Op zoek naar nieuwe muis

Pagina: 1
Acties:

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:26
Ik ben op zoek naar een nieuwe muis voor mijn laptop. Het touchpad vind ik irritant voor langdurig gebruik en de Aldi muis die ik nu heb is een beetje erg versleten. Mooi tijd voor een nieuwe dus.

Ik heb een aantal punten voor mezelf bedacht waar de muis aan moet voldoen:
- Niet draadloos, ik zit toch altijd achter mijn laptop met dat ding
- Ik wil geen kleine laptopmuis oid, gewoon een "normale" muis
- Liefst gevormd voor rechtshandigen dus geen muis voor links en rechtshandigen
- Geen bal (optisch of laser)
- Niet cheap-ass, dat is de Aldi die ik nu heb al, ben op zoek naar een wat betere muis
- Speciale gamersmuis hoeft niet, speel bijna geen spellen (lees: hoeft niet, mag wel)

Nu heb ik zelf al 2 muizen gevonden die aan alle punten voldoen. Echter ik ben op zoek naar nog wat andere modellen. Zijn er ook mensen die ervaring met deze 2 muizen hebben?

Logitech MX510
Afbeeldingslocatie: http://www.cs-sxe.com.ar/noticias/15-02-04/640x480/mx510-4.jpg

Microsoft® IntelliMouse® Explorer
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/products/info/CatImg/ProdImg/1/22/f918997d-8a10-49a2-86d4-350fc658f447_large.jpg

Verwijderd

Ik raad je gewoon de Mx510 aan.
Mooie muis, veel knoppen, en ook al heb je ze niet allemaal nodig, hij ligt heerlijk in de hand, glijd goed, precies en kan dr op proffesioneel niveau mee gamen :P Als je daarmee ooit zou beginnen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 12:02 ]

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:59

Jrz

––––––––––––

Ik vind die microsoftmuizen nooit lekker in de hand liggen.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• Spixo
Jrz schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 12:02:
Ik vind die microsoftmuizen nooit lekker in de hand liggen.
Dit zijn slechts 2 muizen die eventueel aan mijn wensen/eisen voldoen. Misschien dat je zelf nog tips hebt?

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 21:18
ik heb zelf de logitech mx500en die werkt perfect. Heb nog wel het gewicht eruit gehaald zodat hij niet zo zwaar is, 't nadeel is dat dan wel je garantie verloopt.

Verwijderd

Ricardo87 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 11:59:
Ik ben op zoek naar een nieuwe muis voor mijn laptop. Het touchpad vind ik irritant voor langdurig gebruik en de Aldi muis die ik nu heb is een beetje erg versleten. Mooi tijd voor een nieuwe dus.

Ik heb een aantal punten voor mezelf bedacht waar de muis aan moet voldoen:
- Niet draadloos, ik zit toch altijd achter mijn laptop met dat ding
- Ik wil geen kleine laptopmuis oid, gewoon een "normale" muis
- Liefst gevormd voor rechtshandigen dus geen muis voor links en rechtshandigen
- Geen bal (optisch of laser)
- Niet cheap-ass, dat is de Aldi die ik nu heb al, ben op zoek naar een wat betere muis
- Speciale gamersmuis hoeft niet, speel bijna geen spellen (lees: hoeft niet, mag wel)
Ik kan je de Logitech MX300 aanraden. Ligt fijn in de hand, optisch.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kan misschien eens naar een trackball zien. Ze voelen wat raar aan de eerste uurtjes maar eenmaal je ze gewoon bent dan werken ze echt vlotjes. Ze zijn ook meestal gevormd voor rechtshandigen. Het enigste nadeel is dat je er niet echt mee kan gamen maar dat ga je toch niet doen.

• Geert.H
amour021 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 12:10:
Je kan misschien eens naar een trackball zien. Ze voelen wat raar aan de eerste uurtjes maar eenmaal je ze gewoon bent dan werken ze echt vlotjes. Ze zijn ook meestal gevormd voor rechtshandigen. Het enigste nadeel is dat je er niet echt mee kan gamen maar dat ga je toch niet doen.
Als het voor een laptop is lijkt mij een trackball een beetje lastig mee te zeulen ;)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ghoekzema schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 12:11:
[...]

Als het voor een laptop is lijkt mij een trackball een beetje lastig mee te zeulen ;)
Valt toch goed mee? Met een beetje laptoptas lukt het wel hoor :)

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Ik heb sinds een week de MX310 en ben er echt enorm tevreden mee. ligt goed in de hand en ook is de sensor een stuk beter dan van de gewone optiche muizen. De mx510 heeft wat meer knoppen en is voor rechsthandigen maar verder het zelfde als de mx310. En wat Jrz al zegt ik vind de miscrosoft muisen niet lekker in de hand liggen.

kortom ik raad de MX510 aan.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• Spixo
amour021 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 12:10:
Toevallig heb ik onderstaande muis (draadloos) hier thuis liggen (zit op mijn broertjes pc) alleen ik vind het helaas niets. Al ben ik het wel met je eens dat je na een uurtje er wel aan gewend bent.

