[XP] Internet sharing lukt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 13:44
Ik zit hier in het goede forum voor netwerk problemen waar XP duidelijk kuren geeft :P ?

Goed, eerst eens vertellen hoe het er hier uitziet qua netwerk structuur.
Ik heb een ADSL verbinding van HCCnet en die werkt prima. Ik heb zon Alcatel speed touch USB, zon groene rog. Die zit ingeplugt op mijn P1 server waar XP op staat. Die server belt in naar HCCnet en shared dan de verbinding via een 3com PCI NIC naar een switch en die gaat dan weer via een kabel naar mijn PC zodat ik internet heb. Ik gebruik een echte PC en geen router, omdat ik zelf een FTP/HTTP server draai op de P1.

Nou ja, dat heeft zo ongeveer een jaar goed gewerkt nu, tot eergisteren omstreeks 3 uur. Ik had al een week last van dat Mozilla een eeuw bezig was met de host te resolven, mail kwam vaak niet binnen en als ik dan maar genoeg ging kloten dan kreeg ik soms weer mijn mail of internet verbinding. Ik werd er een beetje gek van, en aangezien de XP installatie van mijn computer waar ik nu op zit al een half jaar oud was vond ik het tijd voor een windows reinstall. Dus een uurtje later heb ik windows gereinstalled, werkte allemaal weer super.

Vage was dat nu internet via de server het niet meer deed. Ik kon wel op de shares komen van de server, dus ik draaide die wizard internet delen een paar keer maar dat werkte niet.

Was internet dan soms dood? Via de server kon ik overal komen, GoT, google, you name it. Het netwerk werkte ook prima, ik had ook een internet gateway bij mijn netwerk verbindingen staan (op mijn pc), alleen internet werd dus niet gedeelt. Ik ging een beetje de advanced settings hier en daar bekijken op de p1 server en zag dat er bij mijn internet verbinding niet stond aangevinkt dat ie gedeelt mocht worden. Raar. Dat aangevinkt, maar nog steeds geen internet. Ook heb ik de vuurmuren uitgeschakelt, zowel die van XP als de andere die erop geinstalleerd staat.

Zou dan mijn installatie van XP op mijn eigen computer ruk zijn? Dus weer drie keer XP geinstalleerd voordat ik zeker wist dat het niet lag aan die PC / XP installatie. Toen mijn ouders ook nog eens kwamen klagen over dat internet het niet deed wist ik het zeker, die server had kuren. Intussen was het 9 uur in de avond en werd ik het schijtziek, rukte de stekker uit het stopcontact bij de server en plugde het modem in in mijn eigen PC. Dat werkte dan wel weer prima en op die manier zit ik nu dus ook hier.

Met een XP reinstall op een P1 200Mhz met 96MB ram wacht ik liever even, want dat duurt ongeveer 3 tot 4 uur. Het opstarten duurt dan ook iets van 15 minuten, maarja het is een energiezuinige en stille PC en dat is ook wel belangrijk :>

Dus, is er iets waarvan jullie zeggen, dit is het, of bekijk dat eens ofzo. Ik wil het graag weer aan de praat krijgen omdat ik nu elke keer na een reboot moet inbellen enzo :S en dat hoefde dus niet via die server :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.