58x PV Enphase IQ8+, 16x PV SolarEdge, 2x PV los, 9x Marstek Venus E V3, Peugeot e-208
Verwijderd
Je geeft aan dat je epp geprobeerd hebt, maar ecp of ltp ook? Misschien is een link naar de specs van de schakeling handig.
Em ja die andere modus heb ik ook geprobeerd. (EPP werd aangeraden door de Smartie site).
Ik heb dit schema gebruikt:
http://www.world-led.com/Datasheet/LCD-1602B.pdf
Ik heb dit schema gebruikt:
http://www.world-led.com/Datasheet/LCD-1602B.pdf
58x PV Enphase IQ8+, 16x PV SolarEdge, 2x PV los, 9x Marstek Venus E V3, Peugeot e-208
Laptops geven meestal een zwakker signaal op de parallele poort. Hierdoor werken LCD's vaak niet op een laptop. Een eenduidige oplossing is hier niet voor...
Maar hij werkt ook niet op de parallele poort van het moederbord van mijn PC?Gr0wLiThE schreef op zondag 26 december 2004 @ 02:13:
Laptops geven meestal een zwakker signaal op de parallele poort. Hierdoor werken LCD's vaak niet op een laptop. Een eenduidige oplossing is hier niet voor...
En ik heb eerder wel 8 LED's laten branden op de paralelle poort van deze laptop.
De backlight heeft ook nog eens een eigen voeding.
Hmm, hij werkt wel op een apart kaartje maar niet op je moederbord... Enige wat ik nog kan bedenken is dat het adres van de parallele poort niet goed in je software staat (=378 ofzo) of dat je driver (DLportio) niet of niet goed geinstalled is... Ook zou de par poort op disabled kunnen staan in het bios.
mijn LCD heeft nog is 5 volt nodig om te doen
maar dat kun je bij een flaptop van de USB afhalen...
Ik heb hetzelfde probleem. Ik gebruik lcdinfo om een 3310 lcd aan te sturen via printerpoort. Op mijn pc heb ik geen problemen, maar op mn laptop ( Acer Aspire 1356lci) werkt het niet. Bij mij is het zo dat mn output pinnen d0-d7 elke 45 seconden worden gereset, waardoor het lcd na 45 seconden uit gaat. Ik heb helaas nergens een oplossing kunnen vinden.
Ik heb de 5 volt ook appart van een adapter. Dat is dus niet het probleem.peddro schreef op zondag 26 december 2004 @ 09:11:
mijn LCD heeft nog is 5 volt nodig om te doen![]()
(Het lijkt me ook niet dat hij dan wel zou werken op een PCI Parellele poort)
Pagina: 1