[XP] Kan windows update niet meer uitvoeren

Pagina: 1
Acties:

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Topicstarter
Ik denk hmmm eerste kerst dag iedereen heeft vrij, ik ook laat ik me pc's maar weer is gaan updaten.

Ik langs windowsupdate krijg ik volgende fout... 80246008 kan niks updaten.
Ik zoeken, schijnt dat Intelligente achtergrondsoverdrachtservice niet draait op me pc.
Ik services.msc uitgevoert idd. Hij draait nie... ik starten... krijg ik volgende fout....

---------------------------
Services
Kan de Intelligente achtergrondsoverdrachtservice-service op Lokale computer niet starten.

Fout 1079: De voor deze service gespecificeerde account verschilt van de account die is gespecificeerd voor andere services die in hetzelfde proces worden uitgevoerd.

OK

Weer een probleem :(

Ik krijg uhm dus niet meer aan de gang. :( Ik zit foutmelding te lezen. Ik zal eens onder administrator inloggen... wordt vervolgt :P

[Vervolg]

Waar ik nog enige hoop had, dat maakt dus nie uit. Ik heb zo ie zo al administrator rechten. Ik heb heb in het verleden idd die services die ik niet d8 nodig te hebben uitgegooit. Maar deze is dus o.a. nodig voor windowsupdate.
Wie weet in 1 oogopslag wat er aan de hand is hier? Ik namelijk niet :(
Ik zal zelf wel is ff gaan pielen door met de afhankelijke services te gaan spelen enzo...

Maar ik vrees een reinstall van xp :/ Met alles weer naar mijn hand in te moeten stellen en heb geen bruikerbare ghost meer liggen

[Aanvulling]
Background Intelligent Transfer Service schijnt dat in SP1 deze services nog op AUTO stond en in SP2 naar manual is gegaan :S Bron: http://www.theeldergeek.c...gent_transfer_service.htm

en ik had hem altijd uitgeschakeld staan! Zal wel weer een bug zijn.... :| waardoor ik hem niet meer in kan schakelen. Ik heb nooit met profielen en accounts zitten rommelen wat die foutmelding nu suggereert!

Wie weet toch de oplossing? SP3 :X

[ Voor 38% gewijzigd door lSltAlKeR op 25-12-2004 09:32 ]

Speedtouch freak

• lSltAlKeR
  • Nu online

lSltAlKeR

Topicstarter
Ik heb inmiddels alle updates die ik nodig had handmatig gedownload op KB nummer er is ook wel een oplossing voor dit probleem door hem ipv Netwerkservice als Lokale service aan te melden, maar dan krijg in de toekomst weer problemen natuurlijk... ach ja zie ik dan wel weer...

Speedtouch freak

Verwijderd

Modbreak:Hebben die flames iets met dit topic te maken?

PS

http://www.microsoft.com/...srv_default_settings.mspx

Hier staan alle deafult setting voor services.

[ Voor 68% gewijzigd door Spider.007 op 25-12-2004 12:52 ]

• lSltAlKeR
  • Nu online

lSltAlKeR

Topicstarter
De default service voor BITS werkt dus niet! Krijg je die foutmelding maar ik heb hem dus al als Lokale Service draaien zoals ik al eerder zei!

Thanks voor de tip, maar die was overbodig, omdat ik dat ook al wist zit ook standaard in je windows help die ik erals eerste al op nasloeg op "error 1079" op te zoeken. Zonder resultaat!

Ik denk gewoon door het uitschakelen al van voor sp1 en daarna sp2 erover heen te gooien iets mis is gegaan!

Wie weet me ut tegendeel te geven¿

Speedtouch freak

Verwijderd

Nou harold dat wordt dan toch maar xp opnieuw installen.
En voortaan de services aan laten staan die tijdswinst is toch minimaal vooral als je toch je pc zo goed als altijd aan hebt staan.

• lSltAlKeR
  • Nu online

lSltAlKeR

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 13:56:
Nou harold dat wordt dan toch maar xp opnieuw installen.
En voortaan de services aan laten staan die tijdswinst is toch minimaal vooral als je toch je pc zo goed als altijd aan hebt staan.
Ik niet want windows is en blijft zo lek als een niet dichtgeknoopte met waterstof opgeblazen balloon die met een vuur hete naald geprikt word! :9

edit:
Dat bewijzen die 2 chinezen maar weer vandaag wat op de frontpage vandaag op tweakers vermeld staat :o

edit:
Excuss die groep chinezen of ut er 2 waren :P Het waren dus 2 exploits waarschijnlijk hebben ze er meer die ze later weer vrijgeven! Just because I'm paranoid doesn't mean I'm not being followed :7

[ Voor 28% gewijzigd door lSltAlKeR op 25-12-2004 20:24 ]

Speedtouch freak

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:29
lSltAlKeR schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 14:19:
[...]

Ik niet want windows is en blijft zo lek als een niet dichtgeknoopte met waterstof opgeblazen balloon die met een vuur hete naald geprikt word! :9
Als je gewoon goed oplet welke services je uitschakeld krijg je ook niet zulke problemen ;).

• lSltAlKeR
  • Nu online

lSltAlKeR

Topicstarter
leon1e schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 16:03:
[...]

