Probleem Asus P5GDC met maxtor schijf

Pagina: 1
Acties:

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Gister heb ik een complete pc in elkaar gezet. De pc aangezet opstarten ging allemaal prima, toen de bios nagelopen en toen de xp cd erin gedaan en geboot vanaf de cd, toen kwam ik in het startmenu voor de installatie waar je uit 3 mogelijkheden kan kiezen, ik toets enter in om xp te installeren, maar de pc geeft aan dat hij geen schijf kan vinden.

ik heb een Maxtor 200 Gb 7200RPM 6B200P0 8MB via IDE kabel aangesloten op de raid poort

de DVDromspeler zit op de IDE poort aangesloten

Wat moet ik er nu aan doen zodat ik deze schijf werkend krijg?
En welke Bios instellingen?

Verwijderd

Raid enabled in je bios?

• pascalheister
staat op enabled ja
daarbij staat nog al optie
"Onboard serial ATA bootrom" is dat ook nog van toepassing? staat op disabled trouwens

• pascalheister
Probleem is opgelost.

Heb de HD op de IDE poort aangesloten, waar ook de dvdrom op aangesloten is. Daarna xp geinstaleerd en in xp de ata raid driver van de cd van het moederbord geinstaleerd. Vervolgens de de HD op de raid poort aangesloten en hij werkt prima.

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:17
als je in vervolg de diskette met de driver van je raidcontroller in je diskettestation doet en dat anageeft in de setup (bij het begin, f4 dacht ik) dan hoefde je die truc niet uit te halen :)

• pascalheister
consolefreak schreef op zondag 26 december 2004 @ 12:34:
als je in vervolg de diskette met de driver van je raidcontroller in je diskettestation doet en dat anageeft in de setup (bij het begin, f4 dacht ik) dan hoefde je die truc niet uit te halen :)
of bedoel je F6 ?
heb dat ook geprobeerd maar kreeg dat niet voor elkaar.
Pagina: 1