[Excel] Standaard opvul & tekstkleuren wijzigen*

Pagina: 1
Acties:
  • 509 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HdeKteP
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-10-2025
Zodra je excel opstart (en als de werkbalk opmaak is aangevinkt) zie je de standaard opvulkleur altijd op geel staan en de tekstkleur altijd op geel.

Wat een combinatie ...

Kan ik dit wijzigen? Met wijzigen bedoel ik dat zodra excel opstart ik b.v. bij de opvulkleur meteen rood en de tekstkleur meteen wit is (ik hoef dan niet eerst het icoontje van opvulkleur aan te klikken - vervolgens te kiezen voor rood en idem voor de tekstkleur..)

Wie weet raad of ben ik gehouden aan de opstartkleuren die iemand bij Microsoft zo mooi vond? :)

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-01 22:42
Ik denk dat je dit wel kunt afvangen in de default template, maar dat weet ik niet zeker. Heb je ook zelf al gezocht met bv. google?

Ik verplaats dit topic ook even naar Software Algemeen aangezien dit weinig met Windows te maken heeft ;).

• HdeKteP
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-10-2025
Sorry - dat ik de vraag in de verkeerde rubriek stelde.

Ja - ik heb met Google al gezocht en niets kunnen vinden en gezien de weinige reacties tot nu toe is mijn vraag niet zomaar te beantwoorden. :(

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Is niet mogelijk! Wat je zou kunenn doen is een stukje VBA code schrijven welke bij het opstarten telkens de standaard gele kleur vervangt door je eigen standaard kleur. Overigens is het wel zo dat nadat je hem éénmaal hebt veranderd, hij de gehele tijd op die kleur blijft staan zolang je Excel niet afsluit.