Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam deze nieuwe MobiBLU DHH-100 tegen met 5GB harddisk volgens mij wordt dit een goedverkocht spelertje:

Afbeeldingslocatie: http://www.gizmodo.com/gadgets/images/MobiBlu.jpg

De MobiBLU DHH-100 is de eerste 5GB (mini) harddisk speler van de Zuid Koreaanse fabrikant. De DHH-100 is het antwoord op spelers als de Zen Micro, Rio Carbon, Mpio HD200 en Mini iPOD. De speler beschikt over een 5 GB harddisk, waar u ongeveer 1250 MP3 of 2500 WMA bestanden op kunt zetten . De DHH-100 heeft een speciale ergonomische vorm en is gemakkelijk te bedienen. Dit komt ook door een helder menu structuur. Zonder de handleiding te lezen kunt u direct aan de slag. Aan de voorkant is de DHH-100 uitgerust met een Secure Digital en Multi Media Card slot. Dit is gemakkelijk als u bijvoorbeeld de speler wilt gebruiken als imagetank voor uw digitale foto’s. U hoeft alleen maar in het Menu naar Copy > Yes te gaan en de bestanden worden op de 5GB harddisk opgeslagen. Een ander leuk detail aan deze MobiBLU zijn de 2 ingebouwde speakers van 300mW, makkelijk als u even geen gebruik wilt maken van de oortelefoon of als u bijvoorbeeld iemand anders mee wilt laten luisteren. De DHH-100 wordt in Windows herkend als een USB massa opslag medium. Dit houdt in dat u via de Windows verkenner uw muziek kunt overbrengen naar de speler. U kunt het apparaat ook gebruiken om andere data van PC naar PC te verplaatsen. Verder is de speler uitgerust met een MP3 encoder (line-in) een FM tuner, FM recorder en een Voicerecorder om gesprekken of omgevingsgeluiden op te nemen. Ten slotte is de DHH-100 volledig uitgerust met een lederen beschermhoesje, Cresyn oortelefoon set, Adapter en Line-in encoder kabel.

specificaties

Standaard geheugen 5000MB (5.0 GB)
SD en MMC kaart lezer ingebouwd
Ondersteunde formaten MP3, WMA,
Grafische LCD display met backlight
ID3-tag support
Connectiviteit USB 2.0
Data overdracht 14 tot 480Mbps
Plug & Play (geen installatie cd nodig)
Encoding bitrate 8 ~ 320Kbps
Firmware upgradeable
2 ingebouwde speakers 300mW
Maximaal vermogen 2x 15mW
Frequentie bereik 20 - 20.000 Hz
Batterijtype Li-ion batterij
Batterij speelduur tot 10 uur
Afmetingen 80mm x 56mm x 22.4mm
Gewicht 100 Gram incl. batterij
5 + 10 handmatig equalizer presets
Signal to Noise speler > 90DB
Signal to Noise tuner > 50DB
Kleur zilver zwart
Behuizing aluminium & kunststof
FM tuner met presets
Voice recorder en FM recorder
Direct MP3 encoder (line-in)
Windows 98, ME, XP, 2000
24 maanden fabrieksgarantie

in de doos

MobiBLU DHH-100 5GB
Stereo oor telefoon set (Cresyn AXE-599)
Lederen beschermhoesje
USB aansluitingskabel
Line in kabel - encoder kabel
Handleiding (Nederland, Engels, Duits, Frans)
Software CD
AC adapter 220v

meer informatie

www.mobiblu.com
http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=4&id=273

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 14:47 ]

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:08
Hij is wel erg dik, en dan bedoel ik het qua afmetingen ;)

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 01:13
Vind em erg moi, staat wel niets van prijs bij ?

