Catch22's Wooden Box
Vooraf
Weinig coole titel, maar ik kan zo gauw niets beters verzinnen
And you are?
Oi, ik ben Catch22 en menigeen kent mij wel van GoT denk ik. Ik hang voornamelijk rond in
de Huiskamer, maar lees nog steeds mee in CME en post ook nog wel eens in DOC.
Aanleiding
Ik ben momenteel opleidings- en werkloos. Ik ben al een tijdje gestopt met mijn opleiding
Bedrijfskundige Informatica en hoop eind januari met Journalistiek te beginnen. Al een tijdje
spookte het idee van een eigengemaakt kast door mijn hoofd. En nu heb ik geen f*ck te doen,
dus ben ik begonnen met mijn case
Idee achter de case
Er zijn een aantal dingen die ik belangrijk vond bij mijn zelf te maken case.
- Goede koeling
Ik wil een perfecte airflow langs de hitte-generende onderdelen hebben
- Minimaal risico mbt de waterkoeling.
Ik gebruik al een waterkoelingssysteem, maar wil alle waterbevattende onderdelen zo van de hardware
scheiden dat er bijna niets mis kan gaan, mocht het gaan lekken.
- Uiterlijk
De bedoeling is dat de kast in een zwarte hoogglans kleur uitgevoerd wordt. Daarbij komt
er een window in welke alleen het mobo en evt. de HD laat zien.
Materiaalkeuze
* 418O2 is niet zo heel goed met boren en schroeven enzo. Maar door dit project wil ik een beetje
beter met de boormachine e.d. om leren gaan. Materiaalkeuze: Hout. Waarom hout? Dat is een
van de weinig materialen die ik al eens gebruikt heb met andere dingen. Daarbij is het makkelijk
behandelbaar en heel goedkoop.
Andere onderdelen
Ik heb nog eea aan fans en CCFL's. Onderdelen die ik nog wil kopen zijn harddisk silencers en
eventueel een donorkast.
Kosten tot nu toe
Fans: Had ik nog, 0 euro
Hout: 12 euro
Houtlijm + Scharnieren: 10 euro
Schroeven e.d.: Hebben we nog thuis liggen.
Spuitbussen verf: 10 euro
Moertjes en boutjes: 2 euro
CCFL: 10 euro
HD koeler: 25 euro
NB cooler: 7 euro
Systeem dat er in komt
Zie sig
Nou, kom maar op met je ontwerp
Tekening is misschien niet duidelijk. Ik het bovenste compartiment komt enkel het mobo en de HD.
In de ruimte er onder (is afgescheiden, er komt een scharnier zodat het bovenste deel kan scharnieren)
komt de voeding, CD/DVDRom, pomp, rad, reservoir, aan-uit knop en reset knop.
De bedoeling is dat de schuine kant ook scharniert (naar boven openklappen), zodat je goed bij de hardware
kan, mocht dat nodig zijn.
In de zijkant komen 2 fans (aan elke zijde) welke op onhoorbaar nivo worden ingesteld. Daardoor heb ik geen fancontroller nodig, wat ik persoonlijk toch altijd een rommel vindt geven.
Special thanks
Voor mijn pleegpa, helpt me met een en ander. En een andere goede vriend van me zal vast ook wel
wat assistentie verlenen wanneer gewenst.
Status
23-12: de eerste hand gelegd. Bij de Gamma hout, houtlijm en scharnieren gehaald
24-12: Topic gemaakt
25-12: Onderste deel inelkaar geschroeft
05-01 en 06-01: Blowholes gemaakt, gaten geschroeft, eea inelkaar geschroeft
PiCaSsSsS!11!!12@!!!!shiftone!!!
De case inelkaar. De klep met er nog op en daarna plamuren, schuren en verven
De moederboard tray met de uitgangen en ruimte voor de kaarten. Boven het mobo komen 2 92mm's outtakes.
Op de plaat die haaks op de plaat van het mobo staat komt de HD en het 120mm rad. Dat andere gat is om de stroomkabels en waterkoelingskabels door te voeren
De gaten voor een 92mm outtake en de voeding
CDrom gat, stealthed
Overzichtje. In die andere "driehoek" komen 3x80mm intakes
De 2 driehoeken zijn nog niet vastgezet
Nieuwe pics met daglicht
De rest van de foto's is te vinden @ http://members.home.nl/maxkeyner/case/
To-do list
- Voedingskabels voorzien van meshlike spul (in bestelling)
- HD rack plaatsen (in bestelling)
- Ruimte voor 120mm rad maken
- Mobo bevestiging
- Plaatsen DVD-Rom
- Plamuren
- Onderste deel spuiten
- Fans en CCFL's aansluiten (fans aansluiten op fanbus)
- Afwerken, schroeven afzagen enzo
- Radiator kopen
- Radiator plaatsen
Input van jullie kant
Zoals je in de tekening kan zien komt er een gat in het schuine scharnierende deel. Maar ik weet
nog niet wat voor vorm daar in zou moeten komen. Het moet wel een beetje apart zijn, maar niet
al TE moeilijk te vervaardigen zijn. Dus heb je een idee, kom maar op!
Nog een kleine kanttekening
Dit is de eerste keer dat ik in aanraking kom met schuur- en boormachines. Veel van de apparaten gebruikt tijdens het modden had ik nog nooit gebruikt. So don't kill me! Ik heb het zo netjes mogelijk pogen te doen, maar natuurlijk ging er soms wat mis.
[ Voor 42% gewijzigd door 418O2 op 11-01-2005 01:04 ]