Half Life 2 DX8.0 reflecties

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Ik heb veel onderzoek op internet en tweakers.net gedaan, maar nergens een duidelijk antwoord kunnen vinden.

Heeft Half Life 2 wel/geen reflecties met DX8.0?

De meeste n00bs die ik ken roepen meteen: "nee!!" en "alleen met direct x 9!!!", maar ik heb dus niks aan. Ik moet een antwoord hebben van iemand die er verstand van heeft.

Ik meen wel reflecties gezien te hebben. Ik heb een Asus GeForce 4 Ti4600 Ultra. Volgens alles zou deze kaart geen reflecties hebben, omdat dit een effect is dat enkel in DX9 ondersteund is.

Dus: -Heeft Half Life 2 wel/geen reflecties met DX8.0?
en zo ja: -Hoe zet je ze (voor altijd) aan?

Ik wil Half Life 2 snel uitspelen, maar wel met reflecties.

• Faust
thanks!

ik kon laatsgenoemde file niet downloaden, maar dankzij jou wist ik dat zoiets moest bestaan, dus heb ik op google gekeken en ben dit tegengekomen:

http://discuss.futuremark...view=&sb=&o=&fpart=1&vc=1

"Someone over here once gave the reason that world geometry reflections in HL2 water are DX9 'only' because blah blah DX9 this, blah blah DX9 world geometry only, blah blah DX8 not possible blah blah [insert card name here] roxx0rs...etc."

bovenstaande was wat ik al zei in mijn 1e post.

Copyman, nogmaals bedankt.
Ik laat wel weten als alles werkt (nog even de patch downloaden en installen).

Verwijderd

Dit is een vraag, dus geef ik het een schopje richting -> Spielerij - Problemen & Vragen

• Faust
Jep, alles doet het!

In route canal was een stukje waar je de reflecties wel kon zien, ook zonder patch dus.

Iedereen die een DX8 Kaart heeft, en Half Life 2 zou de 'patch' moeten doen. Het is net alsof je upgrade naar een DX9 kaart (wat HL2 betreft).

• Faust
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 01:29:
Dit is een vraag, dus geef ik het een schopje richting -> Spielerij - Problemen & Vragen
bedankt heer de moderater, ik had niet goed gekeken.

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 20:59

Copyman

Dode muis

Sweet. :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
Faust schreef op zondag 26 december 2004 @ 01:30:
Jep, alles doet het!

In route canal was een stukje waar je de reflecties wel kon zien, ook zonder patch dus.

Iedereen die een DX8 Kaart heeft, en Half Life 2 zou de 'patch' moeten doen. Het is net alsof je upgrade naar een DX9 kaart (wat HL2 betreft).
Merk je dat dan niet in je performance / fps :?
Mij dunkt namelijk dat die reflecties toch tamelijk extra rekenkracht vereisen.

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-12 21:50

Aight!

'A toy robot...'

Maar toch zijn het geen reflecties die een dx 9 kaart wel hebben.

Ik zal die link ff zoeken.

Afbeeldingslocatie: http://gearmedia.ign.com/gear/image/article/567/567437/half-life-2-directx-comparison-20041118040934259.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gearmedia.ign.com/gear/image/article/567/567437/half-life-2-directx-comparison-20041118042500923.jpg

Duidelijkste verschil,waarvan boxen DX 8,1 is en onderste 9

Post dan eens die zelfde screen als hierboven maar dan met je patch.

www.ign.com

[ Voor 79% gewijzigd door Aight! op 26-12-2004 14:05 ]

• Faust
Kan wel eens kloppen. Ik merk er niet zoveel van, met de fps-displayer (of hoe zoiets mag heten) geeft hij zonder reflecties op een bepaald stuk 50-60 fps aan, en met reflecties rond de 45.
Het zal wel veranderen als er meer objecten zijn die gespiegeld moeten worden, maar al met al is het redelijk speelbaar.

Een vriend van mij heeft een TUE laptop, met Mobility Radeon 9600 (dx9), en wanneer hij met de console de reflecties wel/niet aanzet is het verschil ook rond de 20%

Iemand misschien enig idee waarom Valve de reflecties voor alle dx8 hardware heeft gedisabled?

