Playstation 3 te zien op E3 2005

Pagina: 1
Acties:
  • 328 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De playstation 3 zal samen met de Nintendo Revolution te zien zijn in de E3 2005 in LA
Er zullen 2 versies van de Ps3 uitkomen zoals vele al weten. De graphics van de Ps3 komen waarschijnlijk rond die van de FMV's van Final fantasy X. De prijzen zullen rond de 400 euro liggen voor de goedkope versie en 600 euro voor de duurdere versie. Zo krijgen en Sony en Scee hun zin, want Scee wil een versie met veel functies en sony kiest liever voor een ps3 met weinig functies. Hoe de ps3 eruit zal zien weet men nog niet maar de PS3 zal minstens 100 keer zo krachtig worden als de PS2, en Sony is reeds bezig is met de ontwikkeling van de Emotion Engine 3 en de Graphics Syntheziser 2, die naar alle waarschijnlijkheid in de PS3 gemonteerd zullen gaan worden. De "cell" chip zal er niet inkomen omdat sony hier te weinig tijd voor heeft. Deze chip zal pas in 2007 af zijn en komt dus pas in de PS4 als die komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
wat zijn de verschillen tussen de 2 dan?! en die cell chip wat is daar eigenlijk zo bijzonder aan?! wel vet verder dat ze hem dan laten zien. vraag me alleen af hoe snel de prijzen ervan zullen dalen net als bij de ps2?! :+ wat is eigenlijk je bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Niet echt nieuws dat hij op de E3 wordt geshowed.

Maar ik wist niet dat er 2 versies kwamen. Is dat dan een gewone en een met uigebreide multimedia-mogelijkheden?? Als er in die tweede een HD zit overweeg ik het nogwel om er een te kopen.

En 100x zo krachtig? Dat zou ik ook maar met een vrachtwagenlading zout nemen. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door SD5k op 25-12-2004 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmpf.. ik vraag me af hoelang mensen nog zo belachelijk veel geld aan consoles uit zullen geven, want als ik het zo zie zullen de spelletjes weer rond de 60-70 euro liggen :r

Dan maar een fijne PC met Supaplex :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een paar verschillen tussen de 2 versies is dat de duurdere een HDD zal hebben en een -rw station. Er zijn nog meer verschillen tussen de twee maar de meeste worden og niet vrijgegeven en de cell chip is een chip die de PS3 nog veel beter zou maken als dat die word maar hij was niet op tijd klaar. Die chip is verder niet belangrijk voor de graphics van de PS3 maar wel voor de snelheid, er zouden dan bijna geen laadtijden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:56

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 12:36:
Die chip is verder niet belangrijk voor de graphics van de PS3 maar wel voor de snelheid, er zouden dan bijna geen laadtijden zijn.
Ik heb altijd gedacht dat die chip gewoon alles draaide wat er op de PS3 kwam. Lijkt me niet dat die chip laadtijden weg kan werken. Dan maken de programmeurs het wat zwaarder, en je moet alsnog wachten.

Imho liggen laadtijden niet zozeer aan de chip, alswel aan het programma.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SpeedAddict schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 12:41:
[...]

Ik heb altijd gedacht dat die chip gewoon alles draaide wat er op de PS3 kwam. Lijkt me niet dat die chip laadtijden weg kan werken. Dan maken de programmeurs het wat zwaarder, en je moet alsnog wachten.

Imho liggen laadtijden niet zozeer aan de chip, alswel aan het programma.
De laadtijden liggen wel aan de chip want deze bevat honderden miniprocesors. maar omdat de technologie nog niet ver genoeg is hebben ze hem nu niet af dus geen afkrakende dingen meer over die chip want ik heb het van een zeer betrouwbare bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 12:47:
[...]

De laadtijden liggen wel aan de chip want deze bevat honderden miniprocesors. maar omdat de technologie nog niet ver genoeg is hebben ze hem nu niet af dus geen afkrakende dingen meer over die chip want ik heb het van een zeer betrouwbare bron
Waar kraakt Speedaddict deze chip af dan?
Hij zegt alleen maar dat hoe zwaarder de rekenkracht is van een console hoe zwaarder ook de spellen zullen worden. Dus alsnog wachten op het laden.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
woutor schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 12:51:
[...]

Waar kraakt Speedaddict deze chip af dan?
Hij zegt alleen maar dat hoe zwaarder de rekenkracht is van een console hoe zwaarder ook de spellen zullen worden. Dus alsnog wachten op het laden.
het is niet zozeer afkraken wat die doet maar hij geloofde niet dat die chip de PS3 sneller zou maken en dat is wat ik bedoelde met afkrakende dingen, ik was net namelijk met andere dingen bezig waardoor ik ff niet goed over dat woord nadacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

Lees zijn post nog maar eens goed
Edit: Hij zegt helemaal niks over de chip en of hij goed of slecht is..dus zoals ik zei eerst lezen dan inhoudelijk reageren.

[ Voor 66% gewijzigd door ikbenwouter op 25-12-2004 13:11 ]

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Sony beloofd gewoon teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Graphics als de FF FMV's ? Lijkt me vooralsnog sterk, maarja, who knows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

100x krachtiger dan de ps2? nou nou, ik wacht wel even op een statement van sony zelf aangezien hier ook geen bronvermelding bij staat.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
tja en minimaal 100x zosnel? en F*cking 600€ voor de duurdere versie?

ik zou wel eens willen weten wat die betrouwbare bron van de TS is?

persoonlijk vind ik dit berichtje een "beetje" onbetrouwbaar overkomen.

met ^^ dus

[ Voor 7% gewijzigd door Puc van S. op 25-12-2004 13:16 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xrenity schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 13:11:
Graphics als de FF FMV's ? Lijkt me vooralsnog sterk, maarja, who knows.
Idd, klinkt weer erg overdreven allemaal......Dat wordt altijd voorspeld dit soort dingen, maar tegen de tijd dat dat real time mogelijk is denk ik dat we minimaal bij de ps4 zijn. Sony is trouwens heeeel goed in overdrijven, want de ps2 had ook schokkend mooie beelden moeten laten zien.....was wel ff een domper toen ik 'm op dag 1 had. Het valt me ook altijd op dat de uiteindelijke alliasing probleemen altijd weer het totale wauw gevoel snel weg weten te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het 100x zo krachtig is niet door sony vastgesteld maar van de graphics verwacht sony dat het wel zo is. Wel iets minder Fcourse maar wat denk je overgang van de psx naar de ps2 was ook zeer groot hoor en de overgang van N64 naar gamecube was ook groot hetzelfde kan hier het geval zijn en mijn bron was de OPM2 als jullie het echt willen weten en nog iets van de Playstation site (officiele playstation.nl). Precies is het natuurlijk niet te zeggen omdat de ps3 nog in ontwikkeling is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 18:27

Aidix

Geluidspietlut

"FMV kwaliteit GFX" waren ons al beloofd voor de PS2. Mensen laten zich zo makkelijk iets aanpraten door Sony, letterlijk elk product dat ze verkopen prijzen ze aan met onrealistische of gewoonweg foute & misleidende claims. De 10 hour battery life van de PSP is een ieder zeker al weer vergeten?

Dat moest maar eens strafbaar worden gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
400 euro is ongeveer 880 gulden voor de 'uitgeklede PS3'
600 euro is ongeveer 1320 gulden voor de 'full featured PS3'

De PS2 was in het begin ook 1150 gulden. Als je dat te duur vind, beleef nog wat plezier aan je PS2 en koop de PS3 een jaar later of zo voor minder geld.
Pagina: 1