Toon posts:

[XP] Spyware en virussen na Windows format*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem dat als ik geformatteerd heb ik gelijk al super veeeeeeel spyware heb. Ik zodra ik moederbord drivers heb geinstalleerd (dus internet aangesloten) zonder maar 1 site bezocht te hebben heb ik al op ze minst 8 verschillende spyware binnen. Deze zijn nauwelijks weg te krijgen en resulteert ook altijd in een aantal virussen.

Ik doe altijd na de windows install eerst 2 patches installeren (tegen blaster virus en sasser virus)
en daarna pas de moederbord drivers. De windows versie die ik installeer is windows xp pro sp1.

Hoe kan ik dit voorkomen?

Ik heb dit forum uitgepluist maar krijg nauwelijks een antwoord op mijn vraag.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ga eerst eens even je topic titel aanpassen zodat het OS in je topic titel staat - probeer hier voortaan ook zelf op te letten (zie deWindows Operating Systems Policy).

Verder - welke virussen krijg je precie?
Welke spyware is het exact?
Op welke manier 'herinstalleer' je je PC?
Zet je een backup terug?
Heb je je CD misschien minder legaal verkregen? :)

Zoals je ziet, zijn er meer vragen dan antwoorden, probeer dan ook je topic start van iets meer informatie te voorzien :)

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-04 17:31

Swerfer

Hmm...

Formateren -> Drivers installeren ZONDER internet aansluiting (dus zonder kabel of adsl of zo) -> Windows Firewall aanzetten -> Internet (netwerk-) instellingen instellen -> Internet verbinding aansluiten -> Windows Update

Hopen dat dat helpt...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• vivo53280
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2019
nou, na een verse re-install gewoon gelijk sp2 installeren voordat je hem aan internet hangt en zorgen dat je in ieder geval de ingebouwde firewall als bescherming hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Verder - welke virussen krijg je precie?
Welke spyware is het exact?
Op welke manier 'herinstalleer' je je PC?
Zet je een backup terug?
Heb je je CD misschien minder legaal verkregen?

De virussen verschillen telkens weer.
Spyware ook, wat er wel altijd bij zit is powerscan.
Ik herinstalleer me pc gewoon door me c partitie te formatteren de andere 2 partities bevatten alleen files zoals mp3's en bevatten geen virussen noch spyware.
Me CD is 100% legaal. Heb daar me zuurverdiende loon aan gespendeerd :'(

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-04 03:17

Archimond

Lopende Helpdesk

Volgens mij heb je in je drivers of 1 van de software die je installeert al een trojan inzitten.
Het kan ook best dat een hacker jou in de gaten heeft en telkens automatisch alles erop gooit.

Heb jij ook een Windows XP Service Pack 2 CD? Anders kun je die gratis bestellen op http://www.microsoft.com/netherlands/cdrom/default.aspx over 4 weken heb je die binnen :r.

Met de Windows XP Chinees CD had ik ook altijd in het begin last van Blaster als ik windowsupdate opging, dus nu update ik het ook niet meer en zet alleen firewall en Virusscanner op (dat kwam door messenger service).
Wat heel belangrijk is om de messenger service op advies van MS uit te zetten (MSN Messenger heeft er niks mee te maken en zal gewoon werken): start>uitvoeren:services.msc, zoeken naar messenger, zet die op uitschakelen.

Goeie installatie:
1. Virusscanner en Firewall al klaar liggen op een andere partitie en internet kabel uit de computer halen.
2. Opstarten van WinXP CD, C: (snel) Formatteren in NTFS en daarop installeren
3. Windows XP Service Pack 2 van die CD installeren (nog steeds internet/netwerkkabels niet aangesloten)
4. Firewall en Virusscanner installeren en op hoogste beveiliging zetten.
5. Start>uitvoeren:services.msc, de volgende services uitschakelen:
- Automatic Updates
- Messenger
- Indexing service
- Netmeeting remote Desktop
- Alle services die beginnen met Remote, behalve Remote procedure Call (RPC)
- Terminal Services
- SSDP Discovery Service
- Telnet
- Universal Plug and Play host
- Upload Manager
- Webclient

6. Opnieuw opstarten en dan kijken of er rare processen zijn die je niet kent of ff hier posten. Als je rare processen ziet kun je die met start>uitvoeren:msconfig die uitschakelen (maar ze zijn niet WEG!, alleen heb je even geen last meer van)
7. Drivers installeren en dan weer kijken naar rare processen.
8. Firewall, Virusscanner aan en internet kabel erin, direct Firefox installeren (als je pc lager dan 700mhz heeft gebruik Maxthon of Opera).

p.s. >=< IeDeReeN PReTTiGe KeRSTD@GeN (ik niet, moet werken in restaurant |:( ) & VeeL GeLuK IN NieuWJ@@R
Waarom ben je juist in de kerstdagen er mee bezig :? Toch feest?

Verwijderd

Topicstarter
thx dude werkt >:)

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

En als laatst nog ff hitmanpro:

www.hitmanpro.nl

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-04 03:17

Archimond

Lopende Helpdesk

Advies van Xthnikz is natuurlijk heel goed, die ook zekerweten installeren, het scant en maakt je pc immum voor de bekende spywares.

Johnee welke methode heb je van mij hele lange lijst gebruik gemaakt?

Ik zie ook dat jij erg veel problemen hebt met jouw pc, het is handig als je systeemspecs in je profiel zet en woonplaats (misschien kan een behulpzame tweaker alles in 1 keer oplossen :))
Pagina: 1