Toon posts:

[HP Deskjet 3550] Printen in DOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met de volgende situatie. Ik heb een HP Deskjet 3550 succesvol geinstalleerd in windows XP. Nou heb ik via net use de printer doorgelinkt naar de LPT1 poort via de commando: net use lpt1 \\desktop\hpdeskje /persistent:yes

Nou wil ik dus in DOS, bv. het programma edit wat via LPT1 poort printen. Ik krijg bij de status van de printer eigenschappen dat hij bezig is met afdrukken. Alleen gebeurt dit dus niet. Er gebeurt helemaal niets met de printer. Hij geeft als documentnaam: Lokaal downlevel-document.

Weet iemand wat er aan de hand is en/of wat ik verkeerd doe???

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:46

Thandor

SilverStreak

Het printen vanuit dat programma werkt wel onder Windows XP met een échte LPT-poort printer :?

Het kan zijn dat het programma niet lekker werkt onder Windows XP (het printgedeelte)
Het kan zijn het omleiden van de printer naar de LPT1 poort (op de methode zoals je beschreven hebt) niet goed werkt.
Je zou het wellicht onder Windows 98 kunnen proberen :)

Je zou ook DosBox kunnen proberen. Die kun je Hier vinden. Lees eventueel de handleiding door zodat je het één en het ander te weten komt. Of je via het programma kunt printen weet ik niet, dat heb ik nog nooit geprobeerd ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand nog meer idee-en??

Verwijderd

Onder DOS werkt net use (LPT1: !!) niet voor de eigen computer, wel via aangesloten netwerkcomputers. Grapje Microsoft, vrees ik. Dus op Desktop moet de printer fysiek op LPT1 aangesloten zijn. Paar maanden geleden mijn HP5L vervangen door HP3050. Aansluiten onder XP prima; maar onder DOS bleek de poort door twee drivers geclaimd te worden of zo iets. De HP3050
extra geïnstalleerd met de oude 5L driver (toch nog aanwezig) en daarnaar verwezen als DOSprinter en iedereen (DOS, XP en users) tevreden. Weliswaar onder DOS wat minder mogelijkheden.
Als je ipv LPTpoort een USBpoort gebruikt:óf ook een parallel-kabel gebruiken óf een proggie DOSPRINT gebruiken (Zwitsers dacht ik) Succes.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Staat je datatransfer op RAW of EMF?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik zien of mijn data op RAW staat of EMS staat?? En wat houdt dat dan in?
Pagina: 1