[98] Bestand van 4Gb - geen bevoegdheid? *

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:40
Als ik, met TMPGEnc plus, een .mpg bestand heb gemaakt van 4 gig en als ik hem in die .vob files enz. wil veranderen met TMPGEnc DVD Author zegt het programma:

c:\Windows\Desktop\***.mpg
U heeft geen bevoegdheid om dit bestand te openen

Vraag de eigenaar van het bestand of aan de systeembeheerder om toestemming.

Ik heb ooit eens iets gehoord over Win98SE dat het geen bestanden van 4 gig of groter kan openen. Het bestand dat ik wil openen met het programma is 3,95 GB (4.247.740.420 bytes). Wat moet ik doen?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is een OS probleem dat beter past in WOS :)

[WIN98SE] TMPGEnc DVD Author fout > [98] Bestand van 4Gb - geen bevoegdheid? *
SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

voor windowes 9x met een FAT file systeem is de maximum bestands grootte waarmee gewerkt kan worden 2 gigabyte.

(voor fat16 en fat32, NT4 met fat64 zou het max 4GB zijn volgens diverse bronnen)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-01 19:17
Over naar NTFS :)

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

dan moet ie ook overstappen naar win2k of xp. win98 kan geen ntfs partities lezen.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 23:42
Dit is inderdaad een probleem met het file systeem...
Met FAT32 kan je ook net geen dvd-r naar de harde-schijf zetten das irritant als je dan op 94% bent en je krijgt de melding "schijf vol"

Ik denk dat Win98 dan net weer met de bytes rekent ofzo en dat je dan te hoog uitkomt of iets dergelijks... Wat je zou kunnen doen is overstappen naar Win2K / WinXP en NTFS gaan gebruiken. Voor Win98 is hier geen oplossing voor dacht ik...

• maxvdh
Bedankt voor jullie reacties, maar nu heb ik nog een vraag. Wij hebben hier wel XP Pro liggen, maar m'n vader wil niet dat ik het over Win98SE heen zet of het er uberhaupt opzet, omdat we dan alle netwerk verbindingen en printers e.d. weer aan moeten sluiten. Dat kan ook wel, maar dan moet hij een mannetje huren en dat kost dan ong. 600 euro :(. Ik weet echt niet hoe ik hem over moet halen en ik zou ook niet weten hoe ik er zelf voor kan zorgen dat alles na het installeren van XP weer werkt .

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 18:47

Tux

gangstermax schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 17:21: Dat kan ook wel, maar dan moet hij een mannetje huren en dat kost dan ong. 600 euro :(.
Wat voor mannetje is dat dan wel niet? :D

En netwerkverbindingen en printers instellen is helemaal niet moeilijk. Als je voor de herinstallatie opschrijft welk IP-adres e.d. dan is het helemaal makkelijk. En als je het over Win98 heen gooit, dan blijven de netwerkverbindingen en printers als het goed is bestaan.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

gangstermax schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 17:21:
Bedankt voor jullie reacties, maar nu heb ik nog een vraag. Wij hebben hier wel XP Pro liggen, maar m'n vader wil niet dat ik het over Win98SE heen zet of het er uberhaupt opzet, omdat we dan alle netwerk verbindingen en printers e.d. weer aan moeten sluiten. Dat kan ook wel, maar dan moet hij een mannetje huren en dat kost dan ong. 600 euro :(. Ik weet echt niet hoe ik hem over moet halen en ik zou ook niet weten hoe ik er zelf voor kan zorgen dat alles na het installeren van XP weer werkt .
Gewoon proberen zou ik zeggen. Dan kom je er vanzelf wel achter waar het fout gaat en is het zoeken van een oplossing natuurlijk een stuk makkelijk dan je nu al af gaan vragen wat mis gaat.

dus gewoon even ghostje maken en vervolgens even win2k of XP erop gooien en kijken wat wel of niet werkt (heb hier zowel win98 als win2000 bakken in een netwerk hangen en dat gaat gewoon goed met elkaar).