[ Voor 27% gewijzigd door C00P op 25-12-2004 15:23 ]

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:08
C00P schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 15:23:
Vind em erg moi, staat wel niets van prijs bij ?
€ 248,95

Verwijderd

Topicstarter
Poekoek schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 15:09:
Hij is wel erg dik, en dan bedoel ik het qua afmetingen ;)
valt wel mee 1 tot 2mm dikker als de zen micro maar wel weer kleiner in de lengte (daardoor lijkt hij ook wat dikker op de foto) maar ik denk dat het maar schijn is. Ik heb nu wat foto's gezien op diverse websites en het ziet er toch gelikt uit.

Verwijderd

zijn er mensen hier die deze speler hebben??

Verwijderd

Die kaarlezer vind ik persoonlijk een heel handige feature. Heel gemakkelijk om op een mp3 speler toch nog je fotos kwijt te kunnen (on the go, als ge onderweg zijt en zo) veel handiger dan een usb of firewire interface of wat dan ook, gewoon kaartje eruit, laten uitlezen en gedaan. Voor de gewone huis tuin keuken ouders met digicam zeker ook gemakkelijk te gebruiken :p

Dus behalve een kwalitatieve goede mp3 speler (mobiblu is toch zeker ni slecht) die er ook nog eens gelikt uiziet (persoonlijk) heb je en (niet al te grote) image tank mee. Maar met een goeie 3 Gig kan je toch al effe uit de voeten als je op vakantie bent met je digicam

*alvi heef geen budget meer om zoiets aan te schaffen (eerst een mac mini _/-\o_ :9~ ) :'(

Verwijderd

Batterij is wel weer irritant...

Goede review trouwens: http://twomobile.com/content/100/335/C3494/

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 18:04 ]

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-11 06:52
oeioei, rob wordt gek, hij moet hem hebben:p De review klinkt erg positief. Wel een paar(naar mijn zin kleine) nadeeltjes, zoals dat je niet rechtstreeks van geheugenkaart af kan spelen, en dat de accu leegtrekt als je hem aansluit op de computer en bestanden verplaatst op het spelertje. Maar die sd/mmc-slot en die minispeakertjes zijn het echt helemaal.

vrede in rust

Verwijderd

Nas T schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 14:32:
oeioei, rob wordt gek, hij moet hem hebben:p De review klinkt erg positief. Wel een paar(naar mijn zin kleine) nadeeltjes, zoals dat je niet rechtstreeks van geheugenkaart af kan spelen, en dat de accu leegtrekt als je hem aansluit op de computer en bestanden verplaatst op het spelertje. Maar die sd/mmc-slot en die minispeakertjes zijn het echt helemaal.
Het is een fantastisch spelertje, maar: vijftig euro meer en je hebt 20 gig...en een sterkere batterij (de iriver ihp, geweldig ding)

Verwijderd

h120 bedoel ik, hoe kom ik nou bij ihp...

• Nas T
ja, maar dat heb ik niet nodig, 5 gig is gewoon voldoende. En trouwens, 1 van mijn redenen waarom ik toch voor de mobiblu ga: er zit een geheugenkaartslot op. En dat is voor mij echt heel fijn.

vrede in rust

• Nas T
hmmm hier ook al dood, iemand al ervaring met dit spelertje? zet eens wat eigen ervaring/info op dit topic aub.

vrede in rust

Verwijderd

is hier iemand met antwoorden?

http://www.mobiblu.com/en...ink=../eng/e_products.asp
Op de mobiblu site staat dat het apparaat een FM tuner heeft...

http://www.mobilemag.com/content/100/335/C3494/
deze review zegt dat hij er géén heeft.. echter, hier staat weer dat er een 'optional remote' mogelijk is.. daar staat weer niks over op de mobiblu site

Als deze Mobiblu een FM tuner heeft en een remote (optioneel of niet) heb ik wel interesse.. maar hoe/wat/waar? Wie heeft er feiten?