Ik begrijp dat reflecties extra rekenkracht vereisen, maar het is toch aan de gebruiker de keus of hij het wel/niet wil zien? Zo kan ik ook bijv. 16* AA of 6* AF kiezen, terwijl dat de framerate helemaal omlaag zou halen.

• Faust
@ Aight

Ten eerste is op bovenstaande screenshot amper reflectie te zien, ten tweede staat het hier dus UIT, alleen met de 'patch' kan je de reflecties aanzetten.

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Maak dan een screenshot en laat het me zien :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik kan mij inderdaad herinneren dat dat stuk veel heftiger reflecteerde. Ik merkte het op die plek ook behoorlijk goed met m'n framerate. Als je me een savegame geeft wil ik ook wel een screenshot maken.

🌞🍃

• Faust
Ik kan de savegame-directory even niet vinden : )
Wat voor videokaart heb je overigens?

• kamerplant
  • Niet online
G:\games\stoom\SteamApps\User\Half-Life 2\hl2\SAVE
Hierin staan savegames.

Zelf heb ik een Radeon 9800 Pro, die ondersteund volledig DirectX9.

🌞🍃

• Faust
yo databeest,

sorry, was een beetje lui om verder te zoeken.
Heb de savegame gevonden, en heb hem met het plaatje in een rarfile gestopt (170 kB). Kan ik hem mailen of wat lijkt je het makkelijkst?

• kamerplant
  • Niet online
Ik heb al een eigen savegame gevonden. Qua reflexie is het gelijk aan de geposte screenshots, de brightness is hier alleen wat lager waardoor het minder opvalt. Hoe zit het nu precies met de geposte screens, de bovenste is DX8.1, de onderste DX8.1 @ 9 patch?

🌞🍃

• Faust
de screens zijn (excusez-moi) bullshit, omdat er geen reflectie te zien is. Alleen is het water bij de onderste (=true dx9) 'donkerder'/minder doorschijnend.

Er is een commando waarmee je HL2 niks van refractie en reflectie en hoe het ook mag heten laat renderen. Dan is het water dus alleen doorschijnend. >>> Dit is het enige water wat DX8 zou hebben volgens Valve.

In het level Canal kwam ik echter wel reflectie tegen met mijn DX8 kaart, vandaar dit topic.

Nu blijkt dat door deze code toe te voegen aan iedere map, ook dx8 reflecties heeft:
¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬
"Water"
{
"%tooltexture" "dev/water_normal"

"$abovewater" 1
"$refracttint" "[.75 .75 .75]"
"$reflecttint" "[1 1 1]"
"$reflectamount" "0.1"
"$forceexpensive" 1

"Water_DX90"
{
"$reflecttexture" "_rt_WaterReflection"
"$reflectentities" 1
"$refractamount" "1"
}

"Water_DX81"
{
"$reflectentities" 1
"$refractamount" ".2"
}

"Water_DX80"
{

"$reflectentities" 1
"$refractamount" ".2"
}
"Water_DX60"
{
"$fallbackmaterial" "nature/water_canals_water2_dx70"
}

"$scale" "[.5 .5]"

"$bumpmap" "dev/water_dudv"
"$normalmap" "dev/water_normal"

"%compilewater" 1
"$surfaceprop" "water"
"$bottommaterial" "nature/water_canals_waterbeneath2"
"$bumpframe" "0"

"$fogenable" 1
"$fogcolor" "{41 36 17}"
"$fogstart" 1.00
"$fogend" 800.00

"Proxies"
{
"AnimatedTexture"
{
"animatedtexturevar" "$normalmap"
"animatedtextureframenumvar" "$bumpframe"
"animatedtextureframerate" 16.00
}

"TextureScroll"
{
"texturescrollvar" "$bumptransform"
"texturescrollrate" .01
"texturescrollangle" 45.00
}

"WaterLOD"
{
}
}
}
¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬

Meer weet ik op het moment ook niet.

