[98] windows opstarten met externe hd

Pagina: 1
Acties:

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik heb in de zoekfunctie heel veel gezocht naar het opstarten met xp van een externe hd en ben tot de conclusie gekomen dat het gewoonweg niet mogelijk is :) maar toen kwam ik op het idee om windows 98 erop te zetten. ik vroeg me af of dit wel mogelijk is. want het is tenslotte ook mogelijk om windows 98 van een cd-rom op te starten. (kan de site nergers meer vinden). dus als iemand weet of dit wel mogelijk is hoor ik dit graag. even voor de duidelijkheid. dit is dus niet besproken in de zoekfunctie. ik heb nog niks uitgeprobeerd omdat ik nog geen externe hd heb.

bvd

• MarcoL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-11-2024

MarcoL

Onima@dpc

Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat je geen windows xp op een externe schijf kan zetten.
Op mijn usb-schijf heb k windows xp opgezet en die neem ik dan wel us mee naar een kameraad van mij en kan er daar dan probleem loos van opstarten (natuurlijk wel ff aanzetten in het bios)

Ook heb ik nog een harde schijf die k telkens mee naar school neem en dat doet het ook perfect :*)
We werken daaro met hardware profielen zodat je bij het opstarten kan kiezen welke hardware je gebruikt (in mijn geval school of thuis).

Btw, het was wel telkens windows xp Pro

Don't worry people, i`m a professional idiot

• Avvd
  • Niet online
hmm toch vreemd ik krijg iedere keer ene blauw scherm als ik probeer op te starten maar mijn mobo ondersteunt wel opstarten van een usb hd. maar jij hebt zeker nog een interne hd erin zitten waar dan de bootbestanden opstaan?

• MarcoL

MarcoL

Onima@dpc

Nope, alles staat gewoon op die ene schijf.

Maar ik heb er wel een interne inzitten en daar staat ook gewoon windows xp op. Mischien komt het daardoor?

[Edit]
Ik weet wel zeker dat hij van m`n schijf opstart want k heb die interne zonet ff losgehad en toen opgestart en hij doet het gewoon.

[ Voor 32% gewijzigd door MarcoL op 25-12-2004 19:45 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik heb het nog nooit geprobeerd - XP booten van een USB stick - dus ik kan je daar weinig over vertellen, maar met wat aanpassingen kan je ook XP van CD-ROM starten, kijk bv. maar eens naar BartPE :)

• Avvd
  • Niet online
2Marcol: heb jij hem gewoon geinstalleerd op de hd of had je eerst de hd intern ingebouwd en toen windows xp erop gezet. want in de zoekfunctie zie ik dat iedereen blauwe schermen krijgt. mar is het wel bekend dat het ook met 98 gaat (sneller)

• MarcoL

MarcoL

Onima@dpc

Mm, dat kan het wel eens zijn. K had hem idd eerst ingebouwd maar heb toen een nieuwe schijf gekocht en die omgewisseld met deze.

Maar heb nog nooit lastgehad van blauwe schermen of zo :*)

Zoals Elevator zegt is BartPe ook wel een geinig iets. Moet je maar us op zoeken.

• Avvd
  • Niet online
mwa dat beviel me niet zo had heb ik ergens nog een cd van liggen. kheb liever een gewone windows erop.

[ Voor 186% gewijzigd door Avvd op 28-12-2004 20:09 ]

• Avvd
  • Niet online
ik heb geprobeerd om windows xp rechtsreeks te installeren op de externe hd maar dit lukte dus al helemaal niet kree tijdens de setup al de melding dat de hd niet toegangelijk was. toen de hd intern ingebouwd en windows xp erop gezet. krijg meteen een blauw scherm tijdens het opstarten. hd er weer intern ingezet en hij doet het weer. het moederbord kan wel gewoon opstarten van een usb-hd.

[ Voor 98% gewijzigd door Avvd op 28-12-2004 20:08 ]

• Avvd
  • Niet online
nou heb ik ook even windows 2000 professional uitgeprobeerd maar dit gaat ook al niet. nou is het als ik opstart dan kom die witte balk onder in het scherm van windows 2000 is bezig met opstarten en als dan eigenlijk het grafische opstartscherm moet komen herstart ie ik kan wel in het bootmenu komen door op f8 te drukken maar als ik dan veilige modus aanklik gebeurt er verder helemaal niks meer. dit gaat allemaal zonder een blauw scherm heb automatisch opnieuw opstarten uitgevinkt toen de hd nog intern ingebouwd zat.

• Avvd
  • Niet online
toch even nog een kick omdat ik dit graag voor mekaar wil hebben

Windows 98: werkt niet
Windows 98SE: ???????????????
Windows ME:???????????
Windows 2000 Professional SP4: BSOD
XP HOME:????????????????
XP pro: BSOD
2003:??????????/

hier even een lijstje.
misschien dat iemand mij kan vertellen wat er fout gaat als ik het probeer te installerem op de externe hd. omdat het Marcol wel was gelukt.

• Avvd
  • Niet online
Laatste kick anders geef ik het denk ik toch maar op :'(

ik kan me haast niet voorstellen dat niemand anders het heeft geprobeerd dan Marcol. al heb ik het op de zelfde manier gedaan als hem maar werkt het toch niet

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-04 21:19

Technicality

Vliegt rechtsom...

het is belangerijk dat je minstens één 'logisch partitie' op die schijf hebt staan waar je winxp op zet, toch? Althans dat begreep ik uit partition magic...

Controleer even of dat het geval is, en zoniet, robeer dan gewoon zo'n partitie aan te maken (al dan niet met een partitie-creeër-proggie of gewoon met winxp disc) en install daarop winxp.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
spacejam schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 18:40:
ik heb in de zoekfunctie heel veel gezocht naar het opstarten met xp van een externe hd en ben tot de conclusie gekomen dat het gewoonweg niet mogelijk is :)
Het schijnt wel degelijk mogelijk te zijn, maar het is nogal afhankelijk van je systeem, en o.a. je systeem hardware. Maar waarom zou je dat in hemelsnaam ook willen, want meenemen naar een andere computer is bijna onmogelijk. (alle hardware opnieuw detecteren en activatie problemen). Je bent dan beter af om een extra interne schijf in je machine te hangen.

Microsoft ondersteund het niet: http://www.microsoft.com/whdc/device/storage/usb-boot.mspx

"Current versions of Windows should not be installed to USB hard disk drives because Windows does not support USB hard disk drives as the primary boot device. "

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Volgens mij zou het wel moeten kunnen. Heb wel vaker een hdd met win 98(se) gewoon over gezet van de ene pc naar de andere dus waarom zou dit niet gaan. Je moet echter wel opletten hoe je externe hdd is gepartioneerd.
Als je het echt persee wil zou je ook kunnen proberen uit je externe hdd de gewone hdd tehalen en in je pc tezetten en dan installeren en weer terug zetten.
Als het een 2,5'' is heb je daar ook verloopjes voor om op een gewone 3,5'' aantesluiten.
(echter of je er zoveel voor wil hebben moet je zelf weten)

Xp heb ik nog nooit geprobeerd maar daar zit je dan denk ik idd met je activatie code etc.
(die wordt toch gebaseerd op je hardware ?)

No signature found

• Avvd
  • Niet online
het is de bedoeling dat er 3 verschillende windows xp opkomen voor 3 hardware configraties. Dat met die partities heb ik ook uit geprobeerd. de hd is verdeeld in tweeen en de windows staat of de D schijf. straks dan ook of de E en F
of kan het ook op de C schijf
Pagina: 1