[Kerst] Kerstverhaal DPC style

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Topicstarter
Met vereende krachten hebben de statsposters weer wat hersenspinsels logelaten en zoals jullie weten komt er dan weinig goeds van ;)

Namen het hele statspostersteam:
Prettige Feestdagen

Het DPC kerstverhaal

Dit verhaal kennen jullie nog niet, maar ik denk dat het goed is als ik jullie dit toch vertel :).

Eens, niet te lang geleden leefde er in Mooohdorp een man die alles had. Hij had veel geld, een mooi huis geverfd in koeienkleuren en een hoop koeien in de stal. De naam van deze rijke man was Oezie Woezie. De reden dat Oezie Woezie veel bezittingen had was geen vreemde reden, hij had er hard voor gewerkt. Hij had er zelfs zo hard voor gewerkt dat zijn werk het enige in zijn leven was geworden, zijn uiterlijk had hij niet interessant gevonden, te vaak in bad deed hij ook niet (kost geld), en nieuwe kleding kopen deed hij al helemaal niet. Wat konden mensen toch een geld verspillen.

MarkBee, zijn trouwe boekhouder was ook een dergelijk iemand die veel geld kon verspillen vond Oezie Woezie, 14 kinderen thuis, waarvan ééntje aan de gekke koeienziekte leed en geen stuiver om zijn kont te krabben, maar wel doen alsof hij het zo goed en gezellig had.
“BAH HUMBUG! “ Oezie Woezie wist wel beter, gezelligheid was overgewaardeerd.

Maar soms, heeeeeeel soms dacht Oezie Woezie toch wel eens aan het meisje waar hij vroegen mee uitging, vroeger… voordat hij zich verloor in zijn werk. Het was knap ding maar meer dan haar kon hij ook niet krijgen. Het enige wat een beetje raar aan die meid was is dat ze bij een rare sekte zat, de Dutch Power Cows noemde ze die groep. En ze deden goed voor de wereld maar verdienden er niets aan!, sterker nog…. Het koste zelfs geld, iets waar hij met zijn verstand al helemaal niet bij kon. MarkBee zat ook al bij die groep. Oezie Woezie kon er met zijn verstand niet bij.

Het was 24 december, en iedereen was in een vrolijke bui. Het was kerst en het was feest!
MarkBee kwam bij Oezie Woezie tijdens het werk, “meneer Oezie Woezie, het is 16:00 uur, vindt u het goed als ik vandaag wat vroeger naar huis ga? Het is kerst namelijk en ik moet nog een kalkoe halen”
“Nu al naar huis?, je was ook al 30 seconden te laat, het is ook elk jaar hetzelfde.” gromde Oezie Woezie tegen zijn trouwe assistent die door de tirade een beetje in elkaar kromp maar toch dapper voet bij stuk hield.
“Donder dan maar op, maar ik trek deze 1414 seconden wel van je loon af!” gaf Oezie Woezie tenslotte met tegenzin toe. MarkBee sprong op en rende naar huis waar zijn 14 kinderen en vrouw zaten te wachten.

Oezie Woezie werkte nog even door nadat MarkBee naar huis was gegaan. Hij keek op zijn horloge en zag dat het 20:00 uur was geworden. Ook hij besloot om naar huis te gaan, hij stond op trok zijn koeienonderbroek nog een keer in zijn naad en liep, na de boel veilig afgesloten te hebben, naar zijn huis.
Thuis aangekomen wikkelde hij zich snel in oude kranten om het lekker warm te krijgen en het duurde dan ook niet lang voor hij in slaap viel in zijn favoriete stoel. Oezie Woezie droomde de doom die hij al dertig jaar had, hij zat in op een groot schip die beladen was met containers vol met geld en van alle kanten kwamen mensen in bootjes die zijn geld wilden stelen. Gelukkig kon hij elke keer zijn geld weer veilig stellen door over die vervelende mensen heen te varen . Plotseling klonk er een harde BONS! En Oezie Woezie schok wakker.
Had hij het gedroomd? Weer klonk er een bonk en dit keer vergezeld van gescheld en gevloek. Oezie Woezie stond op en liep naar de achterkamer van waar het geluid kwam. Voorzichtig deed Oezie Woezie de deur open en gluurde de kamer in. Hij wreef eens in zijn ogen en keek nog eens, stond daar nou een vent in zijn kamer??