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

gangstermax schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 12:51:
Als ik, met TMPGEnc plus, een .mpg bestand heb gemaakt van 4 gig en als ik hem in die .vob files enz. wil veranderen met TMPGEnc DVD Author zegt het programma:

c:\Windows\Desktop\***.mpg
U heeft geen bevoegdheid om dit bestand te openen

Vraag de eigenaar van het bestand of aan de systeembeheerder om toestemming.

Ik heb ooit eens iets gehoord over Win98SE dat het geen bestanden van 4 gig of groter kan openen. Het bestand dat ik wil openen met het programma is 3,95 GB (4.247.740.420 bytes). Wat moet ik doen?
FAT32 is het bestandssysteem van je HD. Die kan maar maximaal 4GB aan.
Dat wordt dus upgraden naar Windows 2000, aangezien Win98SE bij mijn weten geen NTFS ondersteund...

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• maxvdh
Terw_Dan schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 17:28:
[...]

Gewoon proberen zou ik zeggen. Dan kom je er vanzelf wel achter waar het fout gaat en is het zoeken van een oplossing natuurlijk een stuk makkelijk dan je nu al af gaan vragen wat mis gaat.

dus gewoon even ghostje maken en vervolgens even win2k of XP erop gooien en kijken wat wel of niet werkt (heb hier zowel win98 als win2000 bakken in een netwerk hangen en dat gaat gewoon goed met elkaar).
Bedankt,
Ik zal het eens in de groep gooien!

Verwijderd

Dan maak je toch een mooi dual boot systeem met zowel win98Se als win xp?

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03 22:59

WPN

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 21:03:
Dan maak je toch een mooi dual boot systeem met zowel win98Se als win xp?
dan moet ie wel eerst zn partities opdelen in 2 delen

doet ie dat niet dan zit ie nog steeds aan de limits van FAT32

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:10
Ja en, dat moet je zowiezo in dualboot.

Maar wat voor computer heb je? Kan deze wel XP aan, aangezien je nog op 98 draait.
Hoe groot is je hard disk i.v.m. partities.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Koop anders een tweede harde schijf waar je XP op zet, weet je iig zeker dat die Win98 niet verpest wordt. En ik wil graag weten hoe dat beroep van dat mannetje heet want dan ga ik meteen mijn studie stoppen. Kan ik mooi in 10 minuten 600 euro verdienen, kan ik over 5 jaar rentenieren.

MechWarrior || Monsters Game

• maxvdh
Hallo,

Ik moet sowieso een nieuwe PC hebben, maar m'n pc kan XP wel aan, dat heb ik hier al eerder gevraagd.

Ik weet nu wel waarom mijn vader Xp niet erop wil zetten, dat is niet doordat alles weg is, maar doordat voor alles wat er nog wel is (firewall, netwerkverbinding) nieuwe drivers nodig zijn!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

gangstermax schreef op maandag 27 december 2004 @ 09:18:
Hallo,

Ik moet sowieso een nieuwe PC hebben, maar m'n pc kan XP wel aan, dat heb ik hier al eerder gevraagd.

Ik weet nu wel waarom mijn vader Xp niet erop wil zetten, dat is niet doordat alles weg is, maar doordat voor alles wat er nog wel is (firewall, netwerkverbinding) nieuwe drivers nodig zijn!
ja dus?
drivers kan je zo ophalen op de website van de fabrikant van de hardware van je PC hoor...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

FireWurX schreef op maandag 27 december 2004 @ 10:01:
[...]

ja dus?
drivers kan je zo ophalen op de website van de fabrikant van de hardware van je PC hoor...
De helft herkent XP al automatisch, voor de andere helft zul je dus moeten doen wat hij zegt :)

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

h.edink schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 22:11:
Ja en, dat moet je zowiezo in dualboot.
nee hoor je kan prima multi booten vanaf dezelfde partitie geen enkel probleem.Dit heb ik met mijn overstap van Windows 98 naar 2k ook een weekje gedaan.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Over de overstap 98 > 2000/XP is met een klein beetje zoeken binnen Windows Operating Systems zat te vinden. Windows zal niet alle apparatuur automatisch herkennen.
Over het maken van een dualboot kan je in Windows Operating Systems - FAQ erg veel info vinden.
Succes!

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.