Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[eindejaars '04]Wat is er dit jaar heengegaan....

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11 11:24

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Topicstarter
Bedoeling

Bedoeling van dit topic is dat je hier je hardware wat naar de euwige jachtvelden is gegaan post... :)

Dus zet er bijv. neer: -Moederbord/Mamaplank/enz. Asus blabla
Waarom hoef je er niet bij te zetten, het mag wel, zou natuurlijk wel erg leuke zijn :)

Ik trap zelf af!

4 Mamaplanken: -ASrock K7S8X (plankje was gewoon niet goed)
-Asus A7V8X-X (om een onverklaarbare reden, dood :( )
-Epox 8RGA+ (Na een reboot er mee opgehouden... was dus ook niet lekker)
-Asus AV400 ofzo (Bordje van mn pa en ma, ook niet goed werken)

2 Reepjes geheugen: -Twinmos PC3200 (was al niet goed :( )
-Bulk geheugen van NoRRoD (liep niet lekker en met Memtest 50000 fouten)

1 HDD: -Maxtor 120GB Diamond plus 9 (maakt onzettend veel herrie en trilling, hij gaat volgend jaar RMA naar Maxtor )

Afsluiting

Ik wens iedereen een gelukkig nieuwjaar toe!

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Ik had van een kameraad een oude laptop gekregen om een beetje mee te spelen (ToshibaT3100SX). Ik kom in windows 3.1, probeer het modemprogrammaatje op te starten, laptop gaat uit en wil tot op heden niet weer aan.

[CM] Flightcase Mod

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
  • Athlon dondervogel 1 GHz. core gecrushed.
  • Pc.speaker, kortsluiting met de kast zelf.
  • Verder een aantal tikkende hardeschijven, maar nog steeds "functioneel"

• Nahata
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 10:35
1 abit/aopen (weet niet meer) celeron plankje is schijnbaar dood - werk pc
1 compac desktop pc p2 is meschien ook R.I.P - server
voor de rest leeft alles nog maarja de 2 belangrijken dingen die ik nodig heb zijn dood

Verwijderd

Mn Ati Radeon 9700PRO, gratis vervangen door Dell voor een 9800PRO, dus ik zit er niet echt mee ofzo :D

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11 18:25

janklp

FortyTwo Capital

Asus a7vk600
Firewire kaart
g-force mx440
G-force fx5700 (garantie)

[ Voor 24% gewijzigd door janklp op 26-12-2004 10:08 ]

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:33
Ik heb een slecht jaar gehad... veel gemold, maar het gaf een excuus om de boel eens lekker te upgraden.

In mijn tweede PC de 1,4 Tbird gemold... waarschijnlijk core gecrushed, maar mogelijk was het kortsluiting.
In mijn derde PC gaf het oude Biostar M7VKA bordje er de brui aan... en nam de 1 Ghz Tbird met zich mee :(

PCs draaiden met een GF2ti en een GF2MX... nu hebben ze resp. een XP2600+ en een XP2200+ en beiden een Ti4200 :)

Verder een stuk of 3 HDDs, twee van WD (komt er niet meer in) en een van Maxtor (waar ik trouwens nog garantie op moet claimen, leuk klusje voor volgende week) en een 5 jaar oude DVD-ROM.

Overigens 'beheer' ik zo'n 8 PCs van vrienden en familie, dus de schade valt nog mee vind ik zelf gezien de leeftijd van het wagenpark begin dit jaar.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Een sapphire 9600XT, die opeens uitviel :/ wel garantie gewoon :)

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 13:13
Erm....

Laptop (Acer Travelmate 4001 Wlmi Centrino 1,5) Geeft streep door het scherm, brakke lader, tikkende HD, vlekken IN het scherm.. Moet eens op RMA, maar dan ben ik em 6 weken kwijt :(

Bordje van een van mn servers (met dronken hoofd pc in elkaar gezet :S)

Bordje van mn andere server (maar die was al brak)

Servermonitor die er spontaan de brui aan gegeven heeft

Logitech Cordless Desktop Optical heeft nu slecht bereik (door knuffelpartij met blikje Golden Shower)

EDIT: Hoe kon ik em vergeten, Chieftec 360 watt voeding, vond 6 disks @ full load niet leuk en ging vuurspugen, vervangen door een Tagan...

[ Voor 13% gewijzigd door tafkaw op 26-12-2004 10:54 ]

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 21:33

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Even een positief bericht !

8 Maxtors draaien hier thuis ! (waarvan 6 in deze bak)
En niet 1 gecrashed, hoewel de stroom een paar keer is uitgevallen ! :P

ff denken of er iets is stuk gegaan....

owjah laptop van me pa...iets met wijn
mobo van een shuttle barebone

dus de schade valt mee als je bedenkt wat hier allemaal binnenstaat :)

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
Ik heb eigenlijk een goed jaar gehad...

