modem verliest in intervallen connectie met router

Pagina: 1
Acties:

• Palthe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-05 13:03
mijn kabelmodem (com21) verliest sinds kort de hele tijd zijn LNK met mijn SOHO Router, dus ik krijg om de haverklap de melding dat ik geen netwerkverbinding heb. Vervolgens gaat de LNK weer netjes branden en krijg ik weer een nieuw IP adres.
Dit duurt ongeveer een minuut en dan weer hetzelfde. Alleen aansluiten van 1 pc direct naar de modem: geen problemen.
I
k had dit al eerder en toen heb ik de voeding van de router vervangen --> opgelost. Maar nu weer. Dat ding is nog geen 2 maand oud.

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 07:13

ReLight

echo("What Now ? !")

Lijkt erop dat je behoorliijk al in de gaten hebt wat het probleem is, maar je zou voor de zekerheid al je utp kabels eens kunnen vervangen door molded kabels met een minumum lengte van 1,5 mtr.

In de router (indien niet meer in garantie) alle contacten na kijken, en desnoods allemaal even na vloeien met een geschikte soldeerbout. Vooral het voedings ingang deel natuurlijk.
Meet je voeding na, of deze stabiel is, en als je er nog 1 kan versieren gebruik die dan.

Ook zoeken of anderen dit probeelm kennen met dit router type ? (het helpt als je dit vermeld!)

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• Palthe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-05 13:03
het is zo'n merkloze van Norrod. De software is echter van SOHO.
Het gaat om een 54 mbit G-router, wireless dus.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, maar gewoon met mn adsl modem, geen router ofzo.
Ik heb het probleem alleen wanneer ik mijn firewall aan heb..! Heb 4 verschillende firewalls geprobeerd, maar steeds zelfde probleem, maar wanneer mn firewall uitstaat is er geen probleem, behalve dat dan iemand via mijn zonnet email spam loopt te versturen.. erg vervelend.
Nog iemand raad?

vin