Verwijderd

Yo mensen
Ik heb ook al een hele tijd van alles zitten proberen om mijn directx 8 kaart (geforce 4ti 4200)
toch water te laten weerspiegelen in Half Life 2.
Nu ben ik wel geintresseert in die waterreflection-mod die Copyman boven aan dit topic plaatste.
Ik heb m gedownload, uitgepakt... alleen wat moet ik doen dat die mod nu gaat werken. moet ik hem in een speciaale hl2 map stoppen, hem op een bep. exe plakken of wat...
ik kom er echt niet uit... is iemand anders dat wel gelukt? (zoals ELiA) help me dan aub.

Alfast hartelijk dank

B.M.

• Faust
hallo B.M.

Ik heb het werkend met de "gratis downloadversie" van HL2(als je begrijpt wat ik bedoel;)), hier heb je allemaal aparte mappen. De ge-extracte files heb ik in deze map gezet \hl2\materials\nature\
Hierna gewoon HL2 gestart, je hoeft niks te patchen, alles doet het gewoon.

Ik hoop dat je er veel plezier van zult hebben, game ze!

Verwijderd

...hm
t is helaas niet gelukt.
meschien bergrijp ik je ook gewoon fout.
Wat bedoel je met 'apparte mappen'
moet ik een gedeelte van het spel nou in de nature map van de mod stoppen of de mod in een map van het spel
Ik heb er weinig verstand van.

Cool dat je zo snel antwoorde

bdankt B.M.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 14:35 ]

• Faust
Je moet de inhoud van de rar file in je half life 2 map zetten, onder "materials"\"nature", dus alles in de nature map zetten dus.

Met aparte mappen bedoel ik dit: een vriend van mij heeft de "winkel-versie" en die heeft geen mappen, alleen 3 files van 1 GB of iets in die richting.

Hoop dat het nu wel lukt, succes iig.

Verwijderd

Wat ik heel raar vind is dat ik binnen Half Life 2 geen 'materials' map kan vinden waar 'nature' in staat. Er staat wel een ,materials, map in het counterstrike gedeelte maar als ik de mod daarin plaats verandert er niets. (ik heb trouwens de winkel versie)

Nou bdankt in ieder geval.

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:06

Boullie

Da Bulster

Faust schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 00:04:
hallo B.M.

Ik heb het werkend met de "gratis downloadversie" van HL2(als je begrijpt wat ik bedoel;)), hier heb je allemaal aparte mappen. De ge-extracte files heb ik in deze map gezet \hl2\materials\nature\
Hierna gewoon HL2 gestart, je hoeft niks te patchen, alles doet het gewoon.

Ik hoop dat je er veel plezier van zult hebben, game ze!
Dus eigenlijk is dit gewoon hulp bij warez.

Boullie

Verwijderd

nee
Het gaat gewoon over hoe je een patch installeert

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 22:36 ]

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:06

Boullie

Da Bulster

De TS die vraagt om hulp bij het aanzetten van reflecties bij DX 8.
Niet alleen of dit mogelijk is of niet.
Dit is gewoon hulp bij warez.

Boullie

• Faust
Boullie schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 22:46:
De TS die vraagt om hulp bij het aanzetten van reflecties bij DX 8.
Niet alleen of dit mogelijk is of niet.
Dit is gewoon hulp bij warez.
"waar bemoei jij je me" is wat ik had moeten zeggen hier, maar dan zou je het aan een moderater vertellen, dus ik zeg gewoon:

bedankt voor je interessante mening hierover! :+

Je kan niet met de standaard installatie de patch installeren, je moet eerst de halflife2 mappen uitpakken. Hoe je dat moet doen zal ik even opzoeken.

• Crash
Zullen we het gezellig houden heren? ;)
Boullie dacht dat het over minder legale zaken ging terwijl het hier alleen om het toepassen van een _legale_ patch gaat om DX8.0 waterreflecties etc. toe te voegen. Kan gebeuren, maar nu weer ontopic :)

• Faust
Crash schreef op Tuesday 15 February 2005 @ 23:05:
Zullen we het gezellig houden heren? ;)
Boullie dacht dat het over minder legale zaken ging terwijl het hier alleen om het toepassen van een _legale_ patch gaat om DX8.0 waterreflecties etc. toe te voegen. Kan gebeuren, maar nu weer ontopic :)
hehehe, dat bedoelde ik.

