[XP] multibootscreen verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-04 16:14
beste lui,

geloof me, ik heb 15 min. lopen zoeken, maar kon het níet vinden.. misschien zocht ik op het verkeerde woord.. maar iig dit is mijn probleem:

ik heb lopen rommelen met tweakxp met bootscreens en rommel.. maar als ik nu opstart, kan ik kiezen uit 2x win xp.. beide doen precies hetzelfde.. waar moest ik ook alweer iets verwijderen, zodat ik geen keuze meer hoef te maken..??

bvd,

Tom

/edit nog een klein dingetje.. ik zie ook niet meer die 3 mooie logo's als ik wil herstarten.. weet je wel die rode, groene en gele logo... ik heb nu zo een lelijk pull down menu. hoe fix ik dat..?

[ Voor 20% gewijzigd door BootVluchteling op 26-12-2004 10:55 ]

• gerritman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-04 10:56
Volgens mij was dat in boot.ini

• Robinski76
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-02 12:20

Robinski76

The one and only

multibootscreen niet meer weergeven:

rechtermuisknop op "deze computer"
tabblad "geavanceerd"
"Opstart- en herstelinstellingen"
vinkje weghalen bij lijst met besturingssystemen "aantal seconden" weergeven.

en die drie logo's weet ik helaas niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Robinski76 op 26-12-2004 11:00 ]

AMD PhenomII 955 BE (AM3), Gigabyte Mobo met GPU, 4GB, Nec 4550A DVD+/-R, GlobalWin YCC-61F1 ALU ServerCase, OCZ Modstream 520W, Dell SP2309W

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

BootVluchteling schreef op zondag 26 december 2004 @ 10:54:

/edit nog een klein dingetje.. ik zie ook niet meer die 3 mooie logo's als ik wil herstarten.. weet je wel die rode, groene en gele logo... ik heb nu zo een lelijk pull down menu. hoe fix ik dat..?
Zet classic logon uit en Fast user switching + welkomst scherm aan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
of met behulp van msconfig je boot.ini editten zoals 'gerritman' ook al zegt.

Let wel op dat je de juiste weghaalt :)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• BootVluchteling
BackSlash32 schreef op zondag 26 december 2004 @ 12:01:
[...]

Zet classic logon uit en Fast user switching + welkomst scherm aan.
waar moet ik dit aanpassen??

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Beste tomvdburg,

Dit is duidelijk niet de manier waarop wij communiceren op dit forum, we verwachten ook altijd een klein beetje eigen inzet voordat je hier de vraag neergooit. De topic start is ook al aan de magere kant, zou je Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens willen nalezen dan weet je precies waar ik nu op doel. Mag ik nog van je weten op welke trefwoorden je 15 minuten gezocht hebt, dan kunnen we je mischien iets bijsturen :).

De vraag over het aanpassen van deze optie's kun je waarschijnlijk ook eenvoudig vinden met de helpfunctie van windows, heb je hier al eens naar gekeken?

• BootVluchteling
leon1e schreef op zondag 26 december 2004 @ 18:07:
[...]

Beste tomvdburg,

Dit is duidelijk niet de manier waarop wij communiceren op dit forum, we verwachten ook altijd een klein beetje eigen inzet voordat je hier de vraag neergooit. De topic start is ook al aan de magere kant, zou je Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens willen nalezen dan weet je precies waar ik nu op doel. Mag ik nog van je weten op welke trefwoorden je 15 minuten gezocht hebt, dan kunnen we je mischien iets bijsturen :).

De vraag over het aanpassen van deze optie's kun je waarschijnlijk ook eenvoudig vinden met de helpfunctie van windows, heb je hier al eens naar gekeken?
ik heb gezocht op bootscreen, en verwijderen bootscreen, en uh bootkeuze, en bootkeuze dubbel.. ik kon het goede woord niet vinden..

en je zegt wel van zoek ff in de help, maar als ik het gewoon lief vraag, dan kan je me daarbij toch wel helpen??

Verwijderd

tomvdburg,
Ga naar start>settings>control pannel>user accounts
In dat scherm kan je kiezen uit 3 opties:
- Change an account
- Create an account
- Change the way log on or off <Kies deze!!!!

