Ik wil mijn Media Center Edition aansluiten op een JVC breedbeeld tv (crt). Ik maak gebruik van een draadloos verzend systeem omdat de pc boven staat en de tv beneden. Dit systeem maakt gebruik van composit video (kabeltje met geel plugje). Ik heb een Ti4800 en maak gebruik van een dualview. Mijn TFT scherm geef ik een resolutie van 1024 * 768 en mijn TV krijg 1280 * 758(16:9 verhouding). Als ik nu MCE op mijn tv zet in fullscreen herkent hij de breedbeeld resolutie en schakelt hij over naar breedbeeld verhouding, dit valt te zien aan de 4 kolommen die je ziet als je bijvoorbeeld naar mijn muziek gaat. Het probleem echter is dat hij aan de linker en rechter rand een deel eraf knipt, mijn TV krijgt gewoon een 4:3 signaal binnen met de randen eraf geknipt waardoor ik niet alle meldingen goed zie en de 4de kollom valt een redelijk weg. Ligt dit nou aandat ik composit gebruik of ligt het aan mijn TV?
Om dit probleem op te lossen zou ik een 4:3 signaal moeten sturen en dan balken bovenin erbij zetten maar is dit mogelijk? ik heb media center nou gewoon geresized maar dit is natuurlijk geen mooie optie want dan heb ik nog niet echte breedbeeld verhouding want hij gaat pas over in breedbeeld verhouding bij fullscreen.
Om dit probleem op te lossen zou ik een 4:3 signaal moeten sturen en dan balken bovenin erbij zetten maar is dit mogelijk? ik heb media center nou gewoon geresized maar dit is natuurlijk geen mooie optie want dan heb ik nog niet echte breedbeeld verhouding want hij gaat pas over in breedbeeld verhouding bij fullscreen.
[ Voor 7% gewijzigd door Niakmo op 25-12-2004 20:39 ]