[Streaming Audio] Top 2000 opnemen

Pagina: 1
Acties:
  • 363 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-05 14:16
Vandaag kwam ik oppeens op het idee om de top 2000 van radio 2 op te nemen. Ik wilde dit doen door een losse radioreciever aan te sluiten op de line in van de computer. Ruimte heb ik denk ik wel genoeg, zo'n 3x 30 gb heb ik nog vrij (op drie verschillende schijven dus). Op de krantenpagina staat dat het 144 uur muziek achter elkaar is. Opnemen is natuurlijk niet zo moeilijk, maar ik zou het wel graag meteen willen opslaan als mp3/ogg. En er was meen ik ook een limiet van een bestand, bij fat32 was dat 4gb? Ik heb nu NTFS dus ik weet niet wat dan de limiet is? En ik weet niet of ik een programma 6 dagen lang non-stop kan laten opnemen, want die dagen ben ik weg. Heeft iemand dit al eens eerder gedaan, of weet iemand antwoord op mijn vragen?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

De limiet van bestanden op Windows loopt tot in de Terabytes; of je applicatie dit echter ook aankan is waarschijnlijk een groter probleem. Ook zul je voor realtime coderen wel een redelijke CPU nodig hebben :) Maargoed het is allemaal mogelijk; grootste probleem zal zijn dat je vrije ruimte verspreid is over meerdere schijven :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik weet niet of ik dit mag zeggen, maar doe het toch.
Modbreak:Ik weet het wel; het mag niet

[...] Dus als je daar bij kan. De kwaliteit van de liedjes is prima (75% 320 kbps en de rest vbr/256 en slechts een enkel liedje 128).

Post is totaal iets van 20 gieg.

[ Voor 15% gewijzigd door Spider.007 op 25-12-2004 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11461

Spider.007 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 13:53:
De limiet van bestanden op Windows loopt tot in de Terabytes; of je applicatie dit echter ook aankan is waarschijnlijk een groter probleem. Ook zul je voor realtime coderen wel een redelijke CPU nodig hebben :) Maargoed het is allemaal mogelijk; grootste probleem zal zijn dat je vrije ruimte verspreid is over meerdere schijven :)
Valt denk ik ook nog wel mee. Is maar 144 uur mp3 hoor.
Als je uit gaat van 2 mb /min mp3 (wat veel te veel is) dan kom je op een gig of 20 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-05 18:14
dit topic ruikt naar iets wat niet mag volgens mij, maar ja het is kerst!

[ Voor 9% gewijzigd door Nevie op 25-12-2004 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 11:45

Nietzman

Woei!

Op welke plaats staat Wham dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-05 18:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 15:16
Met Messer (ff googlen voor url) kun je direct opnemen naar MP3, in elke gewenste bitrate, vanaf je line-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-05 14:16
svdvlist2 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 13:56:
Ik weet niet of ik dit mag zeggen, maar doe het toch.
Modbreak:Ik weet het wel; het mag niet

[...] Dus als je daar bij kan. De kwaliteit van de liedjes is prima (75% 320 kbps en de rest vbr/256 en slechts een enkel liedje 128).

Post is totaal iets van 20 gieg.
[...]
Modbreak::|
DJSmiley schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 14:08:
Met Messer (ff googlen voor url) kun je direct opnemen naar MP3, in elke gewenste bitrate, vanaf je line-in.
Zal ik eens doen. Thanks.

[ Voor 6% gewijzigd door Spider.007 op 25-12-2004 14:15 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

ohja; de reden dat dit topic nu dicht is, is vanwege het feit dat de TS een warez verzoek deed in dit topic dat al de verkeerde kant op ging vanaf het moment dat het gestart werd

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.