Lees:
TommyGun in "Slecht TV Signaal"
Hey
Ik heb een Daewoo DTC 21Y2 S;
• 55 cm Kleurentelevisie
• A2 & Nicam Stereo
• 100 voorkeuzezenders
• Automatisch zenderzoeken
• Meertalige OSD
• 16:9/ 4:3 weergave
• Teletekst met 10 pagina’s geheugen
• Kinderslot
• On timer / sleep timer
• Gewicht 25 kg
• Afmetingen (B x H x D) 63 x 46 x 47 cm
• Scart-aansluiting(en) 2
• PAL, SECAM, NTSC
Is dus een 50 Hertz TV.
Ik had hier aardig slecht beeld op. Zoals ondertiteling die krom was. Alles stond goed ingesteld, frequenties enzo ook. Beeld was toen goed. Echt alleen de ondertiteling was 't. Nu heb ik bij Conrad de volgende versterker besteld:
TVS 8 APP.VERSTERKER
Versterker om op een antennestekkerdoos aan te sluiten voor verdeling van TV-signalen op twee uitgangen. Geïntegreerde stekkervoeding. Uitgangen 2x DIN-stekkers.
Technische spec.: Frequentiebereik 47 tot 862 MHz • Ruisniveau 2 x 12 dB • Max. uitgangsspanning 105 dBµV.

Echter maakt dit helemaal geen verschil. Toen ben ik naar de bekabeling gaan kijken.
We hebben beneden bij de ingang van buitenaf een 3 weg splitter zitten.
2 naar boven, 1 zolder waar ik me bevind, 1 naar de kamer van m'n zusje en 1 blijft beneden naar de tv in de woonkamer. Beeld beneden en bij m'n zusje zijn niet echt goed maar valt zeker niet tegen. Daar ligt namelijk zeer dunne kabel maar het beeld is toch vrij goed. Alleen wat ruis maar niet irritant.
De kabel die naar mij loopt is zeer dik en deze bevat ook geen breuken oid. Vanaf de splitter beneden gaat ie gewoon recht naarboven en komt bij mij op zolder uit. Vanuit daar zit er een male kopje op die in de versterker gaat. (Kabeltje wat aan de versterker zit klik ik daarin. Is een male.) Op de versterker zitten 2 aansluitingen. TV 1 en TV 2. Vanuit daar heb ik een 5 meter kabel naar m'n TV. Alle kopjes / aansluitingen zijn goed. Heb ze zelfs 3 keer opnieuw eraan gezet maar dit maakt niks uit.
Wat ik dus vreemd vindt;
De versterker maakt helemaal geen verschil.
En dan nog iets;
Op mijn TV die ik hiervoor had, die helaas stuk is, had ik helemaal geen ruis ofzo?
Dat was een;
Daewoo DTA-21Y1P
Beeldbuisdiagonaal: 55 cm
OSD: Ja
Ontvangstnorm: PAL, SECAM, NTSC
Teletekst: Ja
Stereo: Ja
Vermogen: 90 Watt
Kinderslot: Ja
Scart-aansluitingen: 2x
AV-ingang voorkant: Ja
Hoofdtelefoon aansluiting: Ja
Ook een 50 Hertz tv en was al 15 jaar oud ofzo. Dit vindt ik dus heel vreemd.
Dus mijn vragen;
Is deze TV die ik nu heb dan zo slecht? Nieuw gekocht voor 199 Euro.
Alles zit goed aangesloten. Bekabeling is goed, aansluitpunten zijn goed. TV kanalen zijn goed ingesteld. Heb ook de andere uitgang geprobeerd op de versterker maar dit maakt niks uit. Ook zie ik geen verschil als ik de versterker niet gebruik. Heel vreemd.
Wat zag ik nu. Tussen de kabel die naar mij liep zat een stukje dunne kabel. Deze heb ik er tussen uitgehaald en er meteen een male aansluiting opgezet die in mijn versterker gaat. Eerst was het dus:
Splitter -> Kabel -> Verleng stukje -> Dunnere kabel -> Versterker.
Dat verleng stukje met die dunnere kabel is dus weg en nu is het beeld wel wat beter. De ondertiteling is perfect alleen heb ik last van het volgende: Zal even tekenen in code.
Bij alle zenders loopt er in het midden van 't beeld een soort driehoekje naar rechts. Meerdere achter elkaar:
En bij alleen Discovery heb ik dit;
Allemaal strepen die van boven naar beneden bewegen. Deze strepen zijn horizontaal.
Wat kan dit nu zijn? Het beeld op de andere 2 TV's in huis is niet verslechterd dus het kan niet aan de splitter liggen. Ook zit mijn aansluiting op de splitter goed. Waar ik zelf dus aan dacht;
TV slecht? Andere kopen?
TV kan beter beeld geven dan de oude zodat ruis meer opvalt dan bij de oude?
En wat ik dus ook raar vindt; Waarom geeft die versterker geen verschil? Deze heb ik achter mijn tv in het stopcontact geplaatst en dus met een zo kort mogelijke kabel naar mijn tv verlengt.
Wat ik ga proberen;
Andere aansluiting op splitter beneden proberen.
B.v.d!