“Ik ben de geest van kerstmis verleden, maar jij mag Reiker zeggen”, zei de man terwijl hij in de kamer rondhuppelde met zijn linkervoet in zijn handen. “sjees, ruim die zooi hier eens op man, ik zweef binnen en ik stoot me voet op een onwijze manier!!” vervolgde Reiker.

“Jij bent een geest??” Antwoorde Oezie Woezie. Reiker knikte bevestigend.
“Redelijk kneuzige geest dan, ik bedoel… redelijk kansarm zoals je hier binnenkomt zetten” grinnikte Oezie Woezie.
“JAJA.. ik weet het, ik ben ook nog maar een beginner. Maar laat dat nou maar even zitten, ik ben hier gekomen om je te laten zien dat je verkeerd leeft en ik ga je meenemen naar het verleden zodat je kunt zien waar het fout gegaan is. En we moeten opschieten want ik moet nog door half Polen heen deze avond” zei Reiker.
Oezie Woezie keek de geest aan en zei: “ nou ik heb de film ook gezien en ik ga lekker niet mee, en niets wat je doet krijgt me zover”.
Reiker keek Oezie Woezie aan, “moet ik Bongo van TEB even halen??”. “OKOK ik ga al” antwoordde Oezie Woezie met een angstige blik in zijn ogen. Reiker klikt zijn hakken tegen elkaar en de kamer werd wazig rond de twee mannen.

Toen de mist weer opklaarde stonden beiden mannen in een mooie woonkamer versiert met kerstspullen. Reiker keen naar beneden en zag dat hij met zijn voeten in een gebruikte luier stond, “ik moet dit toch echt eens onder de knie krijgen” verzuchte hij.
“Waar de koe zijn we hier? “ knorde Oezie Woezie.
“Herken je dit niet??” Antwoordde de geest Reiker, “We zijn in je ouderlijk huis en we gaan hier kijken hoe jij als jonge man je eerste stappen op GoT bij de DPC aan het zetten bent en hoe je genoot van een mooie MegaFlush, weet je dat nog??”
Samen keken de mannen hoe Oezie Woezie op afstand een D.net client installeerde bij familie die een café hadden in Nieuw Zeeland.
“Je dacht nog, daar komt toch niemand achter. Kijk dat was nog eens lachen” glimlachte Reiker. Op dat moment kwam er een mooie vrouw binnenlopen en vloog Oezie Woezie om zijn hals waarna de hele kamer direct weer wazig werd.
“Ey wat gebeurt er?” zei Oezie Woezie.
“De rest is nogal hardcore rated, dus dat kan ik je niet laten zien” antwoordde Reiker grijnzend “en touwens zo sterk is mijn maag niet. Ook is het al weer tijd en om terug te gaan. ONTHOUDT WAT JE HIER GEZIEN HEBTTTTtttttt ”

En Oezie Woezie viel met een plof op de grond naast zijn stoel, had hij dit allemaal gedroomd?

Oezie Woezie klom weer terug op zijn stoel en moest nu toch wel denken aan de films die hij gezien had. “Dan zijn nu de geest van het heden wel komen” dacht hij. Op dat moment ging de deurbel. Oezie Woezie haaste zich naar de deur in de volle verwachting om wat bedelende straatkinderen van zijn stoep af te trappen.
Oezie Woezie deed de deur open en wat hij zag waren geen straatkinderen maar een lelijke man van ongeveer 1.80 meter. “Wat moet je??” gromde Oezie Woezie.
“Ik ben de geest van kerstmis toekomst, maar jij mag Yakkie zeggen hoor” glimlachte de man.
“Toekomst? “ vroeg Oezie Woezie verbaast, “Wat is dit nu weer, nu ben ik de draad kwijt, eerst moet toch de geest van het heden komen?”.
“Mjah, dat klopt wel maar die moest even met zijn hamster naar puppytraining dus die komt iets later. Nu niet meer zeuren, we gaan” en op dat moment knipte Yakkie in zijn vingers en het leek of de grond onder de beide mannen weg zakte.
Oezie Woezie kwam met een doffe plof op een berg stenen terecht terwijl Yakkie netjes naast hem op een open plek stond. “yah, ik doe dit al een tijdje” zei Yakkie koel.

