Toon posts:

[2003] DFS Root niet verwijderbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgende situatie:
Ik had mijn win 2003 Server ingesteld met een DFS root.
Na gekloot, DNS server verkeerd ingesteld.
Dit was niet zo handig, Aangezien de andere PC's nu geen internet verbinding konden maken. Ik snap niet zo veel van dat instellen van die DNS, dus ik heb het dmv "Configure Your Server" gedaan.
Na deze opnieuw instal stond mijn Root niet meer in mijn DFS lijst, dus ik wou hem opnieuw aan maken, toen kreeg ik deze melding:
"The Following error occurred while creating DFS root on server server.serv.local:
The request is not supported."

Dus ik vraag me af hoe dat nou kwam... ik zoeken... Blijkt er al een Root te zijn als ik kijk bij \\serv.local. dus ik probeer deze te verwijderen, zegt win dat het alleen mogelijk is dmv DFS... waar hij dus niet bij staat... Als ik "Show Root" gebruik dan staat hij er wel bij, maar als ik hem wil openen staat er "The Specified Root does not exist..."
ik dus op GOT en Google zoeken, niets gevonden...

Oeps.... denk dat ik in het verkeerde forum zit.... ga wel naar WOS

De root bestaat dus wel, maar ik kan hem niet openen, of veranderen of deleten.

Ik ben gewoon aangemeld als Administrator en heb alle rechten...

prettige kerst, doch: HELP!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 17:42 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[google=dfs root remove]

Succes!

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
okay niet duidelijk genoeg geweest....

Heb op google al heeeeel veel gezocht, en op de Microsoft site gekeken...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ja en?

Die links werken wel of niet?
Waarom wel/niet?
errors?

Als je dus iets uitvoeriger bent in plaats van alleen maar zeggen "ik heb gezocht" dan heb je meer kans dat iemand ter wille is je te helpen dan alleen maar iets hier dumpen.

[ Voor 96% gewijzigd door alt-92 op 26-12-2004 23:42 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik heb dit wel eens opgelost door (na een backup te hebben gemaakt) het dfs-object met AD Users en Computers te verwijderen :)

We verwachten hier op GoT wel dat je iets nauwkeuriger beschrijft wat je allemaal doet. Wat je hebt geprobeerd en de foutmeldingen die je kreeg bij de diverse acties. Zo is het namelijk erg moeilijk om mee te denken. We weten bijvoorbeeld niet of het een standalone of een domain dfs-root is, en of je alle updates binnen hebt.

Lees Registratievoorwaarden en faq, Algemene gedragsregels (Netiquette) en FAQ - Network Troubleshooting nog even goed door. Daar hebben we dit nauwkeuring in beschreven :)

Misschien zou je topic, gezien het hele dfs verhaal een geintegreerd deel van windows is, beter op z'n plaats zijn in Windows Operating Systems :)

[ Voor 73% gewijzigd door sanfranjake op 27-12-2004 01:13 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

moet ik ook wel het vakje 'verplaats' aanvinken O-)

Network Troubleshooting > Windows Operating Systems
Pagina: 1