Beste Tweakers,
Aan een usb poort heb ik een usb hub aangesloten (met externe stroomvoorziening), aan deze hub zijn 2 usb apparaten verbonden, namelijk:
- een scanner (haalt zijn stroom volledig uit de hub)
- een cardreader
Het probleem is nu dat wanneer de pc opstart hij soms even "vasthangt" en daarna soms doorstart of soms gewoon weer opnieuw begint op te starten. (op dit moment flikkeren de lichtjes van de cardreader even =>usb apparaten initialiseren?).
Ik heb reeds een paar dingen uitgetest:
- nieuwe voeding erin gestopt (Tagan 380 watt)
- wat in de bios gerommeld, mbt usb vind ik 2 opties : usb functionaliteit (moet op enabled staan), en dos usb functionaliteit (heb ik nu op disabled staan)
Heeft iemand nog een ideetje?
ps: het mobo is van ECS, model K7S5A, versie 1.0
alvast heel erg bedankt,
Jeroen
Aan een usb poort heb ik een usb hub aangesloten (met externe stroomvoorziening), aan deze hub zijn 2 usb apparaten verbonden, namelijk:
- een scanner (haalt zijn stroom volledig uit de hub)
- een cardreader
Het probleem is nu dat wanneer de pc opstart hij soms even "vasthangt" en daarna soms doorstart of soms gewoon weer opnieuw begint op te starten. (op dit moment flikkeren de lichtjes van de cardreader even =>usb apparaten initialiseren?).
Ik heb reeds een paar dingen uitgetest:
- nieuwe voeding erin gestopt (Tagan 380 watt)
- wat in de bios gerommeld, mbt usb vind ik 2 opties : usb functionaliteit (moet op enabled staan), en dos usb functionaliteit (heb ik nu op disabled staan)
Heeft iemand nog een ideetje?
ps: het mobo is van ECS, model K7S5A, versie 1.0
alvast heel erg bedankt,
Jeroen