Toon posts:

Opstart problemen na bijplaatsen MSI RX9800Pro-TD128 graka

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een msi RX9800PRO-TD128 in mijn computer gedaan. Na het op de juiste wijzen installeren (incl extra aansluiting op de kaart) krijg ik als ik de pc aan zet alleen het intel scherm te zien. Als ik daarna echter op de reset knop druk dan start de computer wel gewoon door.

nou heb ik zelf het vermoeden dat de voeding te weinig vermogen kan leveren aan het moederbord om alles goed op te laten starten. Echter ben ik daar niet helemaal zeker van.

Gisteren heb ik het er ook al over gehad met iemand die mij waarschuwde dat, indien ik het probleem niet op zou lossen, het schade zou kunnen aanrichten aan mijn moederboard Is dit juist?

Ik heb zelf gekeken in de bios of ik daar de APG voltages iets kon verhogen, alleen krijg ik als ik in de bios bij de AGP instellingen kom er geen eentje te zien. Ik kan alleen het geheugen en de interface agp/pci veranderen, zoek ik op de verkeerde plek, en zo ja, waar kan ik die dan vinden?

Dan mijn laatste vraag, hoe kan ik het probleem van het niet in 1 keer willen opstarten het beste (snelste) oplossen?

Systeem spec:
MOBO: Intel D845GBV
Geheugen: 768 MB
Proc: Pentium 4 2.0 Ghz
Grafische kaart: MSI RX9800PRO-TD128
Voeding: Chieftec 340 Watt
Harde schijven: WD 400 JB
Maxtor DiamondMax 8
CD-Rw: Lite on 32x
DVD: Ricoh
en natuurlijk een diskette station.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:43

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je deze al doorgelezen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

De voeding zou voldoende vermogen moeten leveren. Wat voor processor zit er in je moederbord geprikt?

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik inderdaad naar gekeken alleen kwam ik daar niet veel verder mee. aangezien als ik de reset knop indruk het systeem wel gewoon goed opstart. Tevens als ie niet langer dan een kwartier uit staat start ie wel in 1 keer op ben ik net achter gekomen.
De voeding zou voldoende vermogen moeten leveren. Wat voor processor zit er in je moederbord geprikt?
Processor snelheid was effe vergeten te melden staat er nu wel bij vermeld.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:43

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Hmm, heb je misschien een andere voeding bij de hand? Ik verdenk namelijk toch de voeding.

Chieftec is een A-merk, 340W zou ook voldoende moeten zijn, maar dit zijn wel de symptomen van een brakke voeding.

Welke voeding heb ik nodig? Deel 9

Hoe zijn de spanningslijnen?

[ Voor 6% gewijzigd door PD2JK op 25-12-2004 20:02 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze even op gezocht met speedfan
+2,5V 1,51V
+3,3V 3,34V
+12V 0,00V
+Vccp: 1,51V
+Vcc: 3.29V

Zoals ik het zie, zouden de afwijkingen moeten zitten in +2,5V en +12V, als die tenmiste geen 0,0V aan dient te geven.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:51

The Third Man

The Third Jellyfish

Geeft je BIOS misschien ook de voedingslijnen aan? Speedfan weet duidelijk niet waarover hij het heeft helaas...

Verwijderd

Topicstarter
Lekkere Kwal schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 21:02:
Geeft je BIOS misschien ook de voedingslijnen aan? Speedfan weet duidelijk niet waarover hij het heeft helaas...
Daar heb ik ook al naar lopen zoeken maar helaas nooit kunnen vinden.

Ik heb nu motherboard monitor er op gezet, maar die geeft bijna dezelfde waardes aan.
-12V -11,12V
- 5V -0.00V

Heeft Intel hier niet ook ooit een programmaatje voor gemaakt?

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 21:22:
[...]

Daar heb ik ook al naar lopen zoeken maar helaas nooit kunnen vinden.

Ik heb nu motherboard monitor er op gezet, maar die geeft bijna dezelfde waardes aan.
-12V -11,12V
- 5V -0.00V

Heeft Intel hier niet ook ooit een programmaatje voor gemaakt?
10sec op intel.com: http://downloadfinder.int...roductID=825&DwnldID=1990

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoefde nog niet eens te zoeken, ik had al een gedownload alleen nooit echt gebruikt.
maar die geeft weer andere waardes aan:
+3,3V Standby 3,283V
+5V 5,156V
+3,3V 3,334V

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 21:48:
Ik hoefde nog niet eens te zoeken, ik had al een gedownload alleen nooit echt gebruikt.
maar die geeft weer andere waardes aan:
+3,3V Standby 3,283V
+5V 5,156V
+3,3V 3,334V
Ja en wat bij 12 volt? Dat is juist de belangrijkste waarde...

Verwijderd

Topicstarter
Die staan er dus net niet bij, alleen de core voltage en temps kan ik je nog geven, maar dat is niet het probleem.

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 17:40

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

gewoon een andere voeding proberen.. anders vraag je ff bij de plaatselijke pc boer of je er 1 kan lenen.. dat mag meestal wel. of je neemt je pc daar ff mee naar toe.

Bedankt alvast

Verwijderd

Topicstarter
Maar nu blijft nog de vraag, kan het kwaad als ik op deze manier nog een tijdje blijf opstarten?

• glennerbee
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-07 19:39

glennerbee

F*uck The System!!

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 09:23:
Maar nu blijft nog de vraag, kan het kwaad als ik op deze manier nog een tijdje blijf opstarten?
het lijkt me dat je harde schijf t niet leuk vind om steeds spontaan te moeten resetten

[AMD 2600+] [MSI KT4AV] [512 MB DDR] [Maxtor 80GB ] [Windows XP]

Verwijderd

Topicstarter
Das wel weer zo ja, maar voor de mobo en de videokaart maakt het niet uit? Ik heb namelijk komende week wat minder tijd om ergens een voeding vandaan te halen.

• glennerbee
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-07 19:39

glennerbee

F*uck The System!!

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 09:55:
Das wel weer zo ja, maar voor de mobo en de videokaart maakt het niet uit? Ik heb namelijk komende week wat minder tijd om ergens een voeding vandaan te halen.
ja dat weet je nooit heh...t kan 100 x goed gaan, maar 1 x kan ook funest zijn ;)
iaw...je heb helemaal nix aan dit antwoord :P

[ Voor 7% gewijzigd door glennerbee op 26-12-2004 10:01 ]

[AMD 2600+] [MSI KT4AV] [512 MB DDR] [Maxtor 80GB ] [Windows XP]

Pagina: 1