TommyGun in "Slecht TV Signaal"
Hey
Ik heb een Daewoo DTC 21Y2 S;
• 55 cm Kleurentelevisie
• A2 & Nicam Stereo
• 100 voorkeuzezenders
• Automatisch zenderzoeken
• Meertalige OSD
• 16:9/ 4:3 weergave
• Teletekst met 10 pagina’s geheugen
• Kinderslot
• On timer / sleep timer
• Gewicht 25 kg
• Afmetingen (B x H x D) 63 x 46 x 47 cm
• Scart-aansluiting(en) 2
• PAL, SECAM, NTSC
Is dus een 50 Hertz TV.
Ik had hier aardig slecht beeld op. Zoals ondertiteling die krom was. Alles stond goed ingesteld, frequenties enzo ook. Beeld was toen goed. Echt alleen de ondertiteling was 't. Nu heb ik bij Conrad de volgende versterker besteld:
TVS 8 APP.VERSTERKER
Versterker om op een antennestekkerdoos aan te sluiten voor verdeling van TV-signalen op twee uitgangen. Geïntegreerde stekkervoeding. Uitgangen 2x DIN-stekkers.
Technische spec.: Frequentiebereik 47 tot 862 MHz • Ruisniveau 2 x 12 dB • Max. uitgangsspanning 105 dBµV.

Echter maakt dit helemaal geen verschil. Toen ben ik naar de bekabeling gaan kijken.
We hebben beneden bij de ingang van buitenaf een 3 weg splitter zitten.
2 naar boven, 1 zolder waar ik me bevind, 1 naar de kamer van m'n zusje en 1 blijft beneden naar de tv in de woonkamer. Beeld beneden en bij m'n zusje zijn niet echt goed maar valt zeker niet tegen. Daar ligt namelijk zeer dunne kabel maar het beeld is toch vrij goed. Alleen wat ruis maar niet irritant.
De kabel die naar mij loopt is zeer dik en deze bevat ook geen breuken oid. Vanaf de splitter beneden gaat ie gewoon recht naarboven en komt bij mij op zolder uit. Vanuit daar zit er een male kopje op die in de versterker gaat. (Kabeltje wat aan de versterker zit klik ik daarin. Is een male.) Op de versterker zitten 2 aansluitingen. TV 1 en TV 2. Vanuit daar heb ik een 5 meter kabel naar m'n TV. Alle kopjes / aansluitingen zijn goed. Heb ze zelfs 3 keer opnieuw eraan gezet maar dit maakt niks uit.
Wat ik dus vreemd vindt;
De versterker maakt helemaal geen verschil.
En dan nog iets;
Op mijn TV die ik hiervoor had, die helaas stuk is, had ik helemaal geen ruis ofzo?
Dat was een;
Daewoo DTA-21Y1P
Beeldbuisdiagonaal: 55 cm
OSD: Ja
Ontvangstnorm: PAL, SECAM, NTSC
Teletekst: Ja
Stereo: Ja
Vermogen: 90 Watt
Kinderslot: Ja
Scart-aansluitingen: 2x
AV-ingang voorkant: Ja
Hoofdtelefoon aansluiting: Ja
Ook een 50 Hertz tv en was al 15 jaar oud ofzo. Dit vindt ik dus heel vreemd.
Dus mijn vragen;
Is deze TV die ik nu heb dan zo slecht? Nieuw gekocht voor 199 Euro.
Alles zit goed aangesloten. Bekabeling is goed, aansluitpunten zijn goed. TV kanalen zijn goed ingesteld. Heb ook de andere uitgang geprobeerd op de versterker maar dit maakt niks uit. Ook zie ik geen verschil als ik de versterker niet gebruik. Heel vreemd.
Wat zag ik nu. Tussen de kabel die naar mij liep zat een stukje dunne kabel. Deze heb ik er tussen uitgehaald en er meteen een male aansluiting opgezet die in mijn versterker gaat. Eerst was het dus:
Splitter -> Kabel -> Verleng stukje -> Dunnere kabel -> Versterker.
Dat verleng stukje met die dunnere kabel is dus weg en nu is het beeld wel wat beter. De ondertiteling is perfect alleen heb ik last van het volgende: Zal even tekenen in code.
Bij alle zenders loopt er in het midden van 't beeld een soort driehoekje naar rechts. Meerdere achter elkaar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| ------------------------------|
|
|
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> |
|
|
------------------------------| |
En bij alleen Discovery heb ik dit;
code:
1
2
3
4
5
6
7
| ------------------------------| ------------------------------| ----------------------------- | ---------------------------- | ----------------------------- | ----------------------------- | ------------------------------| |
Allemaal strepen die van boven naar beneden bewegen. Deze strepen zijn horizontaal.
Wat kan dit nu zijn? Het beeld op de andere 2 TV's in huis is niet verslechterd dus het kan niet aan de splitter liggen. Ook zit mijn aansluiting op de splitter goed. Waar ik zelf dus aan dacht;
TV slecht? Andere kopen?
TV kan beter beeld geven dan de oude zodat ruis meer opvalt dan bij de oude?
En wat ik dus ook raar vindt; Waarom geeft die versterker geen verschil? Deze heb ik achter mijn tv in het stopcontact geplaatst en dus met een zo kort mogelijke kabel naar mijn tv verlengt.
Wat ik ga proberen;
Andere aansluiting op splitter beneden proberen.
B.v.d!
[ Voor 32% gewijzigd door TommyGun op 19-03-2005 14:43 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".