• Nas T
Feit is, dat de koreaanse/aziatische versie een fmtuner heeft, en amerika, "wij" niet.
wat die remote betreft...ik weet van niks, ik kreeg er wel eentje bij mij dah1000 512mb van mobiblu
kijk anders eens op www.mp3spelers.nl

vrede in rust

Verwijderd

oke, nieuw feit: hij is het me niet waard

ik koop een iRiver H120 voor 246 euro
klaar is kees

• Nas T
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 16:12:
oke, nieuw feit: hij is het me niet waard

ik koop een iRiver H120 voor 246 euro
klaar is kees
offtopic:
waarom moet je dat melden...voel je je daarbij beter?

vrede in rust

Verwijderd

Omdat het misschien nuttig is voor lezers die een mp3-speler zoeken??

Ik ga voor die iRiver ipv de MobiBLU omdat je voor bijna dezelfde prijs méér mp3-speler krijgt

Verwijderd

Koop liever een iRIVER H10, die heeft ook 5 Gigabyte en is heeel mooi!!

Verwijderd

hoe hij eruit ziet boeit me niet zo.., maar dat terzijde
want een H10 kost me 266 euro excl verzendkosten en een H120 kost me 246 euro..

lijkt me overtuigend genoeg :)

• Nas T
H120, idd ook errug goed :p, net als de h10, die ook mooi is, en natuurlijk plaatjes kan afbeelden.
Maja, ik wil dat geheugenkaartding er ook op....

vrede in rust

• Nas T
Als het goed is komt morgen mijn salaris binnen, en kan ik de mobiblu bestellen, hij is nu voor €198 bij mp3spelers! Ik zal hem rond donderdag binnen hebben verwacht ik, anders volgende week
Als hij binnen is, zal ik mijn ervaringen vertellen.
de onderwerpen die ik aansnij:
overzetsnelheid mp3 hdd naar dhh 100 en vice versa
geluidskwaliteit(wat hoor je, hoe doen de hoge en lage tonen het)
overzetsnelheid geheugenkaartlezer(met mp3's en foto's), kun je ook knippen plakken? of niet alle bestanden kopiëren?
kwaliteit speakers die erop zitten.
levensduur accu, verbruik bij geheugenkopie, verbruik speakers.
voor/nadelen.
Iemand nog meer dingen die hij/zij wil weten, meldt het dan.

vrede in rust

• Nas T
Ok, mijn mp3speler is vorige week vrijdag binnengekomen, en heb nu pas de tijd gehad om goed te testen.
Ik heb Sharp hp md33- dopjes erbij, ik vind het geluid van de speler prima, ongeveer net zo goed als mijn "oude" mp3speler(dah1000x). Hoge tonen worden volgens mij wat beter weergegeven. Ik gebruik op mijn werk een 4.1-set voor muziek, waar ik de mp3speler op aansluit. De bas mag naar mijn zin wat voller. Maar dat is persoonlijk ;) .
Ik heb ongeveer 200 mb aan mp3's op een kingston 256 MB SD kaart gezet, en die gedumpt naar de dhh-schijf. Dit duurde ongeveer een half uur. Vrij lang dus. Je kan alleen de inhoud van je kaartje naar schijf dumpen.
De speakers op het ding zelf: verwacht er niet veel van, maar het is wel leuk. Er komt op zich genoeg geluid uit voor op je kamer, je mist uiteraard wel de bas. De kwaliteit viel me niet tegen, aangezien ik er niks van had verwacht. Alsof je goedkope speakers met batterijen hebt.Microfoon doet het ook prima.
Hij ziet er prima uit. ongeveer half plastic, half metaal. Duurzaam, vrij stevig.Ook de knopjes. De middelste knop onder het scherm reageert niet echt goed. reageert naar links bij indrukken, bij naar rechts als indrukken. Beetje vervelend, maar dat is 1 van de 2 nadelen: Het 2e nadeel is dat hij al is vastgelopen. Dat kwam toen ik voice-recorder wilde gebruiken, en tegelijk veel toetsjes indrukte, omdat ik de functie niet kon vinden. Na resetknop verholpen.
Accu gaat een dag mee als je constant speelt. Ik heb de speler vandaag een uur of 7 aangehad, vol volume, en een uur of 3 de speakertjes erbij aan(ook vol volume). Hij geeft een tijdlang al aan dat de halve accucapaciteit beschikbaar is, dus waarschijnlijk is 30% over.
menustructuur:
Setting: -resume on/off
-default: no/yes
-speaker S.D on/off (de speaker op het apparaatje)
-beep sound on/off
-search speed x4/x8/x16/x32
-fade IN on/off
-Language Eng/Jap/Kor/Chi
-folder play f,a/c,f
Recording: -voice 16/32/48/64
-Line in 64/96/128/192
Card copy: no/yes
Display: -contrast 01 t/m 10
-scroll speed 1 t/m 5
-backlight 05/10/15/20/30 (secondes)
Timer: -AutoPowerOff 30 sec/1 min/2 min/5 min/ 10 min/DIS
-sleepmode 10 min/20 min/30 min/ 60 min/DIS
User EQ: user EQ 1 t/m 10 instellen: 60hz, 250hz, 1Khz, 4Khz, 12Khz van -12 tot +12(decibel?)
Erase: je komt in filemode, waar je de map doorkunt bladeren en het te verwijderen bestand kunt selecteren.
About: os versie, geheugen, ongebruikt daarvan.
Over het algemeen ben ik er zeer blij mee, zeker in combinatie met de dopjes. Ik denk toch een goede investering. mail naar kiddyl@gmail.com voor eentje. prijs is verstuurd €36

