Linux op nForce3 RAID0

Pagina: 1
Acties:

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01 13:19
Hallo,

ik bezit een beetje Linux-kennis maar niet erg veel. Ik wens nu Linux op mijn computer te installeren. Dit moet naast Windows gebeuren. Nu, ik wens dit wel op mijn nForce3 raid0-opstelling te installeren waar ook windows op staat.

Ik heb reede Fedora core2 en fedora core3 gedownload en geprobeerd, maar steeds probeert de installer de schijven rechtsreeks aan te spreken. Hij zegt dan ook de MBR corrupt is.

In de linux-drivers van de nVidia website staan geen IDE-drivers, dus daar kan ik ook niet verder.

Het gaat hem om het MSI K8N NEO2 moederbord.

Bestaat er een (niet al te moeilijke) manier om alsnog hierop Linux te krijgen zonder mijn raid0 op te moeten geven?

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Nee.
Als het al kan, gaat het een berg gepruts zijn :)
Ik denk niet dat er RAID drivers zijn voor de Nvidia southbridgen, dus je zal er een losse schijf in moeten hangen.

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Met dmraid kun je je raid mappen en gebruiken. Installatie en booten van Fake-RAID gaat idd zeker niet zonder veel gepruts.

Wat wel makkelijk is, is de raid benaderen wanneer je mijn liveCD gebruikt:
http://tienstra4.flatnet.tudelft.nl/~gerte/gen2dmraid/

De raid benaderen vanaf een betstaande Linux installatie is ook een eitje.

edit:
Ik heb mijn LiveCD trouwens nooit op NVIDIA raid geprobeerd. De metadata format handler voor NVIDIA RAID bestaat trouwens net en daarom denk ik dat het erg experimenteel is.

[ Voor 23% gewijzigd door irondog op 26-12-2004 13:33 ]

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]