[MCE 2005] Breedbeeld Tv-Out

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik wil mijn Media Center Edition aansluiten op een JVC breedbeeld tv (crt). Ik maak gebruik van een draadloos verzend systeem omdat de pc boven staat en de tv beneden. Dit systeem maakt gebruik van composit video (kabeltje met geel plugje). Ik heb een Ti4800 en maak gebruik van een dualview. Mijn TFT scherm geef ik een resolutie van 1024 * 768 en mijn TV krijg 1280 * 758(16:9 verhouding). Als ik nu MCE op mijn tv zet in fullscreen herkent hij de breedbeeld resolutie en schakelt hij over naar breedbeeld verhouding, dit valt te zien aan de 4 kolommen die je ziet als je bijvoorbeeld naar mijn muziek gaat. Het probleem echter is dat hij aan de linker en rechter rand een deel eraf knipt, mijn TV krijgt gewoon een 4:3 signaal binnen met de randen eraf geknipt waardoor ik niet alle meldingen goed zie en de 4de kollom valt een redelijk weg. Ligt dit nou aandat ik composit gebruik of ligt het aan mijn TV?

Om dit probleem op te lossen zou ik een 4:3 signaal moeten sturen en dan balken bovenin erbij zetten maar is dit mogelijk? ik heb media center nou gewoon geresized maar dit is natuurlijk geen mooie optie want dan heb ik nog niet echte breedbeeld verhouding want hij gaat pas over in breedbeeld verhouding bij fullscreen.

[ Voor 7% gewijzigd door Niakmo op 25-12-2004 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
kick*

Met extra vraag. Ik wil graag het beeld dat ik via mijn tv out verstuur uitzoemen dus dat er boven, onder, link en rechts balken verschijnen want dan heb ik precies goed beeld. ik ben momenteel bezig met TVtool maar deze heeft die optie niet, ik kan in tvtool niet eens een breedbeeld resolutie opgeven voor mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Aangezien je TV Tool gebruikt zul je wel een nvidia kaart gebruiken. Ik gebruik 53.03 drivers icm MCE en daarbij kan ik gewoon in en uitzoomen op de TV-out, even geen pic want de TV out staat op deze PC niet aan, dus de optie verdwijnt.
Hij staat ergens bij Display Properties -> tab:Settings -> Advanced -> tab:Geforce blabla -> zijtab:TV Settings oid

Dit zou als het goed is misschien ook de problemen met de verdwijnende zijbalken kunnen oplossen. Maar volgens mij kun je MCE ook gewoon handmatig op 16:9 instellen.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
OnTracK schreef op zondag 26 december 2004 @ 17:29:
Aangezien je TV Tool gebruikt zul je wel een nvidia kaart gebruiken. Ik gebruik 53.03 drivers icm MCE en daarbij kan ik gewoon in en uitzoomen op de TV-out, even geen pic want de TV out staat op deze PC niet aan, dus de optie verdwijnt.
Hij staat ergens bij Display Properties -> tab:Settings -> Advanced -> tab:Geforce blabla -> zijtab:TV Settings oid

Dit zou als het goed is misschien ook de problemen met de verdwijnende zijbalken kunnen oplossen. Maar volgens mij kun je MCE ook gewoon handmatig op 16:9 instellen.
ik heb nu de 70 beta drivers maar heb hiervoor de 66.93 en 45.23 drivers geprobeerd maar heb deze functie daar niet kunnen vinden. kan je met die 53.03 wel zelf resoluties toevoegen?

Waar kan je MCE trouwens op breedbeeld zetten volgens de ms site doet hij dat automatisch aan de hand van je resolutie.

edit:

Ik heb nu de 53.03 drivers geinstalleerd maar ik zie alleen de functie om de overlay in en uit te zoomen maar MCE maakt alleen voor de video toch gebruik vna de overlay? Verder kan ik met deze drivers geen extra resoluties toevoegen.

Het is me wel gelukt om met tvtool MCE te resizen maar zodra je in MCE dingen gaat doen gaat het beeld flikkeren dus nogal bugge, is er verder een progje dat alleen dat resizen afhandeld? Want dan heb ik TVtool helemaal niet meer nodig.

[ Voor 23% gewijzigd door Niakmo op 26-12-2004 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
Bij Nvidia lijkt dit beter op te lossen zijn, ik heb eigenlijk een zelfde setup, maar dan met een Ati kaart (ook draadloze verzending, sony breedbeeld, mijn normale monitor staat op 1280x960).

Hoe moet dit bij Ati het beste?

[ Voor 9% gewijzigd door StanTheMan op 27-12-2004 10:31 ]

• StanTheMan
Ik heb het nu met Powerstrip draaiende op 848x480 (monitor netjes op 1280x960, tv via bureaublad uitbreiden). Zonder overscan heb je boven en onder 2 zwarte balken, maar ik laat overscan aanstaan, je verliest zo wel een klein beetje beeld aan elke kant, maar dat vind ik er beter uitzien dan de zwarte balken.

Nu heb ik dus 4 kolommen en een bredere tv-gids, denk dat dit voor velen een mooie oplossing is.

[ Voor 14% gewijzigd door StanTheMan op 30-12-2004 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:52

Knutselsmurf

LED's make things better

subtiel schopje. Ik zit zelf ook nog steeds te prutsen om mijn TV-out netjes op breedbeeld te krijgen. Ik gebruik de nieuwste ATI-MCE-drivers en heb alleen een TV aan mijn HTPC hangen.
De 848*480 resolutie kan ik kiezen, en die geeft ook een breedbeeld. Maar, de kwaliteit daarvan is niet goed. Er verschijnt een grote zwarte balk aan de onderkant en ook de kwaliteit van het beeld is niet goed.

Het beste beeld dat ik krijg, is als ik voor de 720*576 resolutie kies, en dan de video-option aanzet.
Wat is dus eigenlijk wil, is een 1024*576-resolutie, met die video-option.

Heeft er iemand een idee hoe ik wel een behoorlijk breedbeeld-signaal uit mijn TV-out krijg?

- This line is intentionally left blank -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
er zijn maar een aantal resoluties die de tv out ondersteunt, ik denk dat als je niet tevreden bent met het resultaat van 848x480 op jouw tv, het gewoon heel erg balen is.

(ik neem aan dat je wel de beeldschermeigenschappen zodanig hebt aangepast dat je het beeld zo mooi mogelijk hebt ingesteld, je weet wel met die pijltjes in ati control panel)
Pagina: 1