[VB.net 2005] Server Explorer

Pagina: 1
Acties:

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-03 09:53
Beste mensen...

Ik heb vannacht maar eens VB 2005 Express gedownload maar dacht eens te gaan klote met databases enzo... Nu bleek tot mijn verbazing dat ze er een SQL Server bijleveren maar ik geen verbinding mag leggen??

de melding die ik kreeg luidt..

code:
1
2
Unable to connect to database.
This feature is not supported by Microsoft Visual Basic Express

Dus nu vraag ik me af waarom zit die SQL Server er dan bij als je er niet eens wat mee kan doen??? Of gaat er bij mij wat fout...

Als ik op connect to DB klik in mijn Server Explorer dan kan ik gewoon mijn server zien en als ik test connection doe doet hij het ook OK zie zelf de DB's staan maar als ik op OK klik dan geeft ie de leuke melding.. Heeft iemand hier een verklaring voor?

iRacing Profiel

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:15
De server explorer feature in VB.NET express mag dan misschien wel niet werken, maar dat wil nog niet zeggen dat je geen applicaties kunt ontwikkelen met VB.NET Express die DB's benaderen.

Maak eens een applicatie waarin je gebruik maakt van de SqlConnection / SqlCommand classes.
(Kijk eens naar de System.Data.SqlClient namespace; alle classes die je nodig hebt om DB access te verkrijgen in je programma met sql server zitten daarin).

https://fgheysels.github.io/