???? praktijken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Topicstarter
meuktracker: nVidia nForce Audio 4.57 WHQL?
:(
fijne feestdagen btw en het beste voor 2005.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik mag toch verwachten van iemand als jij dat je niet gaat klagen over de moderatie in een reactie? Ja ik heb een foutje gemaakt in de topictitel en moderatie, maar beide zijn weer goedgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:49

botoo

💀 too old to die young

Gepost door Spice - zaterdag 25 december 2004 - 02:00 Score: 0 (Off-topic)
wie is hier bezig om alles omlaag te duwen? Kex? Bo? Hellup!?
Ik zou er bijna een grappig tag aan willen verbinden Spice, maar ik ben bang dat de grap voor te weinig mensen te bevatten is, en we zouden verkeerd signaal afgeven als ik dat zou doen.

En natuurlijk wens ik jou en alle andere bezoekers van TMF ook fijne feestdagen en een goed 2005 :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:53

Len

Leeg

ow lol er is zelfs al een topic over.

Fijne feestdagen idd :)

Ik wilde eigenlijk een topic openen dat er weer iemand de FP gebruikte om te klagen over de moderaties.
Nu wel, in de vorige topic-titel niet (topic-titel is aangepast), flauw dat die reactie offtopic gemod is die bovendien nog een goede inhoudelijke opmerking bevat naast de correcte opmerking tav de topictitel en eigenlijk dus een minimaal +3 opmerking is, volgens de FAQ en TMF-normering.
Ik heb deze post en die erna ook volgens de TMF normering gemod (-1 troll) :p

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Len schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 12:51:
Ik heb deze post en die erna ook volgens de TMF normering gemod (-1 troll) :p
Dan sla je de plank goed mis Len :/
Beide reacties zijn beslist geen trollen, maar als jij dat met de faq in de hand kan verdedigen dan hoor ik dat graag.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Een troll? Dan ga ik inderdaad met botoo mee en ligt de plank nu ergens waar hij niet heengeslagen had moeten worden. Het is gewoon een inhoudelijke reactie, die niemand aanvalt. Hij lokt ook niets uit - afgezien van een mogelijk korte discussie dat mensen het zouden kunnen zien als zeuren op de moderatie - dus hoe je dit kan verklaren als een troll is mij volkomen bijster :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

TMF FAQ
Wel #%@%, iemand heeft mijn reactie volkomen onterecht omlaag gemod, daar ga ik wat van zeggen en goed ook!

Dat is je goed recht. Maar zoals wel vaker zijn er ook hier meerdere wegen naar Rome .
Een vrij populaire is het editten van je reactie met een niet mis te verstane boodschap. Dit vermindert je reactie alleen maar in waarde omdat je je inzichtvolle verhaal verziekt met 'achtergrondruis' die door de meestal gebruikte toon als troll beoordeeld zal worden.
Het is geen edit van een reactie maar een nieuwe nutteloze post over het moderen. Dit heeft totaal geen nuttige inhoud. dus wat mij betreft een -1 notering.

Het is kennelijk een bekende van jullie dus ik zal het wel nooit goed doen in dit geval. Maar ik blijf erbij dat je een reactie op een moderatie hier moet achterlaten.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

'die door de meestal gebruikte toon als troll beoordeeld zal worden, met toon word hier gedoeld op 'Wel #%@%', deze 'toon' word niet door Spice gebruikt, ergo: dat gedeelte is offtopic maar geen troll.

Overigens is het niet de eerste keer dat je hier meld dat je een troll moderatie hebt uitgedeeld terwijl dat niet nodig was of volstrekt verkeerd. Gelukkig doe je dat troll-uitdelen niet met moedwil maar omdat je van mening bent dat je het juiste doet.
Er is dus nog hoop :).

En ja, Spice is een hele ouwe bekende, hij is zelfs lid van het LM-squad geweest.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me agrees with Len, een compleet reactie met daarin niets dan gezever over een foute moderatie is niet gewenst. Als alleen een edit al trollerig is, dan is een compleet nieuwe post dat al helemaal. -1 dus. Blijkbaar is dat dus niet de bedoeling...

