Toon posts:

Club3d radeon x800 xt, overdrive aangezet en nu pc kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds kort een club3d radeon x800 xt in mijn PC zitten en dat werkte tot voor kort allemaal goed. Totdat ik gister de overdrive functie zag bij de opties. Nadat ik die aan had gezet heb ik 10 minuten een spelletje kunnen spelen (hl2) en daarna sloeg mijn PC af en gaat nu helemaal niet meer aan. De pc reageert helemaal niet meer, alsof er geen stroom meer op staat ( misschien is dat het probleem ook wel? ).

Kan dit aan de voeding liggen, dat die nu kapot is? Of zou het meer kunnen zijn?
Misschien heeft het wel helemaal niks met die overdrive functie te maken, maar dat is dan denk ik wel heel toevallig.

Bedankt alvast!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:00

Bjk

Overdrive overclockt je kaart. Volgens mij moet dit 'veilig' zijn aangezien hij je temps in de gaten houd. Probeer eens een andere videokaart (als je die hebt) erin te doen en kijk of dat werkt!

Verwijderd

Lijkt idd op een voedingsprobleem. Ergens een contactprobleem (kabelboom naar het moederboard misschien, beetje jutteren kan helpen) of anders is die daadwerkelijk overleden.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! een andere videokaart heeft probleem helaas niet verholpen, dus nu opzoek naar een nieuwe voeding volgende week!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 21:06 ]

Verwijderd

Overdrive klinkt erg energieslurpend, misschien kan je meteen voor een 550 watt gaan, je weet maar nooit...

• Willem Haanstra
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-07 14:34
als je test met een andere voeding raad ik je aan om een merkvoeding te proberen (tagan, zalman, coolermaster) en dan het liefst 400W+

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 19:01
Post dan niks
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 00:18:
Overdrive klinkt erg energieslurpend, misschien kan je meteen voor een 550 watt gaan, je weet maar nooit...
@TS wat voor hardware heb je en wat doet je pc nog wel. Gaan er bijvoorbeeld fans en HD's draaien dan is je voeding waarschijnlijk nog heel. Voor de rest kijk in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 6% gewijzigd door martijn_tje op 26-12-2004 20:59 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

zou alle hardware het nog wel doen? :/

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

... :X

Probeer eerst eens gewoon even de stekker uit de voeding te halen en de powerknop een tiental seconden in te houden en hem vervolgens weer aan te sluiten en op te starten. Of probeer enkele andere oplossing uit de FAQ (deze, voor de duidelijkheid :)) bijvoorbeeld.

Doet hij het hierna weer, dan zou het je voeding kunnen zijn die eruit is geklapt. Doet ie het niet, dan heb je een iets groter probleem en kun je gaan troubleshooten.

[ Voor 11% gewijzigd door Iet op 29-12-2004 23:29 ]

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Pagina: 1