Toon posts:

[Mem] Overclokken XP2200 266 naar 333

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb mijn XP naar flinke hoogten kunnen laten stijgen alleen mijn geheugen gaat moeilijk doen. Het probleem is namelijk dat mijn geheugen slechts een snelheid van 266 MHz heeft en de processor ook alleen de processor is goed over te klokken.
De 333 haalt ie zeker alleen nou zocht ik dus naar Gskill enzo maar toen dacht ik dat dat misschien helemaal niet nodig is omdat mijn Via chipset slechts 333 aan kan :O dus dan is een goedkoop 512 memplak van 400 mhz ook goed om over te klokken toch?

Of zijn er nog belangrijke zaken die ik dan in het oog moet houden? Ik heb trouwens een n00b mb van asus a7v8x-x en ti4200 (if u care)

Dit is de link naar de goedkope memplak die ik op het oog heb. http://www.azerty.nl/default.jsp?pid=2169
Als iemand een alternatief weet voor deze (ik zoek eigenlijk cas 2 ipv 2.5) dan hoor ik het wel.
Oh ja, en als iemand mij het verschil tussen NON-ECC en Registered kan uitleggen, alvast bedankt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 05:07 ]

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Ik heb zelf mijn xp2200 lopen op 194 x 9.5 , x10 kan ook nog net maar dan moet de vcore omhoog naar 1.8 en ik heb niet zo een zin in een cpu die 60-65 graden is nij stressed situaties... misschien dak gewoon een goeie cooling moet kopen ipv die coolermaster copper/alu van 25 euro...

Ik heb er zelf geheuggen in zitten van 400mhz ddr, een reepje van samsung en een van de corsair value series. Het overclocken is dus geen probleem, een sneller geheugen reepje zou je zeker wel helpen, zeker in bandbreedte. Wat cas2 aangaat durf ik weinig te zeggen, mijne draait op 2.5 en mja, geen zin om 1gig duur cas2 geheugen te kopen voor deze nu al verouderde set :)

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.
Heb jij je processor zelf ge-unlocked? Bij mij blfijt hij namelijk hangen op de 13,5 multi. Ik doe nu alles met de fsb en dat gaat nog steeds goed maar ik weet niet wat voor gevolgen het heeft voor mijn andere hardware. Ik heb de 2250 MHz al gehaald (166/33 x 13,5) maar omdat hij niet stabiel blijft en crasht tijdens de benchmarks loopt hij nu op 2026 MHz (150/30 x 13,5). Heeft het voordelen om hem te un-locken zodat ik de multi ook kan wijzigen? En wat vermenigvuldigd hij dan precies, welke hardware werkt hiermee?
Ik heb TT Aquarius II. Binnenkort ook maar een chipset en vga blokje kopen, wordt wel erg heet allemaal.