Naja, m'n penalty ratio is toch maar 0.18 ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

Ik sta achter elke trol of moderatie die ik doe :o

Ik lees het artikel, de bon en dan de reacties (daar staan meestal nuttige dingen in, user ervaringen enz)
Ik heb het altijd een voordeel van t-net gevonden dat je als je niet ingelogt bent alleen reacties van 1 en hoger ziet.
Als er een reactie tussen staat die offtopic is dan mod ik dat ook zo, ik betrap me er wel eens op dat ik meer reacties omlaag help dan omhoog, veel staan al op 1 dus standaard zichtbaar.
Dat ik ooit een trol heb lopen geven die volgens de rest geen trol was, daar kan ik niet veel aan doen, de verscheidenheid van moderaties is ook de kracht van t-net ;)

Ik zag in die 2e reactie dus echt geen +1 grappig wat botoo wel zag :+

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Zoals al gezegd: Spice is een oude bekende (al voordat ik LM was, en dat is inmiddels ook alweer een jaar geleden, was hij al een flinke tijd LM). Een inside-joke dus :)

Verder zijn die posts echt geen -1 waard, ze zijn gewoon offtopic mits netjes geformuleerd vind ik. Je valt er immers niet iemand direct bot mee aan maar zevert gewoon over iets wat er niet toe doet. En dat verdient de offtopic tag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik verwijt je ook niets hoor Len, zoals je zelf ook al zegt is verscheidenheid (of het hebben van verschillende meningen) de kracht van T.net, maar daarom kunnen we er onderling wel over discuzeuren (is immer een populair tijdverdrijf @TMF) :).

Een offtopic reactie mag niet op -1 eindscore eindigen, offtopic blijft altijd op 0 (of soms hoger als het een reactie op een eerdere post is, of misschien staat er toch iets heel interessants in).

Overigens stelde ik dat ik er bijna (dus niet helemaal) een +1 grappig aan zou willen verbinden, juist omdat Spice als oud LM'er heel goed de weg naar TMF weet te vinden.

Verder zou ik (en waarschijnlijk meerdere TMF'ers) graag je moderaties die in jouw visie trollen zijn hier zien, dan kunnen we dat gezamenlijk tegen het licht houden, en hopelijk allemaal iets van opsteken :).

Aarrgh G33rt!
Ik zit dit toch niet voor niets te typen he?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

* Delerium denkt dat Len een zuivere bulls-eye heeft met dat stukje FAQ.

Valt geen speld tussen de krijgen, hiermee heeft 'ie ook gelijk.

Sja, dat krijg je met kameraadgedrag, dan laat je professionele standaarden ook op de verkeerde plekken zakken (bv IMHO LA) en tja, dat kan idd niet. En hoewel terugfluiten nooit leuk is, heeft Len hiermee weldegelijk een punt. (Gelukkig is het niet een groot iets maar een incident :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Er is wel een speld tussen te krijgen imho - in de quote staat de toon benadrukt. En die toon vond ik persoonlijk niet flamerig/trollerig in dit geval, slechts compleet offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Als de letter van de faq als zodanig uitgelegd dient te worden, dan verliezen we de geest van die faq daarmee uit het oog en verworden tot onnadenkende regeltjes-robotten. Afaik is dat niet de bedoeling.

De faq laat voldoende ruimte om flexibel (maar onderbouwd) te werken.

En het is geen kameraadgedrag, maar het is reageren met de kennis die je hebt, ook al geef ik toe dat ik bij goede bekenden wel geneigd ben om het vanuit een positieve kant te bekijken, maar dat vind zijn oorsprong juist in die historische knowledge-base.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Ecteinascidin schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 21:45:
* KeX denkt dat Len een zuivere bulls-eye heeft met dat stukje FAQ.

Valt geen speld tussen de krijgen, hiermee heeft 'ie ook gelijk.

Sja, dat krijg je met kameraadgedrag, dan laat je professionele standaarden ook op de verkeerde plekken zakken (bv IMHO LA) en tja, dat kan idd niet. En hoewel terugfluiten nooit leuk is, heeft Len hiermee weldegelijk een punt. (Gelukkig is het niet een groot iets maar een incident :P)
In zoverre dat het eye of the beholder blijft. Ik denk dat ongeacht of het nu om een oude TMF bekende gaat of niet, de toonzetting van bovenstaande reactie niet trollerig is. Het blijft de toon die de muziek maakt. Een moderatiecommentaar blijft offtopic, zoals ook omschreven in het stukje faq. Maar een "niet mis te verstane boodschap" kan een dergelijke toonzetting hebben dat dit net als een troll ongewenste gevolgreacties heeft en ook als zodanig wordt beoordeeld. Volgens de letter van de faq, als deze al zo strikt te interpreteren valt, is het dan nog steeds offtopic. Een reactie in termen als "welke l#l heeft mij een troll gegeven" is misschien ook weer een flame.

Een beschuldiging in de vorm van het bedekken met de mantel der liefde omdat het oude incrowd is is IMO niet gepast. De moderatierichtlijnen wordt ruim binnen gebleven. Moderatiecommentaar beïnvloedt een reactie in negatieve zin, maar er zijn inderdaad meerdere wegen die naar Rome leiden.

:)
Pagina: 1