Dual screen DVD

Pagina: 1
Acties:

• talat
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-02-2021
Ik heb eindelijk een dual monitor en wil graag widescreen dvd'tjes kijken. Is het mogelijk om dan beide schermen te gebruiken? Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen.

Ik heb: Radeon 9600, 2x 17' HP, en gebruik WinDVD.
Maar het lukt me met geen van de spelers die ik geprobeerd heb, multimon bood ook geen uitkomst, hardware rendering ook al uitgezet.
video drv ver 6.14 en Dx 9b, maar dat moet niet heel veel uitmaken denk ik.

TT

Verwijderd

Ik weet dat het kan, want ik heb dezelfde kaart als jij, alleen ik weet zo even niet hoe je er moet komen. Nu heb je twee schermen, ook in "beeldschermeigenschappen", met "Extend my desktop to this monitor" aan staan bij de tweede.
Je moet je kaart in een andere modus zetten waardoor hij eigenlijk maar één monitor ziet maar de desktop verspreid over beide (snap je 't nog?). Ik kon dat doen door de resolutie dan op 2520x1024 te zetten en had dan ook de startbalk over de volle breedte lopen. Nu heb ik alleen een startbalk op de linker en rendert hij ook alleen video op de linker.

Wat ik al zei, ik weet dat het kan alleen weet ik niet meer hoe ik de kaart in die modus kreeg. Wat raar zo'n breed scherm (in mijn geval 2x19.2") met een lijn door het midden.
Als je er achter bent, post het dan even hier, ik wil het ook wel weten.
Succes.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Bij nVidia kaarten heet deze mode 'Span' (in tegenstelling tot dualview). De videokaart smeert dan het hele beeld uit over je 2 monitoren. Misschien dat het bij Ati hetzelfde heet. In iedergeval helpt het om even de standaard utility te installeren (naast de driver natuurlijk :) )

In dualview werken applicaties zoals powerDVD maar op 1 monitor tegelijk.

Senile! Senile Oekaki

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

helaas zul je geen SPAN krijgen met een ATi kaart..

ze ondersteunen het gewoonweg niet.. de 2 RAMDAC's bij een ATi kaart worden ook speciaal als twee verschillende hardware herkent..

in de trent in je apparaat beheer

ATi Radeon 9600
ATi Radeon 9600 - Secondary

dus je zult niet ver komen met DVD-view spanning. mits je DVD software speciale aanpassingen heeft voor Dual Screen. (tot nu toe heb ik nog geen enkele gezien die dat had.. dus vrees ik 't ergste)..

nVidia kaarten in tegenstelling ondersteunen wel spanning. Misschien dat er ooit een driver release van ATi komt die spanning gaat ondersteunen. ben bang van niet.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

In het programma Ultramon zit een optie om een programma over 2 beeldschermen uit te smeren, het programma wordt dus gewoon uitgerekt.

Mischien kun je met dat programma proberen om dit te doen.
Het is dan 1 van de knopjes die altijd in de balk bovenin beeld staat, naast minimaliseren, vorig formaat en sluiten.
http://www.realtimesoft.com/ultramon/

• talat
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-02-2021
Was ff weg met de kerst.
In ieder geval bedankt voor de replies, maar ben helaas niet veel verder gekomen, spannen lukt niet. De resolutie naar 8:3 krijgen lukt ook niet, houd dus idd de twee apparaten Radeon en Radeon-secondary.

Ultramon deed het ook niet, spreidde het scherm wel, maar het rechter scherm (#2) bleef zwart.

TT

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk persoonlijk niet dat het erg leuk kijken is over twee schermpjes ? Mocht je het ooit aan de praat krijgen mag je hier altijd een fototje plaatsen. (met name de ondertitels kunnen wel eens lastig doen denk ik ?)

Verwijderd

Volgens wat ik op het Ultramon forum kan lezen gaat dit alleen lukken met een matrox Parhelia.
Pagina: 1