Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

niet verwijderbaar virus

Pagina: 1
Acties:

• Arion Rufus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-04 16:37
Bij een kennis van me.

McAffee geeft keer op keer het bericht dat er een virus op de volgende locatie is:

C:\System Volume Information\_restore{2C70F95B-DA43-4F53-A5CE-D5C434CCA76C}\RP188\A0032336.exe\0002c724.EXE

Als ik echter in de map C:\System Volume Information kijk blijkt deze leeg te zijn. Ook is deze lege map niet te verwijderen, ook niet met hijackthis.

thankz _/-\o_

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 09:57

freddifish

schnappi !

de _restore map zal wel verborgen zijn
probeer dit eens:
zet system restore eens helemaal uit
boot in safe mode
scan nu nog eens

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Verwijderd

Ga naar deze computer.
daarna naar extra, mapopties, weergave.
zet vinkjes uit bij: beveiligde besturingssysteembestanden verbergen.
extensies voor bekende bestandstypen verbergen.
selecteren onderaan: verborgen bestanden en mappen weergeven.

Misschien zie je nu wel de inhoud staan?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Systeemherstel even tijdelijk uitzetten.
Alle weirde processen via taskmanager uitzetten.
Daarna via NTFS rechten (indien aanwezig ;)) als admin ownership van de map System Volume Information nemen en die map wegknikkeren.
Systeemherstel weer aanzetten.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Arion Rufus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-04 16:37
thankz mensen, ik zal het even proberen, maar volgens mij hadden we dit al geprobeerd een keer. Anders zet ik windows er wel opnieuw op, want het is toch een sterk vervuilde windows xp.

merci beaucoup!!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09

Arno

PF5A

Ik zou zeker die map System Volume Information NIET wegdoen, want daar staat meer in dan restore. Als je werkt met encrypted files bijvoorbeeld, wordt daar info opgeslagen. Je hebt niet voor niet zelfs als admin geen rechten daar :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-11 22:02
Ik heb wel eens bij mensen met Stinger virussen uit de SystemRestore map verwijderd.
Een keer proberen kan geen kwaad...

http://download.nai.com/products/mcafee-avert/stinger.exe

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:04

rapture

Zelfs daar netwerken?

Als bepaalde besmette bestanden niet te verwijderen is, dan kan je ofwel recovery console van een Windows-installatie-CD-rom gebruiken ofwel hiren-boot-CD => Volkov-Commander.

[ Voor 8% gewijzigd door rapture op 25-12-2004 20:00 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

SA > BV

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

"een virus": welke? Erg relevant. Hoogstwaarschijnlijk staat er in de beschrijving op de verschillende websites dan trouwens al wel een aanduiding van hoe en wat :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1