“Waar zijn we?” vroeg Oezie Woezie een beetje verschrikt. “Zoals ik al zei, we zijn in de toekomst. Doordat jij je leven altijd alleen hebt geleefd ben je nooit in aanraking met de DPC gekomen. Team Anandtech heeft de distibuted wereld overgenomen en heeft de medicijnen die gevonden waren voor zich zelf gehouden. Daarom zijn er mensen zo boos geworden dat ze een protestdemonstratie hebben gehouden. Dit is in de USA op de buis geweest, dat zag bush en die heeft meteen een atoombom op Nederland gegooid, nou jah…. Hij miste eerst 10 keer dus Canada, Vietnam, Rusland en de Congo bestaan niet meer onder andere .” Yakkie schudde zijn hoofd, “Dat het zo moest gaan. En het ergste van alles is dat mijn aandelen T.net ook nog eens met 3 punten gezakt zijn. Dat is wel 10.000 Bleuro!”.
“Bleuro??” vroeg Oezie Woezie. “Mjah door jou bestaat de Euro ook al niet meer, je gaat best lekker”
“Maar hoe gaat het met mij persoonlijk?” Vroeg Oezie Woezie nieuwsgierig.
“Nog steeds met jezelf bezig?, Tssk. Ok dan, jij wordt een knappe, rijke vent met een schatrijke weduwe” Zei Yakkie
“Weduwe?” Oezie Woezie keek verschrikt.
“Yup, over een paar jaar trouw je met de enige vrouw die in je leven rondloopt. Zij doet het voor het geld natuurlijk en in je huwelijksnacht valt er mysterieus een koe boven op je” Yakkie keek somber.
“Ik wil hier weg, ik heb wel genoeg gezien” krijste Oezie Woezie.
Yakkie knipte zijn vingers en beide mannen stonden weer aan de deur vanwaar ze vertrokken waren.

Oezie Woezie bedacht zich niet en rende de straat op. Zijn eerst halte was Funprice, Oezie Woezie liep naar binnen en bestelde 3000 dual Opteron systemen voor elke DPC’er één. “Maar niet te dure zooi in die bakken hoor” zei Oezie Woezie met een knipoog.
Opeens veranderde de verkoper langzaam in SSSF met een stoere hamster op zijn schouder.
“OK ik zal het maar meteen zeggen, ik ben ook één van de geesten die je verwachte, en over wat je nu doet moet je even diep nadenken lijkt me” gromde SSSF naar Oezie Woezie.
“Jij bent Kerstmist heden???” slikte Oezie Woezie. SSSF knikte bevestigend.
Oezie Woezie bedacht zich niet en gaf SSSF een dikke zoen op zijn…. Eeuh… wang.

Samen liepen SSSF en Oezie Woezie alle computer winkels af en deelden ze laptops (voorzien van een DPC koe) uit aan mensen die het financieel niet zo goed hadden.
Als laatste kwamen ze bij MarkBee en jullie raden het al, Oezie Woezie gaf MarkBee een extra dag vrij.
SSSF, Yakkie en Reiker zagen samen dat het goed was, de wereld was gered, de DPC groeide als nooit tevoren en ergens anders was weer een geek die hun hulp nodig had.

En Oezie Woezie ?? die is niet rijk geworden, hij kreeg wel een hele mooie vrouw, 14 kinderen en stief een tevreden man op een zeer oude leeftijd.

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
Bedankt voor het verhaaltje Pim.!! :)

En iedereen een fijne kerst toegewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Topicstarter
Jij kan niet in één minuut het hele verhaal gelezen hebben :P

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Waar haal je het vandaan! Geweldig verhaaltje om savonds aan de haard en de kerstboom te vertellen :)

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
Pim. schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 20:33:
Jij kan niet in één minuut het hele verhaal gelezen hebben :P
Ssst B) Ik wilde ook es een FiPo heben :+

Maar ik heb 'm nu idd gelezen met wat tussenpozen en ik vind 't een prachtverhaal! _/-\o_ :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

:D :D geweldig verhaal dit _/-\o_ _/-\o_

prettige feestdagen iedereen !

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9 weer een fijn verhaaltje voor het slapen gaan.
Tnkx Pim en de rest die hier aan mee geholpen hebben. _/-\o_

Fijne feestdagen iedereen.Afbeeldingslocatie: http://213.148.224.218:81/icon_cool.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Klasse Pim!

