Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Erv. MP3 Gadget] Rimax MPFree 404, mp3 speler in headset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van die goeie ouwe 'kerstman', die geen idee heeft wat nou een degelijk kado is al zou je haar het typenummer op d'r retina laseren, in plaats van de mp3-stick die ik wilde dit apparaatje gekregen: http://www.rimax.net/products.asp?id=117

Nou schrok ik me natuurlijk dood, want ik ben normaal fel tegen dit soort geintegreerde rotzooi, zowel bij computers als bij alle anderen technische gadgets. Maar om de kerstman nou toch maar even het voordeel van de twijfel te geven (en na ff met de winkelier gecheckt te hebben of ie nog terugkon nadat ik hem zou hebben getest) heb ik em maar ff opgeladen en een paar mp3'tjes erop gezet.

De resultaten zijn vrij verbazend. Het eerst waar je natuurlijk aan denkt bij zoiets als dit is dat de koptelefoon zelf vastzit aan het apparaatje en in het geval dat ie crappy is dus niet vervangbaar is. Maar die koptelefoon bleek echter van prima kwaliteit te zijn. Verder ondersteund het dingetje de gewoonlijke bitrates en heeft het zelfs een ingebouwde equalizer met van die presets die je ook op stereo's terugvind (pop-jazz-rock-etc.). Hij is als je er een USB kabeltje in plugt ook te gebruiken als USB stick (volledig compatible met WinXP SP2) en ondersteund gewoon lange filenames met spaties en alle andere leestekens die windows toelaat. Het kopieren van mp3'tjes gaat vrij traag omdat het helaas een USB 1.1 dingetje is, maar dat is niet echt iets om wakker van te liggen imo.

Het enige aparte is dat hij voor de rest geen echte playlist functies ondersteund. Op zich wel begrijpelijk aangezien er geen sprake is van displays o.i.d.. De manier waarop mp3's gesorteerd worden is gewoon de volgorde van kopieren. De speler maakt op die manier zijn eigen interne playlist. Dit is een simme manier om te voorkomen dat mensen al hun mp3'tjes die met 01-02-03-etc beginnen moeten renamen als ze meerdere albums op de speler willen zetten met songs die op dezelfde manier genummerd zijn. De ondersteuning van mappen was natuurlijk helemaal mooi geweest, maar goed.

Het enige nadeel aan dit dingetje is in principe dat het geheugen van 256MB niet echt heel ruim is en dat hij regelmatig haper tussen twee nummers in. Dit is geen enkel probleem bij de meeste muziek, maar kan vervelend zijn bij aan elkaar gemixte electronische muziek zoals trance-mix CD's e.d. als laatste nadeel natuurlijk dat ie mappen niet ondersteund, maar dit gaat eigenlijk automatisch wel goed als je die mappen toch na elkaar kopieerd.

Dit zijn iig mijn ervaringen en ik vroeg me af of er nog andere mensen waren die dit apparaatje of vergelijkbare dingen ook hadden en hem al wat langer gebruiken. Ik kan em nog terugbrengen in de komende dagen omdat degene die hem aan mijn kerstmannetje heeft verkocht een goeie vriend van de familie is, maar ik wil graag niet tegen problemen aanlopen als die tijd verstreken is . Ben ook erg benieuwd naar de levensduur van een volle batterij, aangezien dat nergens op de verpakking staat :S

Kortom, het lijkt een blijvertje en een leuke gadget, tenzij iemand hier nog met flinke klachten komt :)