1x Corsair Value PC3200 512MB

Begon errors te geven, was een garantiegevalletje. :)

• papichulo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 20:55
Systeem geassembleerd met EPoX EP-9NDA3= mobo. Alle software (windowsXP,...) geinstalleerd en de dag nadien wil PC niet meer booten. Conclusie mobo dood. 8)7

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
1x Radeon 9800 Pro.
2x SCSI IBM 10.000 RPM's 18.2GB :X

En dat was het geloof ik wel :P, ben heel voorzichtig geweest dit jaar :+

301SQN

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
1x mobo Abit NF7-s
1x HDD Maxtor 160 gig (door super-service van norrod(waar ik em NIET gekocht heb omgeruild)
1x Radeon 9500 Pro

Valt nog mee dus :)

Heeft ook een computer!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 14:08
1x 40Gb Maxtor, na 2 jaar trouwe dienst kreeg ik ineens bij het opstarten "boot failiure" (oid).
2x 80Gb Maxtor, waarschijnlijk door te zwakke voeding |:( niet bij stil gestaan dat een geforce FX 5900 XT een tikkeltje zwaarder is dan een GF 3 Ti 200 :+
1x MSI K8N Neo Platinum, op een dag wilde dit lieve beestje ineens niet meer opstarten 8)7 gevolg: RMA Procedure van 6 weken door "een foutje in de administratie van de PC Zaak" :X

Hmm, dat was het wel. Valt nog mee :9 Alleen moet ik wat zuiniger met hd's doen O-)

Verwijderd

Slecht jaar gehad:

Monitor 2 x
Grafische kaart
Mobo
Dvd rom
Nec 1300

Bah en nog wat zaken. Teveel om op te noemen. Wel me eigen schuld ok, maar toch, slecht slecht jaar.

O ja Bernard en Theo zijn ook heengegaan....

Verwijderd

- 20x4 lcd schermpje.

Hoezo opsomtopic :+ De modjes hebben vast vakantie

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 10:51 ]

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11 15:31
Bij mij:
2 moederborden:

een Epox MVP3G2 en een Asus A7V266-E (onding)
Een Seagate 7200.7 80GB SATA schijf (nokje van de databus was afgebroken)
Het laptopscherm van m'n Compaq Armada M300 (voor €50,- een vervanger voor gevonden) M'n zusje was erop gaan staan.
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 10:48:
O ja Bernard en Theo zijn ook heengegaan....
En vergeet prinses Juliana niet.
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 10:50:
- 20x4 lcd schermpje.

Hoezo opsomtopic :+ De modjes hebben vast vakantie
ff een move aanvragen.

[ Voor 21% gewijzigd door Jaap-Jan op 26-12-2004 10:55 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

uhm even hardenken wat is er dood is gegaan of vermoord is door mij dit jaar.

1 x sis videoplank gewoon dood gegaan :?
1 x gf 2 ti 32 mb ook gewoon dood
2 x p1 cpu + moederboard uit verveling vermoord samen met collega`s (langzaam alles onderdelen eruit trekken tot ie der mee stopt en gaat roken) _/-\o_
5 x speedtouch 510i blikseminslag/inductie spanningen.
1 x intel p4 mobo inductie/blikseminslag
1 ups iductie spanning
1 x adsl splitter inductie
1x voeding gewoon dood na 2 jaar 24/7 draaien. :|
1 casefan uit lagers gelopen
1 accer cdrw 20x10x40 begon te smeulen in de kast :(
1 dvd rom(accer) is dvd blind geworden uit het niks. B)
1 x 386 dx 8 mb geplet achterpoot van shovel 7.5 ton ( alweer verveling :X )

en dat was het wel en als der nog wat te binnenschiet zal ik het wel weer toevoegen :9

(en ja de smilies zijn in de actie ;) )

