Ik heb Windows XP Pro en 2 harde schijven.
Op harde schijf 1 (C:) staat Windows/Programma's/Documenten
Op harde schijf 2 (D:) staat de backup van de documenten, muziek etc.
Harde schijf 1 (C:) heeft een capaciteit van 11,7 GB en is NTFS
Harde schijf 2 (D:) heeft een capaciteit van 25,5 GB en is ook NTFS
Nu wil ik Harde schijf 1 (C:) formatteren en Windows XP Pro eropzetten, daarna wil ik de backup
van de documenten, muziek etc. van de harde schijf 2 (D:) naar harde schijf 1 (C:) zetten.
Nu heb ik gelezen dat ik een NTFS schijf niet kan formatteren in MSDOS. Wel is het mogelijk om Windows XP Pro opnieuw te installeren en tijdens de installatie Harde schijf 1 (C:) te formatteren, maar op een andere site heb ik dit gelezen:
Ik wil uiteindelijk dat op harde schijf 1 (C:) Windows XP Pro met Windows Office en de rest staat
en Harde schijf 2 (D:) waar de backup staat mag niet geformatteerd worden, want daar staan documenten op die teruggezet moeten worden.
Ik heb trouwens al op dit forum gezocht naar soortgelijke problemen, maar ik kom er niet uit.
Groeten,
Jeroen
Op harde schijf 1 (C:) staat Windows/Programma's/Documenten
Op harde schijf 2 (D:) staat de backup van de documenten, muziek etc.
Harde schijf 1 (C:) heeft een capaciteit van 11,7 GB en is NTFS
Harde schijf 2 (D:) heeft een capaciteit van 25,5 GB en is ook NTFS
Nu wil ik Harde schijf 1 (C:) formatteren en Windows XP Pro eropzetten, daarna wil ik de backup
van de documenten, muziek etc. van de harde schijf 2 (D:) naar harde schijf 1 (C:) zetten.
Nu heb ik gelezen dat ik een NTFS schijf niet kan formatteren in MSDOS. Wel is het mogelijk om Windows XP Pro opnieuw te installeren en tijdens de installatie Harde schijf 1 (C:) te formatteren, maar op een andere site heb ik dit gelezen:
Ik wil dus dat harde schijf 1 (C:) helemaal leeg is.LET OP 2: Tijdens de setup van Windows XP heeft u de mogelijkheid te kiezen voor het formatteren van de harde schijf waarop u XP gaat installeren (hier is het wel mogelijk een NTFS partitie te formatteren). In de praktijk komt het er meestal op neer dat er gegevens achterblijven
(waaronder gegevens in de map documents and settings). Wilt u deze echt leeg hebben dan doet u er verstandig aan toch eerst gebruik te maken van een MS-DOS opstartdiskette om de schijf opnieuw te partitioneren zodat deze echt leeg is! De NTFS partitie hoeft dan niet geformatteerd te worden, dat doet de setup van XP.
Ik wil uiteindelijk dat op harde schijf 1 (C:) Windows XP Pro met Windows Office en de rest staat
en Harde schijf 2 (D:) waar de backup staat mag niet geformatteerd worden, want daar staan documenten op die teruggezet moeten worden.
Ik heb trouwens al op dit forum gezocht naar soortgelijke problemen, maar ik kom er niet uit.
Groeten,
Jeroen