Toon posts:

harde schijf verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ,

Eerst en vooral een zalige kerst.....
Woensdag nieuwe pc gekocht , een samengesteld systeem
mb : asus p4p800-deluxe maxline 250gb hd serial ata 2
Sedert woensdag was er wel elke dag iets die niet werkte --- bios not installed - na installeren van partition magic systeem vast ......(dan zelf opnieuw geformatteerd en xp geïnstalleerd )
Vrijdag systeem terug naar de winkel ...bios not installed was veroorzaakt door een verkeerde instelling van hun technieker.
Terug van de winkel ...xp in orde
Toen zag ik in apparaatbeheer 2 x radeon 9600 staan ( sec & family ) ?????? met drivers van april 2004(die dus afkomstig zijn van windows xp service pack 2 )omdat er veel problemen gemeld worden over sp2 dacht ik dat mijn problemen misschien ook daardoor veroorzaakt werden .
Toen heb ik beide apparaten ( 2x radeon ) op uitschakelen gezet in apparaatbeheer (dom dom dom of ??? ), in de hoop om dan tijdens het heropstarten de drivers van de radeon cd te gebruiken om de kaart te installeren .
Toen ik de pc moest heropstarten ging het mis zwart scherm en de melding " no boot device found"
Toen ik in mijn bios keek was er geen HD meer aanwezig ????????.
Boot device gewijzigd om op te starten met xp cd , maar telkens krijg ik de melding geen harde schijf gevonden , nochtans tweemaal succesvol gelukt op woensdag en vrijdag , en nu plots HD verdwenen , instellingen in bios staan op auto.
In het bios heb ik enkel de bootdevice gewijzigd .
Gebeld naar de winkel alles uitgelegd , met het resultaat dat hij al zeker wist dat de oorzaak bij mij lag ( dus binnenbrengen en betalen ,aangezien ik zelf al actie ondernomen had ) en hij was nogal redelijk grof.....geschreeuw gebrul getier " the nightmare before christmas" begon stilaan vormen aan te nemen.
Nu achteraf heb ik ook al vernomen dat er veel klachten zijn over de service ( t'is altijd de schuld van de klant) in verband met garantie voorwaarden.
Nu ik denk als ik maandag mijn pc terug binnenbreng het mij ook zal overkomen, daarom zou ik graag weten voor ik ga wat de precieze oorzaak zou kunnen zijn ( soft- of hardware ) .Ik heb ook gezien dat op mijn moederbord het sata kabeltje op sata 1 steekt, vermelding in folder sata 2 schijf en op de schijf zelf staat maxline III sata 150 hdd , of speelt dat geen rol .
Hopelijk zit de kerstman op dit forum.....Zodat ik morgen niet in de zak gezet wordt .
Nog een leuke kerstdag gewenst en alvast bedankt bij voorbaat.

Groetjes

• Menniac
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 13:21
Ik zou niet zo 1-2-3 weten hoe je dit op kunt lossen, maar ben wel benieuwd naar de naam van die winkel van je. Gebrul en getier is toch te zot om waar te zijn??? Ik zou als ik jou was hier even lekker anti-reclame gaan maken als dit geintje je geld gaat kosten.

Menniac

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:13

E-Vix

Nu met sneeuw!

Je hebt zelf lopen kloten aan je computer, en nadat je hebt lopen kloten is het dus mis gegaan. Die winkel heeft het volste recht om jou de kosten om het systeem weer op poten te krijgen door te rekenen.
Dat je je harde schijf niet in je bios ziet zou best wel eens kunnen kloppen. Waarschijnlijk is de RAID controller op je moederbord ingeschakeld, en dan zie je je SATA schijven niet in je bios, maar alleen in het bios van de RAID controller. Kijk even in je handleiding hoe je daar bij moet komen. Speciale toetsencombinatie op een bepaald moment tijdens de POST ingedrukt houden.
Als boot device zal er ergens ook de raid controller in je bios ingesteld moeten kunnen worden. Heb je toevallig soms een keertje gekozen om alle bios instellingen terug te zetten op standaard? Zo ja, dan heb je daar waarschijnlijk je RAID controller mee uitgezet gezien die standaard dus niet aan staat.
2x een Radeon 9600 in Windows XP? Ik heb welliswaar geen verstand van ATI kaarten, maar dat zou best zomaar eens goed kunnen dat dat wel klopt. Als de kaart zogenaamd een dual head is, oftewel 2 monitoren tegelijk er op aangesloten kunnen worden, dan zou dat wel eens de oorzaak kunnen zijn.

