Toon posts:

USB stick wordt niet meer herkent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat mijn bootsector van mijn WD 120 GB HD ineens kaduuk was, heb ik een extra HD gekocht (maxtor DM 9 8GB SATA). Schijven op opnieuw geformateerd en XP + SP2 erop gezet. Sindsdien wordt mijn USB-stick (merk onbekend, heb hem nl. gekregen bij een consumentengids) niet meer herkent. De driverdisk geprobeert, maar daar staan alleen maar drivers op voor Windows '98 (onbruikbaar volgens XP). Ik heb deze disk voorheen ook niet gebruikt, want hij deed het gewoon meteen.

Nu heb ik op GoT gezocht naar oplossingen maar niet kunnen vinden en ook op google niets gevonden. Weet iemand wat het probleem is?

p.s. andere usb-apparaten werken wel gewoon. XP geeft, zodra ik de stick erin stop, de melding dat hij hem niet herkent.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 02:08 ]

Verwijderd

Word andere usb hardware wel herkend ? En probeer anders eens de driver te de-installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn post ge-edit. Maar de usb-poorten werken gewoon. Een driver voor de stick heb ik niet geinstalleerd, want dat lukt niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 02:12 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Pfff heb dit ook eens gehad, maar weet niet precies meer wat de oplossing was....

Probeer even:
- een andere usb-poort
- de usb-controller te verwijderen en opnieuw te installeren (via de device manager)
- de stick te verwijderen als je hem erin hebt zitten, mits hij natuurlijk verschijnt in de device manager.

Simracing set: Thrustmaster TX Servo Base + T3PA Pro + Leather 28GT Wheel (Revisie nodig!) aangeboden - En meer!

Verwijderd

Welke Device-/Vendor-ID heeft de stick? Kijk eens in je registry onder
code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\DeviceClasses\{53f56307-b6bf-11d0-94f2-00a0c91efb8b}

Daar staan nl. opslagapparaten (SCSI/SATA/PATA/USB etc) die je ooit gebruikt of aangesloten hebt gehad met deze Windows.
Voor een overzicht van alleen je USB opslagapparaten kun je kijken onder:
code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Enum\USBSTOR

De overige USB devices (ook non-opslag, zoals hubs) bijv. USB sticks die alleen met drivers werken kun je eens kijken bij:
code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Enum\USB

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken bij apparaatbeheer als ik de usbstick erin stop. Bij USB-controllers -> onbekend apparaat -> eigenschappen -> details staat een apparaatinstantie id. Deze is:

USB\VID_0000&PID_0000\5&DF9F058&0&3

Ik weet niet of je hier wat aan hebt. Ik heb in mijn registry op alle plekken die je net aangaf gekeken, maar ik weet niet goed waar ik op moet letten.

Detail: Mijn huisgenoot heeft net van zijn vriendin een mp3-spelertje gekregen (merk weet ik even niet). Toen ik die in mijn usb-poort stopte, werd deze meteen herkent. De bijgeleverde driverdisk hoefde ik helemaal niet te gebruiken. Heel vreemd dat mijn comp deze wel zonder problemen herkent...
Pagina: 1