Dan krijg je het scherm met de opties waar BackSlash32 het over heeft. Die moet je weer aan zetten.
BootVluchteling schreef op zondag 26 december 2004 @ 18:49:
[...]

ik heb gezocht op bootscreen, en verwijderen bootscreen, en uh bootkeuze, en bootkeuze dubbel.. ik kon het goede woord niet vinden..

en je zegt wel van zoek ff in de help, maar als ik het gewoon lief vraag, dan kan je me daarbij toch wel helpen??
Als je info zoekt over een OS, hardware en/of software, kan je dat het beste in het engels doen. Simpel weg om dat het merendeel van de IT/Internet wereld engels spreekt/tikt. Voorbeeldje: als je op "bootkeuze dubbel" wilt zoeken probeer dan in google double boot options XP

En zoals leon1e al zij kan je ook ff in de Windows help kijken. Dan moet je ff zoeken op “opstart opties” of in het engels "boot options". Ik hoop dat ik je voldoende geholpen heb, volgende keer ff wat beter zoeken. suc6

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2004 00:48 ]

• BootVluchteling
mensen, ik heb het probleem verholpen, maar zit nu nog steeds met een probleem..

als ik mn computer opstart, logt ie automatisch in, als administrator. ik heb een andere usernaam die ik gebruik. dus elke x als ik dus opstart, moet ik eerst afmelden en onder mn andere naam gaan..

hoe kan ik administrator account deleten?

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:24

grimson

domeingrommer

Shift vasthouden tijdens het opstarten. Dan krijg je volgens mij het aanmeld scherm.
Ik zou 'Administrator' niet deleten maar gewoon op het Internet opzoeken hoe je automatisch aanmelden kan uitschakelen :)

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
ga naar: start- uitvoeren.. typ daar MS Config
Ga daar naar het tabblad Boot.ini en klik daar op Alle opstartpaden controleren. Klaar :)

Edit: sorry ik lees de laatste vraag net pas.
Dat kan je met TweakUI instellen. Moet je even googelen op TweakUI en je vind zo je install.
Het heet iets als Powertoys. Daarmee kan je automatisch een andere account mee opstarten. Maar normaal zou je pc moeten komen in loginscherm waar je kan kiezen.

Je kan het ook anders doen: ga naar start-instellingen-configuratiescherm
Ga daar naar Gebruikersaccounts en klik daar op: De manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen. Daar klik vink je beide opties uit en klik je op ok
nu krijg je bij de volgende keer booten een schermpje waar je zelf alles moet typen. Gebruikersnaam en wachtwoord :) succes

[ Voor 71% gewijzigd door FireArrow op 31-01-2005 20:59 ]

Verwijderd

BootVluchteling schreef op maandag 31 januari 2005 @ 16:49:
mensen, ik heb het probleem verholpen, maar zit nu nog steeds met een probleem..

als ik mn computer opstart, logt ie automatisch in, als administrator. ik heb een andere usernaam die ik gebruik. dus elke x als ik dus opstart, moet ik eerst afmelden en onder mn andere naam gaan..

hoe kan ik administrator account deleten?
run->control userpasswords2 en dan uitvinken dat er automatisch doorgestart moet worden
Op deze manier krijg je het welkomstscherm.

Wil je het useraccount automatisch laten inloggen dan moet je het bovenstaande nog een keer uitvoeren alleen dan aanvinken in plaats van uitvinken. WInXP vraagt nu welk account opgestart moet worden. Vul hier het useraccount in. Klaar!

Succes ermee

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-04 09:04

MRic3

Of praat ik weer poep?

Wil ik alleen nog toevoegen ... mooi programma he dat TweakXP. :+

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• BootVluchteling
volgens mij ben ik onduidelijk geweest..

ik wil dus dat mn computer wél automatisch doorstart, maar dan op míjn eigen account (Tom) in dit geval.. hoe moet ik dát doen..? kan dat ook met tweakUI?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 21:01:
[...]

run->control userpasswords2 en dan uitvinken dat er automatisch doorgestart moet worden
Op deze manier krijg je het welkomstscherm.

Wil je het useraccount automatisch laten inloggen dan moet je het bovenstaande nog een keer uitvoeren alleen dan aanvinken in plaats van uitvinken. WInXP vraagt nu welk account opgestart moet worden. Vul hier het useraccount in. Klaar!

Succes ermee
BootVluchteling schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 05:21:
volgens mij ben ik onduidelijk geweest..

ik wil dus dat mn computer wél automatisch doorstart, maar dan op míjn eigen account (Tom) in dit geval.. hoe moet ik dát doen..? kan dat ook met tweakUI?
Volgens mij staat dat toch duidelijk in mijn post :)
Pagina: 1