Als met al zou ik zeggen, als je het zelf niet voor elkaar kan krijgen, ga dan maandag lekker terug met je systeem. Alle instellingen terug zetten zoals het hoort te staan mag max. € 50,- kosten (vind ik). Heb je meer gesloopt zoals heel je windows installatie, dan mag je dat bedrag minimaal verdubbelen om alles weer op zijn poten te krijgen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-03 13:13
E-Vix schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 10:47:

2x een Radeon 9600 in Windows XP? Ik heb welliswaar geen verstand van ATI kaarten, maar dat zou best zomaar eens goed kunnen dat dat wel klopt. Als de kaart zogenaamd een dual head is, oftewel 2 monitoren tegelijk er op aangesloten kunnen worden, dan zou dat wel eens de oorzaak kunnen zijn.
dit klopt idd, ati kaarten komen 2x voor (dual head) en je kan gewoon driver cleaner gebruiken om de oude drivers te verwijderen, en daarna de niewste catalyst drivers installeren.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:13

E-Vix

Nu met sneeuw!

Menniac schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 10:40:
Ik zou niet zo 1-2-3 weten hoe je dit op kunt lossen, maar ben wel benieuwd naar de naam van die winkel van je. Gebrul en getier is toch te zot om waar te zijn??? Ik zou als ik jou was hier even lekker anti-reclame gaan maken als dit geintje je geld gaat kosten.
Ja man, zou ik ook doen. Eerst lekker je eigen systeempje gaan slopen, en vervolgens de winkel de schuld gaan geven. Cool man. Lekker stoer doen. En als ze dan jouw schade niet gratis willen repareren, en boos worden omdat jij hun de schuld geeft terwijl je je eigen systeem gesloopt hebt, dan die winkel lekker zwart gaan maken man. Cool dude. Zo kan je echt toffe service van die winkel in de toekomst verwachten man. |:(

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Menniac
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 13:21
E-Vix schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 10:52:
[...]

Ja man, zou ik ook doen. Eerst lekker je eigen systeempje gaan slopen, en vervolgens de winkel de schuld gaan geven. Cool man. Lekker stoer doen. En als ze dan jouw schade niet gratis willen repareren, en boos worden omdat jij hun de schuld geeft terwijl je je eigen systeem gesloopt hebt, dan die winkel lekker zwart gaan maken man. Cool dude. Zo kan je echt toffe service van die winkel in de toekomst verwachten man. |:(
Ik wil niet goedpraten dat iemand zelf gaat zitten kloten, maar het gebrul en getier van de winkel slaat natuurlijk ook helemaal nergens op!!!

Menniac

Verwijderd

Topicstarter
Aan diegenen die hier denken dat ik zelf mijn systeem naar de vaantjes heb geholpen het volgende.

Toen ik woensdag mijn pc ging afhalen zei de verkoper het volgende
" het toestel is volledig geconfigureerd en geinstalleerd en door ons volledig getest ,geen enkel toestel gaat hier met problemen buiten "
thuisgekomen bij opstarten : BIOS NOT INSTALLED ( ???????? )

Ik heb enkel en ALLEEN maar in het bios de bootdevice gewijzigd EN NIETS ANDERS ( als dat klooien is )
de schijf werd zonder problemen geformatteerd en windows xp geinstalleerd.
Dat wil dus zeggen dat telkens je systeem crasht je het ding terug moet brengen naar de winkel en zij dan lekker kosten kunnen aanrekenen omdat je zelf je schijf hebt geformatteerd .
Ik hoopte enkel en alleen hier tips te krijgen om mijn probleem zelf op te lossen .
Pagina: 1