[XP] FAT32 - bestanden groter dan 4gb uitpakken*

Pagina: 1
Acties:

• dajuan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Kweet niet zeker of dit het goeie subforum hiervoor is, maar mijn probleem is het volgende. Ik heb toen ik mn laptop ging instaleren niet gelet of mn schijf NFTS of FAT32 was, dus was het gewoon FAT32. Nooit problemen mee gehad op mn oude pc + win 98. Maar nu gebruik ik dus XP pro sp 2. Maar bestanden groter dan 4gb kan ik niet uitpakken en dat is vrij irritant. Want ik nu dus doe is alles kopieren naar mn pa's laptop en dan het daar laten uitpakken en dan terug sturen naar mn eigen laptop, maarja bestanden groter dan 4gb kan ie dus niet opslaan, dus dat werkt ook niet :?

Is hier een oplossing voor zonder te moeten formateren en NFTS schijf aanmaken?
Want zonder mn schijf te formateren kan ik toch niet van FAT32 naar NFTS gaan?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-04 09:36
start > uitvoeren > cmd
convert c: /FS:NTFS

en anders pak je partition magic

[ Voor 36% gewijzigd door sharkzor op 26-12-2004 11:05 ]

• dajuan
sharkzor schreef op zondag 26 december 2004 @ 11:04:
start > uitvoeren > cmd
convert c: /FS:NTFS

en anders pak je partition magic
en daarbij verlies ik mn data niet?

Verwijderd

Je kan wel degelijk van van FAT32 naar NTFS gaan. Met Windows 2000 en XP (en waarschijnlijk ook NT4) is het best eenvoudig zelfs.

Microsoft heeft er een programmatje met convert.exe bijgeleverd. Start een DOS box op, en tik 'convert /fs:ntfs schijfletter:' in.

Je hebt wel wat vrije hardeschijf ruimte op die schijf nodig, en schijven die al gebruik zijn (bv. de Windows partitie) kunnen alleen bij het opstarten geconvert worden, maar na een reboot zou je alles op NTFS moeten hebben.

edit:

Te laat ;(

Je verliest geen data.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 11:10 ]

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-04 09:36
nop

btw, terr, het is
convert schijfletter /FS:NTFS

[ Voor 90% gewijzigd door sharkzor op 26-12-2004 11:11 ]

Verwijderd

Zorg wel dat je een redelijk opgeruimde hardidsk hebt. Ik *meende* dat het niet onverstandig was om in elk geval 50% vrije ruimte te hebben (correct me if I'm wrong). Ook is het een goed idee om voordat je met de conversie start een deframentatie uit te voeren.

Suc6,

EiSl

• dajuan
Kheb 80gb schijf, 5,63 gb vrij.. dat moet toch genoeg zijn?
Kzal m nog ff defragmenteren voor die iig dan.

[ Voor 42% gewijzigd door dajuan op 26-12-2004 12:35 ]

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
En zoals altijd bij dit soort acties: maak een back-up van belangrijke bestanden!

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heeft niets met SA te maken :)

SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• dajuan
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 11:09:
Je hebt wel wat vrije hardeschijf ruimte op die schijf nodig, en schijven die al gebruik zijn (bv. de Windows partitie) kunnen alleen bij het opstarten geconvert worden, maar na een reboot zou je alles op NTFS moeten hebben.
ik heb geen partities, dus het is mn standaard c: schijf met windows erop, maar hoe doe ik dat dan als ik het wil doen tijdens het opstarten? gwoon "convert c: /FS:NTFS" en dan reboot ik.. en dan terwijl hij opnieuw opstart maakt hij er een NTFS schijf van?

Verwijderd

Precies. Hij doet op hetzelfde punt waar normaal een scandisk uitgevoerd wordt :)
Pagina: 1