;) ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 09:59
Sinds de router er staat werkt het niet.

Kun je je DG pingen ?
Kun je www.xs4all.nl pingen ?
Kun je 194.109.6.92 pingen ?

Zullen we daar mee beginnen ? :+

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
aZuL2001 schreef op zondag 26 december 2004 @ 13:36:
Sinds de router er staat werkt het niet.

Kun je je DG pingen ?
Kun je www.xs4all.nl pingen ?
Kun je 194.109.6.92 pingen ?

Zullen we daar mee beginnen ? :+
ik kan overal naar pingen wat ik wil, ook naar www.xs4all.nl en het ip adres.

heeft het niet te maken met mijn firewall? heb \er namelijk 1 op de pc en een op de router aanstaan..

gr robby

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

heeft het niet te maken met mijn firewall? heb \er namelijk 1 op de pc en een op de router aanstaan..
Zou natuurlijk kunnen, heb je meer informatie? Gewoon 'ja, kan' zeggen heeft zo weinig zin: dat kan je zelf al uitzoeken door het even zonder te proberen :+
Maar wat zijn nu de resultaten van het achter de al genoemde tips aan gaan?

offtopic:
Na elke post groeten hoeft niet hoor. Kost onnodig ruimte en groeten doe je in een gewoon gesprek ook niet na elke zin ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1