Maar ik kan nergens vinden hoe je de hl2 files kan extracten.
Volgens mij is het wijzigen van intellectueel eigendom (of hoe heeft dit), zoals de hl2 installatie, verboden.
Ik ga niet verder voordat ik weet of dit wel/niet klopt.

Het laatste wat ik wil is Peter R. de Vries over de vloer hebben. :|

Verwijderd

haha
ja idd. :/

doe maar niet al te veel moeite hoor, het blijft immers nog altijd mijn probleem

nou thx iig!!! :) :)

• Faust
ah, fuck it. Ik heb besloten dat het WEL legaal is ;) . If not, sue me. (8>

allereerst 8) ...

lees wat hier staat: http://www.hl2world.com/wiki/index.php/GCFScape :*)

Extract alles volgens in bovengenoemde link uitgelegd O-)

Nu heb je half life 2, en ook nog wel in verschillende mappen O+

Enige wat je nu nog moet doen.... is de inhoud van je patch.rar in de map zetten :Y)

Tot zover de les van vandaag B)

Verwijderd

vet _/-\o_
tot aan gcfscape gelukt... maar dan...
het lukt me toch echt niet die ge-extracte maps over de oude maps heen te zetten want je kan geen files in 'gcf' files incerten.
Ik prob nog ff wat things! :P

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De bestanden in de gcf-file vervangen geen bestanden. Het vult alleen aan :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dutchmega op 16-02-2005 22:02 ]

• Faust

Je zit hiermee wel heel erg op het randje. Volgende keer kan je bij dergelijke reacties mogelijk een OW + bijhorend mailtje verwachten. Let er dus op met wat je zegt en vraagt ;)

[ Voor 85% gewijzigd door Crash op 17-02-2005 06:59 ]

• Faust
Modbreak:Check je mail :{

[ Voor 84% gewijzigd door Crash op 17-02-2005 16:59 ]

• Faust
Ethische kwestie:

Je hebt gewerkt voor je geld (dus niet gestolen van iemand of een bank overvallen, etc), hiermee ga je naar de winkel toe.

Je ziet een mooi spel, te weten "Half-Life2".

"Wauw" denk je, en je geeft 40 euro of wat het is aan de verkopoopster.
Blij neem je het spel mee naar huis.

Anyway, je komt erachter dat jou spel, waar je zelfs 40 euro, van het geld waar je zo hard voor gewerkt hebt, geen reflecties heeft. En je hebt er nog wel voor betaald!! Het is niet een of andere gare file die je destijds van suprnova gedownload had, het is de officieele versie potverdorie!!!

En dan kom je bij een vriend... Hij heeft WEL reflecties en alles, maar hij heeft het spel ergens van het internet geplukt?

Waarom worden mensen die hun spellen downloaden beloond?
d.w.z. dat ze wel van de mooiste effecten mogen genieten.

Waarom??

Nog wat anders: als je in het bezit bent van het officieele spel, mag je dan een backup downloaden?
Je hebt het spel immers in je bezit. Lijkt me interessant om te weten.

Als het mag, dan kan B.M. gewoon binnen dagje HL2 downloaden, en dan de patch installeren. Dus even afwachten of het mag.

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Je mag toch ook een copy maken, als je zelf het spel bezit. Dus lijkt me wel, lijkt me alleen niet zo slim, steam blockt dan toch je IP??

• Faust
Misschien kan je je Offcieele HalfLife2 key gebruiken om de "illegale versie", wat in dit geval gewoon betekent, de versie die je niet op de normale manier geinstalleerd hebt, daar je het spel in je bezit hebt.

