[zoek software] Dvd verifier

Pagina: 1
Acties:

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04-2025
ik zoek een programma dat mijn dvd's kan checken op eventuele fouten maar niet zoals het programma dvd decryptor die alles naar mijn harde schijf zet en dus ook wel enige garantie bied op fouten detecteren. Alleen moet de inhoud niet naar mijn harde schijf komen.

Kennen jullie zo iets? Ik vind het allessinds niet |:(

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

http://sourceforge.net/projects/md5summer/

Beiden hashen en hopen dat de checksum hetzelfde is. Heb hier geen ervaring mee dus weet niet of het goed werkt. (door bv standaard veel fouten)

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04-2025
hmm, dit duurt 2 keer zo lang als met dvd decryptor maar wel met het voordeel dat de files niet op je hd worden gesmeten
nadeel is wel dat je die md5 files moet bijhouden om daarna inderdaad de check te gaan doen...

andere suggesties ? (SSH alvast bedankt maar dit was niet direct wat ik zocht qua performantie :) )

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:14

The Third Man

The Third Jellyfish

DVD Decrypter is wel voldoende hoor, als hij namelijk geen Read Errors geeft wil dat zeggen dat er geen onrepareerbare fouten op zitten en hij dus 100% leesbaar is. Om echter te zien hoe erg de fouten (die zijn er altijd maar normaal gesproken repareerbaar) zijn moet je een programma als CDSpeed gebruiken (zit bij Nero of op www.cdspeed2000.com), die kan een snelheidsgrafiek van je DVD laten zien, als die netjes een pisboog is, is hij voldoende, als hij veel putjes bevat heb je kans dat niet elke speler hem foutloos af kan spelen.

Met sommige branders kan je ook nog een grafiek van de P1/0 (soms ook C1/C2 genoemd) fouten maken, dat geeft aan hoe erg de hardwarematige foutcorrectie moet werken om jouw DVD foutloos te lezen.