Toon posts:

Dualmonitor probleem - AGP+17"CRT en PCI+15"TFT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me suf gezocht in de search maar kon niets vinden over dit probleem. Ik heb in mn pc een Radeon 9700 AGP kaart zitten met een 17" CRT scherm eraan. Dit werkte/werkt allemaal goed. Nou kreeg ik een 15" TFT scherm en deze wilde ik gebruiken voor winamp/msn e.d. op de zelfde pc. Ik naar de winkel en een AOpen GeForce FX5200 PCI gehaald ( heb maar 1 agp slot en geen zin in een nieuwe agp kaart ). Mij werd verteld dat dit zou werken. Nou heb ik het volgende probleem.

Na alle drivers geinstalleerd te hebben blijft het 15" scherm maar 800x600 met 4 kleuren als maximaal mogelijk weergeven. Het rare is, is dat ondanks mijn 17" monitor als primaire monitor staat ingesteld, het windows 'laad-scherm' op de 15"wordt weergegeven en dit ook in prima mooie kleuren! Ook als ik de aopen driver uninstall geven beide schermen een mooie weergave alleen kan ik dan niet met twee 'losse' monitoren werken want dan ziet de pc er maar één en geeft er twee weer. In het laatste geval kun je ook niet 'doormuizen' tussen de schermen enzo...

Zou iemand weten wat ik zou kunnen proberen?

forgot to mention : Onder t bios menu staat ie als primairy graphics driver op PCI. Als ik hem op AGP zet dan werkt het andere scherm helemaal niet meer.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 11:40 ]

• BlackIce
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:35
Ik denk dat het probleem is dat je een Radeon en een Nvidia kaart in je pc hebt zitten, dan gaan de drivers elkaar waarschijnlijk zwaar in de weg zitten. probeer die PCI kaart eens zonder de Radeon erin, en zonder de Radeon-drivers geinstalleerd?

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Heb je op die 9700 pro geen extra DVI aansluiting? Als dat zo is, is er een grote kans dat je daar je LCD op aan kan sluiten. Heb je geen DVI op je LCD dan kan je daar een simpele convertor voor kopen.