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-11 21:20

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

- 256 mb DDR 2100 reepje
- asus a7v333
- meerdere fans
- seagate barracuda 80 gb
- 2x 6 gb western digital
- 20 gb foetsie-siemens
- geforce 2 mx 440
- geforce 256
- verschillende trident 3dimage kaarten
- 2x amd 2500 xp (deed een 3200 supergoed na)
- misschien een abit BP6 inclusief 2 celeron 600 procs (weet nog niet zeker)
- verschillende IDE kabels
- verschillende 486'er mobo's door een gare voeding
- die voeding
- 2x ATX voeding door kortsluiting in autoversterker
- 2x een 52x24x52 cdbrander van philips
- een 8x4x12 cd brander van plextor
- de pc-card bus van een sony vaio pcg z600 TEK, en daardoor geen cdrom meer (en ik heb geen usb cdrom speler) en dus geen mogelijkheid om een OS te installeren *ja, linux via lan* en hij boot geen Dos 6.22 of XP van floppy om de een of andere rare reden, dus in praktijk is die laptop waardeloos.
- meer grut

overig:
- yamaha natural sound reciever (type ken ik niet uit mijn hoofd)
- phonic mengpaneel
- woofers van B&O's (35 jaar oud)
- sennheiser hd320 koptelefoon
- fiets

! maaar, wat er allemaal gerepareerd is en nog werkt is nog een veel grotere lijst. en daar gaat het om

ik wens u allen een zeer goed 2005

[ Voor 36% gewijzigd door powerflux op 26-12-2004 11:12 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Verwijderd

Speakers

Had 2x 4ohm stereoboxen op men amp aangesloten naast 8ohm zware boxen met als gevolg dat de 2 stereoboxen gesmolten zijn.

En voor de rest is er volgens mij niets doodgegaan _/-\o_

EDIT: Iets over het hoofd gezien, de 40gb Seagate schijf in men server is er vorige maand mee gestopt :( ;(

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 11:12 ]

• SH4D3H
  • Laatst online: 04-10 13:25
- 2 Oude P1 mobo's, eentje was m'n eigen schuld, ik geloofde in de degelijkheid van het oude ding, gevolg, kwam rook uit ^^, andere was gewoon te oud :)

- Hitachi Deskstar die er gewo0n mee stopte, erg balen :(

- Reepje Corsair XMS 512 MB, was gewoon dood, en m'n fsb moest erdoor omlaag omdat ie anders de timings niet kon hebben, prut ding dus.

Al met al, niets verloren dat ik niet kon missen :)

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 21:22
Ik heb dit jaar erg veel geluk gehad moet ik zeggen 3 servers gebouwd aan het begin van het jaar en allemaal nog geen gebreken (ff afkloppen)

Ik heb alleen wel een ongelukje gehad met mijn randapparatuur (door me vriendin }) )
Ik heb namelijk zo een mooie razor diamondback muis sinds een paar maanden (ben er helemaal gek van O+ )

nu was het dus zo dat me vriendin op me kamer tv wou kijken naar zo een dom programma en ik dus maar een potje was gaan fraggen in Enemy territory en zij had dus wat kaarsjes aangestoken op me bureau ohh wat romantisch :O

en nu kan je het dus al raden ik helemaal geconcentreerd fraggen zwaar ownend hoor ik ineens plumb plumb je weet wel dat usb geluid dus ik kijk naar rechts staat verdomme gewoon me muiskabel in de fik :X . muis reageerde niet meer dus ik dacht shit dat was me muis van 50 euries

maar ik heb het er niet bij laten zitten hoor ik heb het verbrande stuk er tussen uit geknipt de draden gestript en alles weer aan elkaar gefixed alle aparte draadjes getaped ter isolatie en daarna alle omwikkeld met plakband en het werkt _/-\o_ (alleen me draad is nu 15 cm korter :+

thats all nog een heel fijn nieuwjaar allemaal en hopen dat er maar weinig kapot gaat

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:51

Rmg

_Dennizz_ schreef op zondag 26 december 2004 @ 10:41:
Even een positief bericht !

8 Maxtors draaien hier thuis ! (waarvan 6 in deze bak)
En niet 1 gecrashed, hoewel de stroom een paar keer is uitgevallen ! :P
Klop het maar even af :+

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Begin van dit jaar begaven er 2 Maxtors 60 GB. Liep nog garantie op dus 2 nieuwe voor terug, echter later sloopte ik er eentje door kortsluiting (oeps). Daar ipv een 60 GB een 80GB voor terug gekregen.

Nu heb ik weer een gevalletje van gaat het wel of gaat ie niet voor het jaar naar de klote. Een van die 'nieuwe' Maxtors 60 GB staat op het punt dood te gaan (tik, tik af en toe...slik).

Verder volgens mij nog een CCFL gemold.

Dus eigenlijk is dit mijn jaar van de HD's geweest.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Mijn 8x dvd fikker, had nog garantie maar was zo dom om te denken dat het lasertje vies was en heb 'm zelf even schoongemaakt, ten koste van de garantie dus :(

Heb nu een NEC ND3500AG en die bevalt prima.

