Toon posts:

[PHP] mail met opmaak

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik het volgende PHP-script om een mail te versturen:
code:
1
2
3
<?
mail("$emailadres", "$onderwerp", "$bericht");
?>

Geen probleem: dit script werkt prima. Nu wil ik echter opmaak (lettertypes, afbeeldingen, enz.) in html toevoegen aan het bericht. Het probleem is dat nu de html-codes niet worden verwerkt, maar letterlijk in het bericht worden geplaatst.
Kan iemand mij vertellen hoe ik op deze manier, of misschien op een andere manier, een e-mailbericht kan opmaken?

Alvast bedankt voor de hulp en fijne dagen gewenst.

Thijs

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-05 06:30

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Je kunt een header meegeven, welke zegt dat er html mag in je mail:

PHP:
1
2
3
<?
mail($emailadres, $onderwerp, $bericht, "Content-type: text/html; charset=\"iso-8859-1\"");
?>

Ik heb ook meteen maar ff de " om je variabelen weggehaald, is niet netjes om het er tussen te zetten. ;)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

HTML hoort niet thuis in e-mail.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Als html niet huis hoort in een e-mailbericht, hoe maak ik dan wel netjes een mail op?
greets :)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:05
niet? ;)

Wat je volgens mij zou moeten doen: Een mailclass zoeken als PHPmailer. Daarmee kan je eenvoudig de mailtjes maken die je wilt. Mocht je willen dan kan je ook een mailtje maken met 2 onderdelen: een HTML en een tekst gedeelte. Dat is helemaal een mooie oplossing en kan allemaal met die class.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-05 13:45

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Zie http://nl.php.net/function.mail ; in de user comments staan ook enkele voorbeelden hoe je dit met HTML voor elkaar kan krijgen :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.