Toon posts:

écht matrix effect toepassen op een afbeelding?

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik wil een matrix-effect toepassen op een bepaalde afbeelding (zwarte achtergrond met rode tekst), maar ik ben alleen nog maar de tutorials tegengekomen die enkel de achtergrond omzetten in een matrix effect. hoe kun je iets toepassen zoals dit:

Afbeeldingslocatie: http://loloaman.club.fr/xp/Neo_Matrix_code_small.JPG

Maar dan in photoshop CS. Is het mogelijk om zoiets te maken ( en wat minder bright code op de achtergrond) ? Ik weet het, het is een n00bvraag, maar toch ben ik hier al enkele dagen op aan het googlen... Op de GoT search wordt ik ook niet veel wijzer.

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Het lijkt mij dat je eerst een layer moet hebben waarbij je zwart/wit hebt zodat je de lichte tinten goed ziet.

En dan gooi je daar je cijfer masker overheen (gewoon een hele layer vol met die rare vallende tekens) die je dan de kleur-dichtheid/lichtheid geeft als je eerste layer..

ik denk dat je er dan wel al bent..

Verwijderd

Topicstarter
zal ik direct eens proberen :) ... alvast bedankt

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

MIsschien heb je wat aan dit topic:
[rml][ special effect]Matrix projectie[/rml]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nee je kan dit niet, hier heb je een z-buffer nodig: weten hoe diep iets ligt. Dan kun je daaraan je licht aanpassen.

Dit lijkt me dus met een beetje creatief photoshoppen wel grotendeels op te lossen, maar niet binnen een paar uur zegmaar :)

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-05 13:44
Het is wel geen fotoshop, maar in de Chip van afgelopen keer zal een tooltje om dat te doen, ff zoeken: ASCii.Art - 0.3 heette het. Is freeware: http://www.reactor.reality-protocol.de

Misschien heb je er iets aan

• HunterPro
  • Niet online
djeejdjeej schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 15:09:
Het is wel geen fotoshop, maar in de Chip van afgelopen keer zal een tooltje om dat te doen, ff zoeken: ASCii.Art - 0.3 heette het. Is freeware: http://www.reactor.reality-protocol.de

Misschien heb je er iets aan
dat is wel ff iets anders...

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 18:04
HunterPro schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 15:13:
[...]

Ach, je kan er wel mooie effecten mee maken:
http://www.xs4all.nl/~zeelan21/tweakers/649416892.jpg

Picture was een 90x90 icon van Splintercell Pandora Tomorrow

[ Voor 11% gewijzigd door Steephh op 25-12-2004 15:24 ]

_@/'

Verwijderd

Topicstarter
HunterPro schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 15:13:
[...]

het is wel iets in die zin, maar dan met code op de achtergrond :Y) zal daarmee effe enkele dingetjes proberen

/me gaat aan de slag en slaat de handen in elkaar

• Steephh
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 15:24:
[...]

het is wel iets in die zin, maar dan met code op de achtergrond :Y) zal daarmee effe enkele dingetjes proberen

/me gaat aan de slag en slaat de handen in elkaar
Er is ook nog een online ascii generator:
http://www.glowfx.nl/~ronaldb/matrix/matrix.php

_@/'

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu wel al m'n tekst en al m'n matrix-code, maar hoe krijg ik die kleurverandering :?

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

BMRS schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 15:22:
[...]

Ach, je kan er wel mooie effecten mee maken:
http://www.xs4all.nl/~zeelan21/tweakers/649416892.jpg

Picture was een 90x90 icon van Splintercell Pandora Tomorrow
Precies wat TS wil!
Alleen dan groen maken en met matrix code ipv 101001010101010 code :)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Dat is echt niet wat de TS wil. De matrixcode zoals in het bovenste plaatje bestaat uit vallende letters. Een M ergens halverwege de afbeelding laat een heel spoor wegfadende M's achter zich zien, en dat doet dat plaatje weer niet :)

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-05 14:00
en als je nu van je oorspronkelijke afbeelding, een layer maakt met volgende kenmerken:
-grijswaarde
-je verhoogt gevoelig het contrast (grijs wordt "zwarter", lichte tinten worden "lichter")
-je plaatst die layer met een bepaalde opacity-waarde op een "matrix-achtergrond"

zou dat niet werken?

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• HunterPro
  • Niet online
Evil_Homer schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 16:12:
en als je nu van je oorspronkelijke afbeelding, een layer maakt met volgende kenmerken:
-grijswaarde
-je verhoogt gevoelig het contrast (grijs wordt "zwarter", lichte tinten worden "lichter")
-je plaatst die layer met een bepaalde opacity-waarde op een "matrix-achtergrond"

zou dat niet werken?
nee tenzij je een dieptemasker maakt :)

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik heb die ascii art dinges even geprobeerd, en dat werkt best leuk, alleen zit ie echt elke pixel om in een karakter, dus je output wordt algauw heeeeel groot.
Dit is wat ik dr mee heb gemaakt, niet echt wat de TS zoekt, maar met beetje extra photoshop werk dr achteraan en ervoor moet je volgens mij een redelijk leuk effect kunnen krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/47778/thumb.jpg
klikklik

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• IFASS
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 10:25
er is een tijd geleden een flinke discussie hierover geweest.. denk dat je het met de search wel kan vinden, stonden nml. hele interresante dingen in.