Afbeeldingslocatie: http://www.gepbolt.hu/ii/logitech_trackman_wheel_big.jpg
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 12:10:
[...]

Ik kan je de Logitech MX300 aanraden. Ligt fijn in de hand, optisch.
Is die ook gevormd naar een rechtshandig iemand? Sinds ik met de MX500 heb gespeeld bij iemand ben ik helemaal verliefd op gevormde muizen. Vind ik zoveel prettiger werken. Een half jaar geleden heb ik mijn spaakbeen gebroken en sindsdien kan ik moeilijk me arm helemaal recht houden (ook moeilijkheden met typen)

p.s. MX500 heeft toch zelfde uiterlijk als MX510? Alleen het binnenwerk is verbeterd?

[ Voor 4% gewijzigd door Spixo op 25-12-2004 12:15 ]

• kutkip
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik heb een wat oudere versie van die Microsoft® IntelliMouse® Explorer en dat is echt een zeeer gunstige muis. Echt een topper :8 Bovendien is de MS muis gewoon mooier :)

• Geert.H
p.s. MX500 heeft toch zelfde uiterlijk als MX510? Alleen het binnenwerk is verbeterd?
jup, sensor is verbeterd

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
kutkip schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 13:22:
Ik heb een wat oudere versie van die Microsoft® IntelliMouse® Explorer en dat is echt een zeeer gunstige muis. Echt een topper :8 Bovendien is de MS muis gewoon mooier :)
Ik heb de Explorer 3.0 usb en die is echt geweldig :)

Ik gebruik hem 9 uur per dag of meer en nog nooit kramp / rsi gehad :)

Ik heb er zelfs 2 gekocht :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ook ik kan je de mx300 wel aanraden, is niet al te duur en is gewoon een prima ding

heb em zelf nu al een jaartje ofzo en hij bevalt me erg goed :)

• Spixo
PilatuS schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 16:19:
ook ik kan je de mx300 wel aanraden, is niet al te duur en is gewoon een prima ding

heb em zelf nu al een jaartje ofzo en hij bevalt me erg goed :)
Hij ziet er inderdaad leuk uit maar ik wil perse een handgevormde muis omdat ik last krijg van me arm bij muizen die universeel zijn. (kan me arm namelijk niet helemaal goed recht houden, dus dat gaat irriteren).

• THX
  • Niet online

THX

Zelf zou ik in eerste instantie ook gaan voor een Microsoft muis. Ik heb al JAAAREN de IntelliMouse Explorer 1.0 (!!). Helaas heeft Microsoft niet dezelfde versie meer. De 4e en 5e knoppen zijn veel kleiner geworden. Logitech heeft dat ook, dus het zal wel een wens van de consument zijn.

Mijn vriendin heb ik de MX700 gegeven. Ze vondt het eerst helemaal niks, maar na dreigende (DAN NEEM IK 'M en jij de mijne) woorden en een paar weken gedwongen gebruik, wil ze niets anders meer!!

Ergo: Mijn gevoel zegt nog steeds Microsoft, maar Logitech maakt nu naar mijn mening de betere muis van de twee. De MX700 voelt zeer goed (en ik ben behoorlijk kieskeurig). De MX510 heeft zo te zien dezelfde ergonomische vorm.

Advies: van de genoemde twee; de MX510.

• Spixo
THX schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 16:42:
Zelf zou ik in eerste instantie ook gaan voor een Microsoft muis. Ik heb al JAAAREN de IntelliMouse Explorer 1.0 (!!). Helaas heeft Microsoft niet dezelfde versie meer. De 4e en 5e knoppen zijn veel kleiner geworden. Logitech heeft dat ook, dus het zal wel een wens van de consument zijn.

Mijn vriendin heb ik de MX700 gegeven. Ze vondt het eerst helemaal niks, maar na dreigende (DAN NEEM IK 'M en jij de mijne) woorden en een paar weken gedwongen gebruik, wil ze niets anders meer!!

Ergo: Mijn gevoel zegt nog steeds Microsoft, maar Logitech maakt nu naar mijn mening de betere muis van de twee. De MX700 voelt zeer goed (en ik ben behoorlijk kieskeurig). De MX510 heeft zo te zien dezelfde ergonomische vorm.

Advies: van de genoemde twee; de MX510.
Bedankt voor je nuttige bijdrage. De MX510 heeft eerlijk gezegd ook een beetje mijn voorkeur. Dit licht o.a. aan het feit dat ik hem heb getest bij iemand en hij gelijk zeer goed beviel. Ik wil mijn muis via internet bestellen dus dan heeft die Logitech al een pluspuntje, van die Microsoft moet ik dan nog zien hoe ik hem vind.

