Toon posts:

Krijg pc niet meer uit standby

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil als ik zeg maar 's nachts wat downloads aan heb me pc in standby mode kunnen zetten. Als ik dat nu doe dan krijg ik hem niet meer uit de standby modus. Ik heb alles geprobeerd tot ctrl alt delete toe. Enige dat werkt is reset.

Hoe kan dit het is een splinternieuwe pc?

Sorry als ik wat vergeten ben het is laat.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-08 00:50

WPN

standby betekent dat je alles uitschakeld, dus ook je downloads

dan druk je op de power button en hij gaat weer aan...........

edit: sorry als ik wat vergeten ben het is nogal alcoholisch hier :D

[ Voor 23% gewijzigd door WPN op 26-12-2004 04:27 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Topicstarter
Ook als ik power knop indruk gaat ie niet aan alelen reset knop of powerknop ingedrukt houden.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 11:05

TommyGun

Stik er maar in!

Zitten alle front kabeltjes wel goed op je moederbord?

Of is het echt een kant en klare PC?

Ps; Probeer eens slaapstand ipv standby :)

[ Voor 20% gewijzigd door TommyGun op 26-12-2004 05:26 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-08 21:09

Archimond

Lopende Helpdesk

PC op standby = downloads ook uit, dat gaat niet samen. Je kan wel een paar fans langzamer laten draaien met een fancontroller.

Jij hebt precies hetzelfde probleem als mij, het rare is dat in Win98 met precies dezelfde instellingen in BIOS dat het dan wel werkt, alleen je harde schijf en alle andere apparaten gaan ook slapen, zodat die helemaal niks meer doet.
Misschien kan je proberen om de ACPI in BIOS uit te doen en je pc Device Manager van ACPI pc een standard pc te maken (ik heb dat nog niet uitgeprobeerd).

Ga naar Start>Configuratie scherm>beeldscherm>screen saver>power/stroombesparing>laat het systeem nooit in standby gaan en harde schijf na zoveel minuten kan wel. Selecteer Geavanceerd>wanneer ik de powerknop indruk: vraag mij wat te doen of je kan de andere opties ook even proberen.

Ik underclock mijn pc altijd en zet dan met een sleutel mijn cpufan stil en voedingfan dek ik een beetje af, bij mij kan dit wel (P3 500mhz@334mhz 40 graden), maar bij jou denk ik niet of je kan stille regelbare fans erop zetten.

Een interessant artikel ontdekt: http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/1019158863
Heeft hetzelfde probleem.

Dit kan misschien ook nog werken:
Troubleshoot problems with hibernation mode
En deze: http://support.microsoft.com/kb/q266169/

[ Voor 19% gewijzigd door Archimond op 26-12-2004 05:58 ]