Toon posts:

Rhythmbox alternatief

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na enige tijd xmms en beep media player gebruikt te hebben ben ik toch eigenlijk op zoek naar een uitgebreider programma om muziek te beheren en te zoeken. Nu heeft rhythmbox wel een media library en ook wel een zoekfunctie maar het nadeel vind ik dat je niet nummers in de playlist kan schuiven, ofwel aan de volgorde van de nummers kun je niks veranderen (of doe ik iets fout?). Ik heb al gezocht naar alternatieven met google maar kon nog weinig vinden. madplyaer en gmerlin hebben ook wel wat maar zijn het ook niet helemaal.

Wat ik dus basic wil is een player die m'n hele mp3 dir in een library zet, zodat ik kan zoeken op artiest/titel/genre/whatever a la de media library in Winamp5.

Wat gebruiken jullie hiervoor?

Verwijderd

ik gebruik iTunes en dat bevalt me prima! zoekt super snel en is ongelofelijk gebruikersvriendelijk..
iTunes kan ik je echt aanraden, je vind het op de website van Apple.

Verwijderd

Topicstarter
Pardon, als operating system gebruik ik Linux (Gentoo).

Verwijderd

amaroK is naar mijn mening de beste muziekspeler die op dit moment voor Linux te krijgen is. Het zet je mp3's in een database, maar kan ook nog gewoon 'losse' mp3's en audio-cd's afspelen.

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 18:49
in rhythmbox kan je wel de volgorde veranderen hoor! maak gewoon een playlist aan, drag de muziek die je erin wil naartoe, en je kan ze van volgorde veranedren door te draggen, in de library gaat dat niet, mss dat je het enkel daar hebt geprobeerd.

Verwijderd

AmaroK is op zich een goede optie. Het is Rhythmbox plus de extra fucties die jij zoekt. Blijf je een GNOME applicatie zoeken, dan zou je eens naar Muine kunnen kijken, het is qua opzet iets experimenteler (je zult dus even moeten zoeken en proberen), maar probeert de problemen met Rhythmbox die jij noemt anders op te lossen dan de "iTunes" manier.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Kijk ook eens naar muine.

edit:

Oh, beelzebubje had 'm al genoemd

[ Voor 28% gewijzigd door CyBeR op 26-12-2004 13:16 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• McCloud
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-10-2025
Ik gebruik 'Madman'. Is een front-end voor XMMS (Madman kan XMMS aansturen).

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:10
Ook JuK is een optie (zit in kdemultimedia van Gentoo).

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
In rhythmbox kan je idd de volgorde wijzigen d8 ik, als gnome gebruiker moet ik echter wel zeggen dat amarok een stuk fijner is

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• infirit
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-12-2022
Een beetje voor de gevprderde maar ik kan MPD aanraden. Zien verschillende frontends voor te vinden waaronder gmpd.

Verwijderd

blouweKip schreef op zondag 26 december 2004 @ 20:29:
In rhythmbox kan je idd de volgorde wijzigen d8 ik, als gnome gebruiker moet ik echter wel zeggen dat amarok een stuk fijner is
Mjah, ik vind (als mede-GNOME gebruiker) AmaroK persoonlijk net weer te. Beetje teveel bloat, teveel knopjes, teveel ditjes en datjes. Ik vind de Muine approach dan mooier. Beeldschoon en toch simpel. Jammer dat het onder Mono draait, anders zat het in elke Linux distro...

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
Muine is idd mooi, alleen de laatste keer dat ik het gebruikt kon het alleen maar nummers met id3 tags spelen en geen tagloze (waar ik er helaas nog redelijk wat van heb)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• sjokki
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
blouweKip schreef op zondag 26 december 2004 @ 23:31:
Muine is idd mooi, alleen de laatste keer dat ik het gebruikt kon het alleen maar nummers met id3 tags spelen en geen tagloze (waar ik er helaas nog redelijk wat van heb)
Die tags kan je dan natuurlijjk zelf toevoegen. Ik gebruik zelf Easytag, daarmee is het toevoegen van meta-tags aan een album een kwestie van een paar minuten.

+1 voor muine trouwens ;)

• Brent
  • Laatst online: 12:27
wxMusik vind ik wel goed, wordt tijd dat ook .4 voor linux uitkomt.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
Zo weer is even wat ge-experimenteerd.