[ Voor 18% gewijzigd door Fairy op 26-12-2004 11:17 ]

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:05
Niets gesloopt maar door inbraak :(

A-xp 2500+, ecs bordje, 512MB ram, r9800pro, 80GB hd in chieftec kast
Shuttle nforce2 barebone met sempron 2500+, 512MB, 200GB, nec 3500a

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 21:22
TLRnZ schreef op zondag 26 december 2004 @ 11:17:
Niets gesloopt maar door inbraak :(

A-xp 2500+, ecs bordje, 512MB ram, r9800pro, 80GB hd in chieftec kast
Shuttle nforce2 barebone met sempron 2500+, 512MB, 200GB, nec 3500a
zoiets vorig jaar zomer ook gehad er was ingebroken en ze hebben allebij de computer systemen toen meegenomen plus nog wat andere dingen. wel alles teruggehad van de verzekering omdat we alle bonnen nog hadden en ik was zo slim geweest om foto's te maken van alle spullen om de plek waar ze staan (dit doe ik altijd als ik langere tijd wegben van huis)

soort van backup van je spullen dus 8)

Edit: Ik was dus op vakantie ter duidelijkheid

[ Voor 5% gewijzigd door KnuCha op 26-12-2004 11:22 ]

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:22

Syzzer

Prutser

Moet dat nou? :p

Goed, daar gaan we

Videokaart: ASUS V8840 GF4Ti4400 128mb (uitschieten met je multi bij het uitlezen van voltages na een voltmod: niet aanbevolen)

Canon Powershot A60 (als iemand hem met de zoomlenz op je knar slaat, is je zoomlens kaduuk)

Club3D Radeon9800SE 128mb (Was al gaar, kapte er na een dag mee)

Club3D Radeon9800SE 128mb (Geheugen gefrituurd nadat ik de 12V lijn van me voeding per ongeluk veel te ver omhoog draaide)

DFI LanParty NFII UltraB (Was al niet helemaal lekker)

DFI LanParty NFII UltraB (SMD weerstandje bij socket eraf gesloopt, weer erop gesoldeerd, maar ding wilde niet meer tot leven komen)

DFI Ultra Infinity NFII (Na heerlijke overclockpoging weigerde het ding nog enige vorm van toetsenbord input te accepteren)

DFI Ultra Infinity NFII (pootje van bios socket gesloopt bij het eruit halen van de bios chip, gefixed door een nietje op de plek van het ontbrekende pootje te solderen. Draait nu weer, maar heeft er wat kuren aan overgehouden)

Nokia 6210 (met een gigantische katapult lanceren tegen een muur kan hij net niet tegen)

En nog wat kleine meuk zoals ccfl's en oude hardware, maar geen zin om dat allemaal op te gaan noemen.

Prettige kerstdagen allemaal :Y) .

offtopic:
ik denk dat mijn lijstje beter zou passen in hetzelfde topic, maar dan in DOC.

• mtthw
  • Laatst online: 21-11 09:20
Ik heb afscheid moeten nemen van m'n Epox 8RDA+ en een Western Digital 80GB 7200RPM 8MB cache...

[ Voor 5% gewijzigd door mtthw op 26-12-2004 11:32 ]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Bij mij valt het dit jaar wel mee met de gesloopte hardware.

-60GB Maxtor HDD, die zat in zon mooie usb behuizing maar daarin werd ie zo heet dat ie er mee stopte.

-GF4 MX400, kon geen reso's aan boven de 800x600 :S

-Floppy drive, ik trok de molex kabel eruit en trok het connectortje van het PCB af

Dat was het wel zon beetje, voor mij dus een redelijk goed jaar wat overleden hardware betreft :P .

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

weet niet wat jullie allemaal doen, ik zit nu 20 jaar in de pc's, maar ik heb eigenlijk nog nooit iets stuk gehad, op een fan na dan. maar ja ik doe ook nooit gekke dingen met mijn pc's. maar ja, je moet ook wat geluk hebben denk ik.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 23:59

markvt

Peppi Cola

laptop adaptor > gratis vervangen door de garantie
Powerknop van me werkstation , zit nog te wachten op de rma hiervan.

voor de rest niets .. >> afkloppen :)

Have a nice new year.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

dit jaar is er weer niets kapot gegaan , wel heb ik flink geupgrade en verwacht ik dat binnenkort 1 van mijn harde schijven in raid uitvalt. Hij wil wel eens uitvallen terwijl de computer aan staat, maar doet het na een paar minuten wel weer :)

Verwijderd

Opsomtopic, niks met CME te maken, voor blunders is er [rml][ CM] De mislukkelingen - deel 3[/rml], voor garantie heb je een bonnetje, niet echt nuttig en de search is er vol mee :)

Met andere woorden: Dit topic is heengegaan in 2004 ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 11:40 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.