Ik weet niet zeker hoe je je de computers gekoppeld hebt, maar ik neem aan dat je een rechtstreekse kabel van de ene naar de andere netwerkkaart gebruikt ? als dat het geval is, weet je zeker dat je een crosslink kabel hebt ? (je kan dat controleren door ff de utp stekkertjes aan de kabel naast elkaar te houden, als de kleurtjes van de kabeltjes in beide connectors dezelfde volgorde hebben, heb je geen crosslink, als de volgorde verschillend is heb je ws wel een crosslink kabel)
Heb je geen crosslink kabel, ga er dan een kopen
Verder check ff of alle instellingen goed staan... dus bij netwerk moet msclient - netwerkkaart - tcp/ip en bestandsdeling staan.
Verder gewoon ff invullen wat crusader al aangaf, ip bv 192.168.10.x en subnet 255.255.255.0 (je moet uiteraard wel verschillende ip's per computer gebruiken, dus x op compu1 is 1 en x op compu 2 is 2 oid)
Verder, delen is het delen (duh) van bestanden en/of printers op de computers. Je kan bv je d: schijf delen door bij deze computer met de rechtermuisknop op de d: schijf te klikken en dan delen te kiezen.
Dan ff alles instellen zoals jij het wilt uiteraard...
Succes ermee
Mzzl, LG
Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.