Toon posts:

A64 3200 So939 + A8V deluxe = system failed due overclocking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo tweakers,

ik heb het volgende gekocht:

- a8v deluxe wirless edition voor de socket 939
- Socket 939 winchester amd 64 3200+

ik heb dat netjes gerinstalleerd met pc2700 geheugen in mijn computer.

dit gaf de error system failed due overclocking.

wat ik nu heb geprobeerd:
-ander geheugen white lake pc 3200 256 mb geheugen .
-bios reset via jumper en via batterij
- geheugen in andere sloten geprobeerd.
-gegoogled maar ik kwam alleen maar topics tegen waar ze het ook niet wisten.
-aan andere gevraagd of die het weten.
- andere videokaart ( maar ik dacht al dat dat niet zou helpen.)
- ik heb ook in deze faq gekeken: PMG FAQ

dit allemaal heeft niet geholpen. Vandaar dat ik het hier maar probeer.
nou is mijn vraag of ik de cpu of het moederbord moet terug sturen of dat er iets anders is wat ik vergeten ben.

ik zat ook nog te denken aan de bios te flashen maar ik kreeg helemaal geen beeld dus dat weet ik ook niet.
gegroet newyzic

Verwijderd

Zelfde vraag als in je topic van een paar uur geleden, die werd gesloten. Maar goed: bios update zonder beeld kan, lees de manual er goed op na (staat het letterlijk in), en gebruik search (onderwerp is al vaker ter sprake gekomen).

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 15:11:
hallo tweakers,

ik heb het volgende gekocht:

- a8v deluxe wirless edition voor de socket 939
- Socket 939 winchester amd 64 3200+

ik heb dat netjes gerinstalleerd met pc2700 geheugen in mijn computer.

dit gaf de error system failed due overclocking.

wat ik nu heb geprobeerd:
-ander geheugen white lake pc 3200 256 mb geheugen .
-bios reset via jumper en via batterij
- geheugen in andere sloten geprobeerd.
-gegoogled maar ik kwam alleen maar topics tegen waar ze het ook niet wisten.
-aan andere gevraagd of die het weten.
- andere videokaart ( maar ik dacht al dat dat niet zou helpen.)
- ik heb ook in deze faq gekeken: PMG FAQ

dit allemaal heeft niet geholpen. Vandaar dat ik het hier maar probeer.
nou is mijn vraag of ik de cpu of het moederbord moet terug sturen of dat er iets anders is wat ik vergeten ben.

ik zat ook nog te denken aan de bios te flashen maar ik kreeg helemaal geen beeld dus dat weet ik ook niet.
gegroet newyzic
Ik erger me soms aan dingen, maar dit slaat echt werkelijk alles...
Als je een beetje tijd had genomen om even te GOOGLEN dan had je kunnen vinden, ach, laat ook maar, zoek het zelf maar uit :)

//EDIT:
Omdat het kerst ik zal ik je nog 1x helpen, doe 1 dimm in bank 3, dan boot de pc, flash je er de laatste BIOS in, en klaar ben je.
BUT USE THE SEARCH/GOOGLE!!!!!!!!!!

Modbreak:Dat had wel wat subtieler gemogen :/
Algemene gedragsregels (Netiquette)

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 26-12-2004 08:55 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

pc 2700 geheugen is te traag, jij moet pc 3200 hebben voor jouw systeem, of met een divider draaien.

http://specs.tweak.to/16495

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
4 x 184-pin DIMM Sockets support max. 4GB DDR400/DDR333/DDR266 non-ECC un-buffered DDR SDRAM memory
Nu weet ik niet precies hoe de ingebouwde geheugencontroller van een Athlon 64 werkt, maar die lijkt me vast in staat om de SPD van een geheugenmodule uit te lezen en dan op de juiste snelheid te draaien.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[search=system failed due overclocking]
Meestal een geheugen-related probleem dus.

Of je zit je geheugen te overklokken of de geheugenreepjes zitten in de verkeerde sloten. Aangezien je PC2700 draait icm een A64 3200, denk ik dat daar het probleem in zit. Controleer of de geheugendivider goed zit (raadpleeg de handleiding van je moederbord) of koop PC3200, want dan draait het geheugen synchroon aan de CPU :)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 25-12-2004 22:43 ]

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-08 13:33

wvdburgt

MacOS all the way baby!

ik ben zelf langs geweest. over googlen kan ik simpel zijn. ik vind 6 uur googlen wel genoeg. ik heb immers samen mee gezocht. ik vind het dan ook niet terecht om dan meteen te roepen van had dan gegoogled. er waren wel wat topics maar allen hadden die het nog niet opgelost( ook op andere forums). ik heb voor hem de topic maar eventjes geschreven omdat de vorige niet zo goed was. als mensen beter hadden gelezen dan kun je goed zien dat er genoeg moeite voor is geweest. immers heeft een vriend van me het eerst geprobeerd op te lossen. blijkbaar was het geheugen. ik had eerst een reepje van mij meegenomen aangezien het in het moederbord boekje stond dat het zeker compatible was. nadat ik dus alles netjes had ik gebouwd en het geheugen in b1 heb gedaan start die wel. waarom? misschien dus dat geheugen in b1. het zal dan ook wel zo wezen dat ie in b1 als single channel loopt. toen hebben ik zijn geheugen geprobeerd en toen lukte het ook. nu werkt het gelukkig dus. verder zou de computer gewoon moeten doen ook al draait het geheugen dan op pc 2700. dat doet de computer dus nu ook.

[ Voor 4% gewijzigd door wvdburgt op 26-12-2004 03:19 ]

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl https://bestroadtrips.nl

Pagina: 1