vrede in rust

• Nas T
Slecht nieuws...Mijn mobiblu doet niks meer na het vastlopen tijdens het upgraden van het os(daarop resette ik). Nu maar opsturen voor reparatie...

vrede in rust

• Nas T
via de fabrikant een oplossing gekregen, werkte niet, ik blijk de dhh100-5 versie te hebben, en ik heb een andere OS versie nodig te hebben, die geïnstalleerd, en alles werkt weer.

vrede in rust

Verwijderd

Nas T schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 22:23:
via de fabrikant een oplossing gekregen, werkte niet, ik blijk de dhh100-5 versie te hebben, en ik heb een andere OS versie nodig te hebben, die geïnstalleerd, en alles werkt weer.
heb je gemaild over dit product, heb een aantal vrage :D

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 10:58 ]

• Nas T
ben je eruit of je de mobiblu koopt?

vrede in rust

Verwijderd

Nas T schreef op maandag 02 mei 2005 @ 23:08:
ben je eruit of je de mobiblu koopt?
nee, ik heb inmiddels gekozen voor de Zen Micro waar ik tot op heden zeer tevreden mee ben, toch nog bedankt voor het beantwoorden van de vragen :)

• Nas T
Weet iemand waarom Mobiblu zo onbekend is? De spelers zijn kwalitatief wel ok....prijs helemaal. Weet iemand of de mobiblu dhh100-05 met de nieuwe firmware, of je de playlist ook op de computer kan samenstellen? Want als je 1 liedje op je speler erbij zet, ben je je hele playlist kwijt :r

vrede in rust

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:17

Piggen

Lekker bakkie

Daarom misschien ;)

• Nas T
ok, qua software valt er inderdaad nog steeds wat te verbeteren. Heb af en toe dat de speler na een liedje een minuut of 2, 3 blijft hangen. En dat playlist-gedoe, en dan dat namen soms verkeerd weergegeven worden(random J's erin). Maar je krijgt relatief veel waar voor je geld...Sterker, ik ken geen mp3speler met een kartslot erin, behalve een of ander gaar ding, die nergens te koop is...

vrede in rust

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11 08:28

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

wordt deze nu geleverd met of zonder fm?
In de pricewatch staat mobiBLU DHH-100, 5GB (USB 2.0, Radio)

volgens mmport is ie zonder radio, volgens mobiblu website met radio

• Nas T
de dhh100-5, die ik via mp3speler.nl heb gekocht, is zonder fm, navraag bij de (web)winkel of het de dhh100 of dhh100-5 is zal de oplossing zijn denk ik...

vrede in rust

Pagina: 1