Toon posts:

[CSS] Internet Explorer herlaadt plaatjes bij :hover

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een CSS-probleem waarmee ik al een tijdje aan 't stoeien ben. Ik heb de volgende site:

http://ispark.fokjou.nl/5/

Firefox (Windows / Mac) rendert 'm goed, Safari (Mac) ook.. maar Internet Explorer 6 (Windows) niet. Bij het het :hover'en over de de menu plaatjes aan de linker kant, lijkt het alsof Internet Explorer de plaatjes opnieuw moet laden terwijl dat niet in de CSS staat.

Als je de pagina op de harde schijf hebt staan en daarvan bekijkt zijn er geen problemen. Opzich raar, want het enige verschil tussen offline en online is denk ik de laadtijd.. en aangezien er niks opnieuw geladen hoeft te worden zou er dus geen verschil mogen zijn.

Ik vermoed dat IE om een of andere reden de pagina tóch opnieuw laadt.

Heeft iemand een oplossing? Bedankt.

PS
Voorheen had ik een rollover ingebouwd (zie broncodes), maar dat werkte ook niet helemaal dus die heb ik er tijdelijk uitgehaald. Als iemand weet wat daarbij 't probleem is, dan zou ik helemaal blij zijn :9

Verwijderd

Zet de background plaatjes ook op een element zoals UL of LI. Je zou eventueel die 4 plaatjes (of is het er al een; ik heb nog niet gekeken) kunnen samenvoegen en als achtergrond van het UL element doen. En dan vervolgens gewoon het A element hoogte en breedte geven. Klaar.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Het is gewoon een bekende cache 'feature' van IE, als je je cache instellingen veranderd werkt het wel goed.

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
of je gebruikt 1 achtergrond plaatje en bij hoveren verplaats je het plaatje met behulp van de background-position property

Verwijderd

In dat geval kan het probleem dus optreden ;)

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 22:22
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 23:01:
In dat geval kan het probleem dus optreden ;)
juist niet toch? je hebt het plaatje dan al in je cache, het enige wat je doet is m verschuiven!

Verwijderd

Klopt, maar IE is raar.

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 22:22
voor zover ik gemerkt heb werkt dat gewoon hoor? zelfs onder IE
Pagina: 1