Met rhythmbox kan je inderaad wel in een playlist liedjes verslepen etc. maar het nadeel vind ik dan weer dat je niet een nummer kan zoeken in een playlist, alleen maar in een library.

amarok werkt opzich wel goed, het enige nadeel vind ik de glossy KDE look (werk zelf met icewm).

wxMusik krijg ik nog niet aan de praat, bij het compileren krijg ik errors als:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
In file included from /home/pardijs/wxMusik-0.3.1.5/Classes/MusikLibrary.h:34,
                 from /home/pardijs/wxMusik-0.3.1.5/MusikApp.h:24,
                 from /home/pardijs/wxMusik-0.3.1.5/MusikApp.cpp:18:
/home/pardijs/wxMusik-0.3.1.5/MusikUtils.h: In member function `wxString 
   CSongPath::GetExt() const':
/home/pardijs/wxMusik-0.3.1.5/MusikUtils.h:106: error: `wxStringBase' 
   undeclared (first use this function)
/home/pardijs/wxMusik-0.3.1.5/MusikUtils.h:106: error: (Each undeclared 
   identifier is reported only once for each function it appears in.)
/home/pardijs/wxMusik-0.3.1.5/MusikUtils.h:106: error: parse error before `;' 
   token

• Brent
  • Laatst online: 12:27
Is er niet ook een rpm? Die was volgens mij uitgekristaliseerd.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
Voor gentoo?

Verwijderd

Als je Gentoo gebruikt, wordt er van je verwacht dat je zelf weet hoe je software moet compileren en hoe je problemen moet oplossen. Als je dat niet kan, is Gentoo niet de juiste oplossing voor je, het kost namelijk [i]andere mensen[i/] (en dan bijzonder vaak mensen die wel wat beters te doen hebben) tijd om jouw problemen op te lossen.

Verwijderd

Topicstarter
Oh pardon...Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat ik gentoo gebruik en dat een RPM dus geen oplossing voor mij is.

Verwijderd

Ik heb ook Muine van CVS gehaald. Het compileerde goed, maar meer dan venster en de gui kwam het niet. D.w.z. klikken etc. haalde niets uit. Zoiets als XMMS alleen dan minder oud (dus GTK versie >=2)) en dan een beetje fatsoenlijk geprogrammeerd (lees: dus niet Beep Media Player (die gebruik ik nu overigens)), dat zou wel leuk zijn. En zo moeilijk hoeft het nu ook weer niet te zijn om iets fatsoenlijks te maken. Je piped gewoon je mp3's naar mplayer, of een andere goede library (daar zijn er zat van). Het programmeren van GUI's is tot op de dag van vandaag meer kunst dan kunde, wat jammer is. :)

Toen ik mijn computer opnieuw had opgestart deed Muine het opeens wel :? Ik vind het er een beetje lelijk uitzien, maar het functioneert wel.

Amarok lijkt wel aardig(als in _not_broken_ maar is niet mijn smaak.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 15:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm JuK lijkt verdacht veel op amaroK...zij het dat amaroK net iets meer opties heeft...voorlopig blijf ik bij amaroK...jammer dat er geen radio functionaliteit inzit zoals rhythmbox wel heeft...

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-02 16:20

Flydude

Mighty pirate

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 12:18:
Oh pardon...Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat ik gentoo gebruik en dat een RPM dus geen oplossing voor mij is.
edit:
offtopic:
Je zou natuurlijk rpm kunnen installeren op je gentoo-bak (kan dat? ja, dat kan), om speciaal die ene rpm te installeren. Gentoo gooit dan de hele handel (als het goed is) in /opt. Of twee package management systemen op één bak handig is, is weer een andere vraag, maar het kán!

I am rubber, you are glue

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Misschien een niet echt helemaal 100% oplossing maar winamp + winamp media library met wine, werk bij mij goed.

Verwijderd

zirus schreef op donderdag 30 december 2004 @ 18:57:
Misschien een niet echt helemaal 100% oplossing maar winamp + winamp media library met wine, werk bij mij goed.
Als je dan toch windows programma's gaat draaien kan je dan niet beter foobar2000 gebruiken? ik gebruik zelf xmms/rhythmbox omdat ik windows programma's met wine niet fijn vind werken.

Verwijderd

Topicstarter
Goh heb ook iets anders leuks ontdekt. Met rhythmbox library beheren en bestanden zoeken en deze vervolgens slepen naar xmms om een mooie playlist te maken werkt ook ;). Lijkt voorlopig nog de beste oplossing...

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02 13:47
Misschien zeg ik iets heel geks nu, maar waarom ga je niet zelf wat trachten te maken/verbeteren? Aangezien Rhythmbox gewoon open-source is, is dat een mogelijkheid imho.

Verwijderd

Topicstarter
Nog ff voor diegenen die hier ook nog is naar op zoek gaan: tegenwoordig gebruik ik madman i.c.m. xmms, simpel doch goed.
Pagina: 1