Ik maak op mijn powerbook veel gebruik van drie verschillende netwerk lokaties: Thuis, kantoor en met de vodafone UMTS kaart. Nou moet ik steeds als ik van lokatie switch ook handmatig (in voorkeuren van mail) de mailservers aanpassen. Geen groot probleem, maar het zou makkelijk zijn als dit automatisch zou kunnen.. Kan dat?
Bij mij gaat dat (in Apple Mail, tenminste) soort van automatisch. Omdat de uitgaande mailserver van de locatie waar ik normaal zit niet reageert of mij niet toestaat te verzenden, geeft Mail mij een gezellige popup waarin het mij vraagt of ik via een andere mailserver (die ik dan uit een dropdown kan selecteren) wil verzenden, of dat ik wil wachten tot de mailserver wel weer reageert. Als ik dan besluit om een andere mailserver te selecteren, blijft die selectie van toepassing totdat ik weer van locatie wissel in OS X of ik de instelling handmatig verander. Om dit te kunnen laten werken moet je wel alle mailservers even gedefinieerd hebben in het paneel Accounts van Mail, maar dat heb je vast al gedaan
.
Voorbeeld van hoe dit er dan uitziet:
Voorbeeld van hoe dit er dan uitziet:
Mjah, helemaal automagisch ga je het niet krijgen, maar deze oplossing lijkt me wel redelijk in de richting komen.
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Dit topic is gesloten.
![]()