• Steephh
IFASS schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 16:56:
er is een tijd geleden een flinke discussie hierover geweest.. denk dat je het met de search wel kan vinden, stonden nml. hele interresante dingen in.
Mja, idd.:
Daar staat ook een link naar het Matrix-font. Als je dat gebruikt in combinatie met ASCII generator, moet je al een heel eind komen, lijkt me zo.

_@/'

Verwijderd

is 't niet een beetje dat als geanimeerde texture op een model gooien (in een 3d applicatie zoals 3dsmax) ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dan wel het nadeel dat ik geen eigenaar ben van een bepaalde 3d-applicatie zoals 3d'smax...:(

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 17:37:
ik heb dan wel het nadeel dat ik geen eigenaar ben van een bepaalde 3d-applicatie zoals 3d'smax...:(
je kan 'm een maandje uitproberen op www.discreet.com

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:34

alienfruit

the alien you never expected

Ik zou een 3d scan kunnen bij een vriend aan de universiteit van Liverpool, die hebben zo'n 3d camera. Hiermee kun je dus ook zulke plaatjes meemaken uiteindelijk, mooi meteen filmen met een goede DVCam camera achter een groene wand (vanuit gaande dat het niet superkwaliteit hoeft te zijn i.e. film e.d.) en je hebt meteen footage die kan bewerken in inferno, Houdini/motionbuilder.

[ Voor 5% gewijzigd door alienfruit op 25-12-2004 20:44 ]

Verwijderd

alienfruit schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 20:37:
Ik zou een 3d scan kunnen bij een vriend aan de universiteit van Liverpool, die hebben zo'n 3d camera. Hiermee kun je dus ook zulke plaatjes meemaken uiteindelijk, mooi meteen filmen met een goede DVCam camera achter een groene wand (vanuit gaande dat het niet superkwaliteit hoeft te zijn i.e. film e.d.) en je hebt meteen footage die kan bewerken in inferno, Houdini/motionbuilder.
ja leuk, hier is de TS echt wel mee verder geholpen! Dit lijkt me eerder even vermelden/opscheppen dat je iemand kent die zoiets kan dan effetcief proberen te helpen! Nou ik ken ook zo'n mensen hoor...so what 8)7

dit is zeker te doen in PS, maar zal op zen minst wat van je tijd vragen. wat je zeker zal nodig hebben zijn: tutorial voor het matrix effect (ff googlen) en een paar alphachannels om het 3D effect te faken. Als je dan de juiste aanpassingen doet op de juiste selecties (die je krijgt dankzij je alphachannels) kom je zeker in de buurt van het gewenste resultaat.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:34

alienfruit

the alien you never expected

Ik wilde alleen maar helpen :'( Ik heb special effects als hobby, en daarom vond ik dit wel een leuk secundair projectje. Een gemiste kans.

[ Voor 12% gewijzigd door alienfruit op 26-12-2004 17:36 ]

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Probeer eens iets met masks of probeer eens wat laag propperties zoals overlay of burn etc.

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Hier heb ik zelf ook wel 's een topic over gestart.. [rml][ special effect]Matrix projectie[/rml]

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 15:14

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

leest niemand meer tussen kerst en oud en nieuw ofzo :/ , er is nu al 6 keer geroepen dat hier een topic over bestaat en dat topic is al 3x gepost ( [ special effect]Matrix projectie ) heet het. (het opent zelfs met dezelfde foto)

als je daar nu eens op klikt, dan kom je erachter dat alles wat hier verteld wordt (behalve dat de vrienden van alienfruit 3d scanners hebben :+ ) al een keer gezegd is. bijvoorbeeld hoe het gedaan is in de matrix zelf:

theRademaker in http://gathering.tweakers...essage/16900431#16900431:
Het valt me hier op dat eigenlijk niemand ECHT weet hoe ze dat hebben gedaan voor de Matrix.
De werkelijke CG studios die aan de Matrix meegewerkt hebben, die hebben dit effect gemaakt door een MELscript in Maya te maken en met expressions een particle system over een dummy model te laten lopen met dynamics.
Later dan in een post productie software applicatie zijn de lichtere letters die de vorm van bijvoorbeeld een bewegende NEO benadrukken color corrected met behulp van geanimeerde alpha channels die ontrokken zijn aan echt opgenomen film-footage.
In de Matrix 1 gebruikten ze maar 1 tot 8 layers voor dit effect, in de newste Matrix trailer kun je zien dat er nu misschien wel 30 layers gebruikt zijn om het effect er complexer uit te laten zien.

Zo maak je het werkelijke effect, of je er ook iets aan hebt voor je foto....geen idee, maar dit is de werkelijk manier in ieder geval.
dus, voor dat iedereen hier weer in herhaling valt, kunnen jullie eerst even alle al beschikbare informatie doorlezen? dank u :>

Stoer; Marduq

Pagina: 1