Het zou echter nog 100.000 keer beter zijn als Steam een patch uitbrengt waarmee je automatisch alle reflecties kunt zien.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Je mag geen back-up maken van je eigen spellen en je mag al helemaal geen "back-up" downloaden van het internet. De enige kopien die je mag maken van software zijn kopien die noodzakelijk zijn voor het gebruik ervan. Daaronder valt het installeren van de software en tijdens het gebruik de kopien naar het werkgeheugen. Lees art 45k Auteurswet er maar op na en de uitspraak over de Playstation Modchips waar de rechter zegt dat backups niet noodzakelijk zijn in de zin van 45k auteurswet.

• Faust
"De enige kopien die je mag maken van software zijn kopien die noodzakelijk zijn voor hget gebruik ervan"

En wat al je het spelen met alle effecten aan ziet als "hget gebruik ervan"?, want zoals het nu is, kan je alleen met een backup alle effecten gebruiken. Correct me if I'm wrong...

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

offtopic:
Ow dan heb ik het fout, ik dacht namelijk altijd dat je altijd, bij alles een back up mocht maken.
Zolang het voor eigen gebruik is, is mij altijd verteld.

Zal wel eens gaan rondneuzen in de auteurswe
t

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Faust schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 18:56:
"De enige kopien die je mag maken van software zijn kopien die noodzakelijk zijn voor hget gebruik ervan"

En wat al je het spelen met alle effecten aan ziet als "hget gebruik ervan"?, want zoals het nu is, kan je alleen met een backup alle effecten gebruiken. Correct me if I'm wrong...
Dan nog zul je inbreuk maken op het auteursrecht. Het spel ondersteund officieel geen reflecties met Direct X 8. Je kunt op zijn hoogst een mail sturen naar Valve. Gebruik maken van een gekraakte versie is niet toegestaan.
Maar ik ben natuurlijk zelf ook niet heiliger dan de paus, dus ik zeg alleen wat volgens de wet wel en niet mag. Ik heb mij ook wel eens schuldig gemaakt aan een kleine overtreding van de auteurswet denk ik O-)

• Faust
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 19:01:
[...]

Dan nog zul je inbreuk maken op het auteursrecht. Het spel ondersteund officieel geen reflecties met Direct X 8. Je kunt op zijn hoogst een mail sturen naar Valve. Gebruik maken van een gekraakte versie is niet toegestaan.
Maar ik ben natuurlijk zelf ook niet heiliger dan de paus, dus ik zeg alleen wat volgens de wet wel en niet mag. Ik heb mij ook wel eens schuldig gemaakt aan een kleine overtreding van de auteurswet denk ik O-)
hahaha, okee, we zitten wel op 1 lijn denk ik :)

In dat geval ga ik valve aanklagen vanwege het overtreden van wetten. In het "canals" level zitten ze dus WEL, met of zonder dx9, officeel mogen ze het niet ondersteunen, dus ze zijn in overtreding van de wet. Of..zoiets...:P

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Maak een petitie :+

Verwijderd

Nou Nou

Maar het is in iedergeval nu toch nog gelukt.
probeerde het gister nog ff en toen deed ie het!!!
Met de officiele versie! En dat toch nog vanwege ELiA :)
bedankt _/-\o_

nu mag ook ik met mijn dx8.0 kaart
van prachtige water reflecties genieten :*)

bling bling

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 14:14 ]

• Faust
Wilde HL2 met mijn 'nieuwe' 9600 pro gaan spelen, maar kwam erachter dat de DX8 patch nog eropstaat. Toen ik deze destijds geinstalleerd heb, heb ik geen backups gemaakt.

Resultaat: ik heb in dx9 bij hl2 GEEN reflecties... beetje omgedraaide wereld dit :D

Verwijderd

Weet iemand hoe je zo'n fps display in half life kan laten zien :?
thnx

• Crash
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:00:
Weet iemand hoe je zo'n fps display in half life kan laten zien :?
thnx
Lees het grote HL2 topic maar eens goed door, gebruik de search, of een zoekmachine op internet. Dit is te vinden met beide ogen dicht en twee vingers in je neus ;)

Dit topic gaat dicht. Te veel offtopic replies.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.