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01 09:37
zou dit leden trekken? ;)

mooi verhaal pim

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:50
Fantastisch kerstverhaal. Nice work. _/-\o_
edit:
Het valt alleen buiten de lay-out, leert men het dan nooit om te resizen??
:P

[ Voor 52% gewijzigd door InSPiRE op 25-12-2004 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Heerlijk, de statsposters in kerststemming. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01 10:11
Mooi verhaal _/-\o_
Kzou er zelf nooit opgekomen zijn :P ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 14:09
:9 Meer is er niet over te zeggen

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Meesterlijk :D Ff naar de toekomst enzo :p Hoe bedenk je het? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit (nog) niet bij de DPC, maar toch een erg mooi kerstverhaal :P

Prettige Kerstdagen aan alle DPC'ers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
waar blijft mijn dual Opteron systeem :P

wel leuk verhaaltje voor het slapengaan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit verhaal al in pocketvorm te verkrijgen bij mijn boekhandel _/-\o_

Leuk gedaan hoor :)

En nu aan de Kerststol :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen, stuur maar op die laptop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
  • Laatst online: 30-01 09:37
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 22:50:
Ik zit (nog) niet bij de DPC, maar toch een erg mooi kerstverhaal :P

Prettige Kerstdagen aan alle DPC'ers!
ik zeg: welkom bij DPC!!!

(zodra je in een project zit, wordt je nogmaals welkom geheten. maar ik wil 1e weze >:) )

edit: mijn 101ste bericht!!! woei!!! :)

[ Voor 21% gewijzigd door kvdd op 25-12-2004 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis
  • Laatst online: 21-08-2023

emphasis

Mooooohh!!!

Mooi vehaaltje Pim :D

________________-=Team ColdFusion=-______________

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

Mooi verhaaltje weer. Ik heb er van genoten.
* Schapie moet toch stats nog eens aflezen maar ik ga nu slapen.

No signature found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Oezie Woezie deed de deur open en wat hij zag waren geen straatkinderen maar een lelijke man van ongeveer 1.80 meter.
ik d8 ff dat het een verhaaltje was, maar toen ik dit zag over Yakkie..... _/-\o_ Based on a true story _/-\o_

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk verhaal!
(Ik geef toe, ik was te lui/druk om de preview op FDO te lezen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onwijs gaaf gemaakt Pim ;) maar ik zou ik niet zijn als ik me niet erger aan een typo :P
Oezie Woezie droomde de droom die hij al dertig jaar had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 10:08

My

Onwijs goed verhaal! Top! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Dank je Erik voor de vrije dag :+

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSSF
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-09 09:49

SSSF

BLAAT !!

nah, dat is wat ik graag doe, laptops (met koe) uitdelen aan mensen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oezie Woezie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

Oezie Woezie

Pim. is de beste

MarkB schreef op zondag 26 december 2004 @ 15:48:
Dank je Erik voor de vrije dag :+
graag gedaan, je hebt het verdient :+

een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-08 23:23
super! kan niet tot volgend jaar wachten!

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoogst vermakelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 09:57
Top verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 18:30

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Ja die Oezie Woezie weer hoor :)
Als ie niet met stats aan het prutsen is dan trekt hij zun onderbroek wel in de naad ;)

Lachuh met Pim (en met Oezie Woezie)
_/-\o_

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

*snif* I love a happy end... :P

_/-\o_

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ MEESTERLIJK _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik dacht eerst dat het een verbastering van de film werd, maar zelfs de film wordt aan gehaald. Geweldig.

Hoe verzin je het....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-07 10:04
^ ^ met stom :) _O_

I'm not weird, I'm a limited edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:49

radial

Watch out

PIM je hebt jezelf weereens overtroffen met dit zeer gevoelige kerstverhaal :P

Zijn er toevallig geen creativelingen die van dit verhaal een mooie kerstfilm kunnen maken? Het verhaal zit wat dat betreft wel goed. }:O

Oftewel een distributed film project

[ Voor 19% gewijzigd door radial op 27-12-2004 19:08 ]

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een oud en heel beroemd verhaal, Scrooge, maar wel een leuke variant. :)

De variant van Koefnoen was ook leuk deze kerst, met Gerrit Zalm en Pim Fortuyn. _/-\o_
Pagina: 1