Toon posts:

video's naar DVD omzetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou vragen hoe je videobanden naar dvd omzet, ik weet dat het kan maar ik weet niet hoe het moet dus kan iemand me hierbij helpen(bijv. welke kabel(s) dat ik hiervoor nodig heb)

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij hierbij helpen?

Verwijderd

Met een speciale video->dvd kabel. Die sluit je aan op je dvd en op je video. Er zit ook een knopje op, om hem aan en uit te schakelen :+

Nee, ff serieus :)
Geef eens wat meer info... je maakt gebruik van een computer met een dvd-brander neem ik aan. Heb je een capturekaart? Zo ja, welke? Zo nee, hoe wou je dat gaan doen?

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn pc bedoel je dus ik heb een dvd brander video recorder en video ingang op de computer. ik heb ook software erbij gekregen voor het opnemen van videos op je computer (als die is aangesloten) maar ik moet in ieder geval weten welke kabel ik nodig heb en rond welke prijs dat die ligt

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:08

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Ik zou zeggen: Google is je vriend

Mr. T.

Verwijderd

Topicstarter
sorry geen video recorder op de computer maar een gewone video recorder

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:42
Het meest eenvoudige is een tv kaart met hardware mpg coder, bijvoorbeeld een hauppage PVR250 of 350. Die maakt er meteen een dvd compatible mpg van. Dan is het een kwestie van opnemen, menutje maken en branden.

Verwijderd

Topicstarter
is die hauppage dan een kabel?

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-02 09:56
lol, nee dat is een tv-kaart.

Verwijderd

Topicstarter
kortom niet mijn vraag want die tv kaart heb ik maar daar schiet ik nog niks mee op

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 13:05:
kortom niet mijn vraag want die tv kaart heb ik maar daar schiet ik nog niks mee op
Dus jij hebt precies dezelfde tv-kaart die net genoemt werd, maar je wist niet dan het een tv-kaart is :?

Oftewel er zijn meerdere tv-kaarten op deze wereld ;)

[ Voor 9% gewijzigd door LifeTecH op 25-12-2004 13:09 ]

Verwijderd

Ik denk dat je het beste een kabel van scart naar s-video en line out kan gebruiken.
Bijvoorbeeld Conrad artikelnummer 350367 - 8B.

Als op je capturekaart geen s-video zit moet je composiet gebruiken, maar die kwaliteit is lager.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het ff duidelijk maken. Ik heb een tv kaart en ingang in mijn CPU en ik wist wel dat het een TVkaart was maar ik vroeg of het een kabel was om duidelijk te maken dat het niet was waar ik om vroeg

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Kijk allereerst eens wat voor videoingang je hebt op je computer. Als dat een SVHS aansluiting is (lijkt op een PS2 aansluiting), moet je een kabel hebben die vanuit de SCART van je videorecorder wordt omgezet naar SVHS en 2xTulp of 1 x 3,5mm Stereojack. Met die SVHS kabel kun je het beeld, en dus alleen het beeld, omzetten naar je computer. Voor het geluid zul je de line-in van je geluidskaart moeten gebruiken, of de line-in van je TV-kaart.
Zoals al eerder werd aangedragen, let wel op de kwaliteit van je TV-kaart. Als je een niet hardwarematige MPEG encodende kaart hebt, kost het je ontzettend veel tijd om de video om te zetten naar DVD waardig formaat. Ook de beeldkwaliteit laat dan vaak ontzettend veel te wensen over.

FF offtopic trouwens, maar je doet hier wel lekker bot tegen bijvoorbeeld Wokkel1982 en Jeronimo2003, maar zij proberen je alleen maar te helpen hoor.
Door zo bot te blijven doen loop je alleen maar het risico dat niemand je meer wil helpen, en dat de moderators hier je waarschijnlijk binnen de kortste keren gaan waarschuwen dan wel bannen. Ook getuigt je topicstart nou niet bepaald van veel eigen zoekwerk voor je dit topic opende. Kans is vrij groot dat deze vraag hier al wel eens is gesteld, of via google zeker terug te vinden is op een ander forum. Let hier ook goed op, anders wordt dit forum binnen de kortste keren een gigantische bende.

Edit:
Een CPU is een Central Processing Unit, oftewel, je processor.
Ik neem aan dat je je computer bedoelt.

[ Voor 4% gewijzigd door Brede P op 25-12-2004 13:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry van dat bot doen maar mijn vraag werd niet goed gelezen ik zal er de volgende keer aan denken dat ik niet zo reageer maar bedankt wokkel etc. dat jullie me probeerden te helpen maar ff offtopic het zoekwerk heb ik wel gedaan maar ik ben daar niet zo heel erg goed in waardoor ik het niet heb kunnen vinden

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

No offense, maar we zitten hier op gathering.tweakerrs.net. Je moet gewoon logisch nadenken en op www.doom9.nl kijken. De vraag hoe je videobanden op DVD zet is zelfs in dit forum al enkele malen letterlijk gesteld.

Dit is trouwens ook niet echt een normale topicstart:
Ik wou vragen hoe je videobanden naar dvd omzet, ik weet dat het kan maar ik weet niet hoe het moet dus kan iemand me hierbij helpen(bijv. welke kabel(s) dat ik hiervoor nodig heb)
We zijn geen helpdesk die je stap voor stap gaat uitleggen hoe je iets moet doen...

met [search=videobanden dvd] had je kunnen zien wat voor tips je krijgt. Daarnaast wil ik je met klem op de policy over topicstarten wijzen! Dat staat hier
Probeer het eerst zelf op te lossen.

Als je een probleem hebt, is het de bedoeling dat je pas een topic opent op het moment dat je er zelf niet meer uit komt maar het wel eerst zelf geprobeerd hebt. Lees altijd de handleiding en kijk op de support pagina van de fabrikant. Zoek ook eens met google, in de google groups en met de search van het forum. Ook de FAQ's van de diverse fora hebben veel oplossingen. Als een vraag al gesteld is, of hij is makkelijk zelf op te lossen of te vinden, dan is het niet de bedoeling dat deze hier gepost wordt.

Wees duidelijk, geef aan wat je al geprobeerd hebt.

Lukt het je niet om het zelf op te lossen, start dan gerust een topic maar geef duidelijk aan wat je probleem is en geef ook specifiek en duidelijk aan wat je gezocht en gevonden hebt, en waar je vast zit met je probleem. Doe je dit niet, dan kunnen we ervan uit gaan dat je dit niet gedaan hebt met als gevolg dat je topic op slot gaat. Dit kan je makkelijk voorkomen door aandacht aan de openingspost te besteden.

Geef de inhoud van een topic aandacht.

Als je geen probleem hebt, maar een discussie wilt starten, maak dan ook een duidelijk topic waarin je iets stelt en beargumenteert waarom dat zo is. Loze mededelingen en topicstarts van maar één regel worden niet zo gewaardeerd.
Het is wel duidelijk dat jouw topic hier niet echt aan voldoet neem ik aan?

[ Voor 60% gewijzigd door JvS op 25-12-2004 15:27 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.