Overigens, ik ben best bereid eens te kijken naar een andere muis maar er zijn weinig alternatieven die aan mijn wensen voldoen (vandaar eigenlijk ook dit topic).

Verwijderd

Nou ik heb zelf de MX510 en het is echt n goede, snelle en precieze muis. Als je uit de MX510 dan ook nog het gewichtje haalt is hij een stuk beter dan de intellimuis. Je kunt ook nog een of andere tweak downloaden zodat, als je de mx510 in usb poort heb zitten, hij nog iets sneller is.

MX510 dus :)

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:25

FlashBang

Hoi.

Ik raad de Razer Diamondback aan ipv de mx510, denk aan de mx510 maar dan een stuk beter.
Draadje: Razer Diamondback - MX510 killer?

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:56

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Ik zou voor de mx510 gaan, heb die muis ook al zelf een tijdje. En het is echt de lekkerste muis die ik heb gehad.. Hij licht heel rustig in de hand.. in een goeie vorm zit je hand erop. Ik heb de Microsoft® IntelliMouse® Explorer ook in eige handen gehad. Maar die voeld heel anders aan, mischien ook omdat ik de mx510 ben gewend. Ik zal de mx510 iig gebruiken tot die het helemaal begeeft (hoop nooit) En ik vind hem er ook wat mooier eruitzien als die van Microsoft..

• Spixo
Devilion schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 16:51:
Ik raad de Razer Diamondback aan ipv de mx510, denk aan de mx510 maar dan een stuk beter.
Draadje: Razer Diamondback - MX510 killer?
Lezen bepaalde mensen wel de beginpost? Zoals al vermeld bij mijn wensen wil ik een rechtshandig gevormde muis (dat is deze voor zover ik zie niet) en maakt mij het niet uit of het wel of niet een gamersmuis is omdat ik geen gamer ben.

Hierdoor zie ik niet de voordelen van de extra precisie, ik denk eerder dat ik last krijg van me arm.

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Ricardo87 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 16:55:
[...]

Lezen bepaalde mensen wel de beginpost? Zoals al vermeld bij mijn wensen wil ik een rechtshandig gevormde muis (dat is deze voor zover ik zie niet) en maakt mij het niet uit of het wel of niet een gamersmuis is omdat ik geen gamer ben.

Hierdoor zie ik niet de voordelen van de extra precisie, ik denk eerder dat ik last krijg van me arm.
Hij is niet zo gevormd inderdaad, maar daardoor krijg je echt geen last van je arm, er zijn massa's mensen die hiermee uren achter elkaar spelen (bijvoorbeeld) en daarvoor maken ze wel een muis die zo is dat je er niet zomaar last van je arm mee krijgt.

• Spixo
Devilion schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 17:07:
[...]

Hij is niet zo gevormd inderdaad, maar daardoor krijg je echt geen last van je arm, er zijn massa's mensen die hiermee uren achter elkaar spelen (bijvoorbeeld) en daarvoor maken ze wel een muis die zo is dat je er niet zomaar last van je arm mee krijgt.
Ricardo87 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 12:13:
[...]
Is die ook gevormd naar een rechtshandig iemand? Sinds ik met de MX500 heb gespeeld bij iemand ben ik helemaal verliefd op gevormde muizen. Vind ik zoveel prettiger werken. Een half jaar geleden heb ik mijn spaakbeen gebroken en sindsdien kan ik moeilijk me arm helemaal recht houden (ook moeilijkheden met typen)

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Ow oke sorry, dat heb ik inderdaad over het hoofd gezien :)

• Spixo
Devilion schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 17:14:
Ow oke sorry, dat heb ik inderdaad over het hoofd gezien :)
Geeft niet...

Ik denk dat ik toch maar de MX510 ga bestellen. Behalve Logitech en Microsoft kan ik geen andere fatsoenlijke muis vinden (hoef geen Canyon, Q-ware, Sweex, Trust e.d.).

Verwijderd

De Logitech MX510 is echt fantastiche en ook niet duur.

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ricardo87 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 17:17:
[...]
Ik denk dat ik toch maar de MX510 ga bestellen.
Goede keus, ik raad je bijdeze nogmaals de MX510 aan - heerlijke muis. Ik had in het begin zo'n normale Optical van Logitech echter toen ik deze had gekocht moest ik wel even wennen aan de vorm. Maar sindsdien wil ik nooit weer een andere muis.

Mocht je niet veel gamen dan is de MX510 ook een uitermate goede muis voor internet en alle andere pc handelingen. En door de extra knoppen op deze serie kan je alles naar hartelust instellen voor maximaal gebruikscomfort. ;)

I browse with Vivaldi

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-02 09:56

Metten

ik hou het graag simpel

MX510

gewoon doen :)

over sommige dingen moet je gewoon niet te lang na (willen) denken... ;)
Pagina: 1