Sinds kort heb ik een msi RX9800PRO-TD128 in mijn computer gedaan. Na het op de juiste wijzen installeren (incl extra aansluiting op de kaart) krijg ik als ik de pc aan zet alleen het intel scherm te zien. Als ik daarna echter op de reset knop druk dan start de computer wel gewoon door.
nou heb ik zelf het vermoeden dat de voeding te weinig vermogen kan leveren aan het moederbord om alles goed op te laten starten. Echter ben ik daar niet helemaal zeker van.
Gisteren heb ik het er ook al over gehad met iemand die mij waarschuwde dat, indien ik het probleem niet op zou lossen, het schade zou kunnen aanrichten aan mijn moederboard Is dit juist?
Ik heb zelf gekeken in de bios of ik daar de APG voltages iets kon verhogen, alleen krijg ik als ik in de bios bij de AGP instellingen kom er geen eentje te zien. Ik kan alleen het geheugen en de interface agp/pci veranderen, zoek ik op de verkeerde plek, en zo ja, waar kan ik die dan vinden?
Dan mijn laatste vraag, hoe kan ik het probleem van het niet in 1 keer willen opstarten het beste (snelste) oplossen?
Systeem spec:
MOBO: Intel D845GBV
Geheugen: 768 MB
Proc: Pentium 4 2.0 Ghz
Grafische kaart: MSI RX9800PRO-TD128
Voeding: Chieftec 340 Watt
Harde schijven: WD 400 JB
Maxtor DiamondMax 8
CD-Rw: Lite on 32x
DVD: Ricoh
en natuurlijk een diskette station.
nou heb ik zelf het vermoeden dat de voeding te weinig vermogen kan leveren aan het moederbord om alles goed op te laten starten. Echter ben ik daar niet helemaal zeker van.
Gisteren heb ik het er ook al over gehad met iemand die mij waarschuwde dat, indien ik het probleem niet op zou lossen, het schade zou kunnen aanrichten aan mijn moederboard Is dit juist?
Ik heb zelf gekeken in de bios of ik daar de APG voltages iets kon verhogen, alleen krijg ik als ik in de bios bij de AGP instellingen kom er geen eentje te zien. Ik kan alleen het geheugen en de interface agp/pci veranderen, zoek ik op de verkeerde plek, en zo ja, waar kan ik die dan vinden?
Dan mijn laatste vraag, hoe kan ik het probleem van het niet in 1 keer willen opstarten het beste (snelste) oplossen?
Systeem spec:
MOBO: Intel D845GBV
Geheugen: 768 MB
Proc: Pentium 4 2.0 Ghz
Grafische kaart: MSI RX9800PRO-TD128
Voeding: Chieftec 340 Watt
Harde schijven: WD 400 JB
Maxtor DiamondMax 8
CD-Rw: Lite on 32x
DVD: Ricoh
en natuurlijk een diskette station.