Als je gewoon goed oplet welke services je uitschakeld krijg je ook niet zulke problemen ;).
Ik blijf erbij dat ut de schuld is van MS!
Ben er van overtuigd dat ut komt door sp2 over sp1 installatie.
Of hoe moet ik dit dan weer aanmelden als netwerk service? Zonder fout 1079 te krijgen.

Als ik ze allemaal wil herstellen tot default XP SP2 instellingen... want die verschillen ook weer van XP sp1(a) dan maakt dat nix uit! ERROR 1079 blijft bestaan!

Maar ik heb niet echt een domein waarop ik mijn aanmeld en heb hem dus als lokaal service aangemeld, maar kan hem dus niet meer als netwerk service aanmelden ( voor de derde en waarschijnlijk ook duidelijkste keer van mijn kant :X ) Dus hoop hierbij dat problemen uitblijven.

Ik heb nog met gpedit.msc zitten pielen, maar mocht ook nix baten. Of ik weet ut gebruik er niet van... tja... ben ook geen cum laude MCSE...

Misschien als ik de service waarvan hij afhankelijk is ( RPC ) herstart |:( maar die kan ik niet herstarten.... dat zou idd reinstall betekenen...

PS veilig modus helpt ook nix! Bovendien kan je BITS niet starten in veilig modus.

[ Voor 9% gewijzigd door lSltAlKeR op 25-12-2004 16:50 ]

Speedtouch freak

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De BITS service hoort inderdaad onder de LocalSystem account te draaien - nu is dit process een process (svchost.exe) wat tegelijkertijd met meerdere andere processen draait met dezelfde executable (svchost.exe).

Vermoedelijk heb je ergens zelf iets veranderd waardoor een of andere service onder een andere account start - je zou eigenlijk voor alle services die ook svchost.exe -k netsvc gebruikt, eens moeten kijken ofdat die wel dezelfde service account gebruiken :)

• lSltAlKeR
  • Nu online

lSltAlKeR

Topicstarter
elevator schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 23:47:
De BITS service hoort inderdaad onder de LocalSystem account te draaien
In de standaard instelling staat hij toch echt aangemeld als netwerkservice.
- nu is dit process een process (svchost.exe) wat tegelijkertijd met meerdere andere processen draait met dezelfde executable (svchost.exe).

Vermoedelijk heb je ergens zelf iets veranderd waardoor een of andere service onder een andere account start - je zou eigenlijk voor alle services die ook svchost.exe -k netsvc gebruikt, eens moeten kijken ofdat die wel dezelfde service account gebruiken :)
Ik heb alles eruit gegooit! Zodat er geen een svchost.exe meer liep. Bovendien heb ik er een stuk of 7 draaien tegelijkertijd! Dus dat lijkt me ut probleem ook niet. Ut is denk meer een rechten kwestie! Alleen is dat een beetje over de zeik. Door SP2 vermoedelijk! Allereest die BITS opnieuw aangezet en die "svchost.exe -k netsvcs " opnieuw allemaal geladen. Ook in verschillende volgorde zitten spelen. De service die ervan afhankelijk is is alleen RPC. Misschien als ik RPC tijdens dat windows zelfdraait herstart het misschien weer werkt :? Maar hoe doe je dat? Niet? Probleem blijft error 1079. Dus veranderd er nix aan.

Op mijn brakke rommel pc is ut helemaal een zooitje! Daar wil helemaal niets meer starten zowat. Maar die gebruik ik ook alleen om mee te rommelen })

Services
Kan de DNS Client-service op Lokale computer niet starten.

Fout 5: Toegang geweigerd.

OK

Is een voorbeeld, maar ik heb ook niet echt DNS server nodig! Die pc draait nog winxp pro SP1
En is een en al gaten kaas. Maar toch iemand die weet hoe je met "fout 5" om moet gaan?
Soms is ut toch wel handig ook als die service aan de gang weer kan krijgen.

Ik ben ingelogt als administrator heb alle rechten maar toch geen toegang :S
Pc is ook virus vrij, 80% spyware vrij maar toch hoe krijg ik dat dan aan de praat weer? Zonder een reinstall? Ik heb ut alleen uitgezet ooit in verleden, maar wilt nu niet meer aan :|

[ Voor 13% gewijzigd door lSltAlKeR op 27-12-2004 18:01 ]

Speedtouch freak

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je de dns-client service disabled vrees ik dat je op ip nummers zult moeten gaan surfen :) Haal ook de resterende 20% spyware nog even weg :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• lSltAlKeR
  • Nu online

lSltAlKeR

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 27 december 2004 @ 18:32:
Als je de dns-client service disabled vrees ik dat je op ip nummers zult moeten gaan surfen :) Haal ook de resterende 20% spyware nog even weg :)
Weet jij zeker dat je 100% spyware vrij bent 8)

En zoals ik al zei, die pc gebruik ik idd toch niet echt! Bovendien werkt hij wel gewoon met dns surven :? dat verloopt denk via me gare speedtouch... of iets dergelijks... die erop aangesloten zit. Daar mee heb je ook al verbinding met een dns server.

Maar goed! Probleem blijft hoe "fout 1079" en "fout 5" zonder radicale reinstall :/

edit:
Fout 5 is misschien gefixed als ik sp2 erop zet :z Maar ik hou me rommel pc liever bij SP1

[ Voor 10% gewijzigd door lSltAlKeR op 27-12-2004 19:09 ]

Speedtouch freak

Pagina: 1