Toon posts:

hulp nodig bij Robotics router + ADSL instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de bestelde US Robotics Router binnen gekregen die ik besteld had, type 8003, en nu wil ik deze configureren met mijn ADSL-verbinding. Ik weet alleen niet hoe ik alles precies in moet stellen en heb t hele inet al afgezocht maar nergens de precieze instellingen gevonden.

Zou iemand die aub kunnen copy-pasten oid?

• Janus2700
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01 13:54
Heb je de handleiding al es bekeken??? Eventueel de website van de fabrikant?

Als we je willen helpen hebben we toch wat meer informatie nodig zoals : ADSL Provider, ADSL Netwerk enz...

Zie hier de website van de fabrikant:

US Robotics

Zie hier de handleiding:

Handleiding

[ Voor 35% gewijzigd door Janus2700 op 25-12-2004 16:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Janus2700 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 16:39:
Heb je de handleiding al es bekeken??? Eventueel de website van de fabrikant?

Als we je willen helpen hebben we toch wat meer informatie nodig zoals : ADSL Provider, ADSL Netwerk enz...
Die handleidingen zijn vrij vaag allemaal (site US Robot. en meegeleverde).

Ik heb Basic ADSL van XS4all, een netwerk van 4 computers die op dit moment met elkaar in verbinding staan via een hub. Wil die hub er dus uitgooien zodat mijn pc niet steeds aan hoeft te staan om de anderen te laten inetten

• Janus2700
Ja ok, maar kom je wel in de web interface van de router??? Is het aansluiten van de router wel gelukt? kortom hoever ben je zelf al gekomen....??

Verwijderd

Topicstarter
Janus2700 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 16:50:
Ja ok, maar kom je wel in de web interface van de router??? Is het aansluiten van de router wel gelukt? kortom hoever ben je zelf al gekomen....??
Owja, sorry.

Ik ben in het instellingen-scherm gekomen van de router, dat was geen probleem. Nu weet ik alleen niet precies welke ranges ik allemaal in moet stellen om alles goed te laten werken. Doordat ik die instellingen niet 100% goed heb gedaan zie ik als ik de veranderingen opsla en dan reboot (via de web-interface reboot je de router) krijg ik op mijn pc een inbel-fout. Hij zegt dan dat ie niet kan connecten naar 10.0.0.138

• Janus2700
Het is sowieso de bedoeling dat je router straks gaat inbellen, dus je zal je gegevens van xs4all zoals gebruikersnam en wachtwoord ergens in moeten vullen, zorg dat de modem verbonden is op de wan verbinding van de router en je overige clients verbonden zijn met de utp normale poorten van de router. (aangegeven met lan erboven) Zoals op de pagina hieronder beschreven staat:

http://www.usr.com/support/8003/8003-du-ug/two.html

xs4all gebruikt volgens mij een pptp verbinding. kijk op deze pagina:

http://www.usr.com/support/8003/8003-du-ug/three.html

Vul aan de hand van de laatste pagina de rest van de instellingen in. Dan moet het goedkomen. Volgens mij zit je met ip adres: 10.0.0.138 op de modem te kijken en niet op de router zelf. Zie daarvoor ook de laatste pagina...

Verwijderd

Topicstarter
Janus2700 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 19:03:
Het is sowieso de bedoeling dat je router straks gaat inbellen, dus je zal je gegevens van xs4all zoals gebruikersnam en wachtwoord ergens in moeten vullen, zorg dat de modem verbonden is op de wan verbinding van de router en je overige clients verbonden zijn met de utp normale poorten van de router. (aangegeven met lan erboven) Zoals op de pagina hieronder beschreven staat:

http://www.usr.com/support/8003/8003-du-ug/two.html

xs4all gebruikt volgens mij een pptp verbinding. kijk op deze pagina:

http://www.usr.com/support/8003/8003-du-ug/three.html

Vul aan de hand van de laatste pagina de rest van de instellingen in. Dan moet het goedkomen. Volgens mij zit je met ip adres: 10.0.0.138 op de modem te kijken en niet op de router zelf. Zie daarvoor ook de laatste pagina...
Zover was ik ongeveer wel gekomen, het aansluiten enzo was geen enkel prob. Ik ben ook geen n00b ofzo maar heb nog nooit een router in handen gehad.

Wat ik me dus eigenlijk afvroeg was wat ik in moet vullen in de velden.
Ff copy-paste van de Robotics-site:

PPTP
My IP Address: 192.168.123.1
My Subnet Mask: 255.255.255.0
Server IP Address: ???.
PPTP Account: inlognaam@xs4all-basic-adsl
PPTP Password: w8woord
Connection ID (verbinding-ID): Xs4all
Maximum Idle Time (Maximale non-actieftijd): 0 of -1 doen?

Kloppen deze gegevens en moet ik verder nog wat instellen, bijv. bij DHCP-server ofzo :? ?!

[edit]
Die 10.0.0.138 doet ie trouwens automatisch. Moet ik de modem resetten voordat ik hem aan de router hang?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 22:11 ]

Pagina: 1