Toon posts:

Athlon64 3500 snelheidsprobleem.

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben afgelopen weekend van een Intel P4 3.2 overgestapt naar een AMD64 3500.
Alles ging redelijk voorspoedig, maar uit 1 ding kom ik niet uit.
Als ik meerder applicaties draai dan wordt de pc zo traag als stroop.
Als ik één van de applicatiesafsluit zie je de pictogrammen op het bureaublad weer één voor één te voorschijn komen. Heb ik maar één applicatie aan het werk staan en denk ik, goh doe eens een spelletje, dan is het net zo erg. Niks geen grafisch geweld heb ik het dan over qua spel.
Ikzelf zit in de richting van het geheugen te denken.
Wat ikzelf al gedaan heb is het volgende:
a: Memtest gedraait, geen fouten gevonden.
b: Clean install.
c: Geheugen in single mode laten draaien door een reepje eruit te halen en die ook nog een geswitcht. Resultaat, quickpar doet er iets langer over om te repareren, maar verders niet echt veel verschil met dual mode.
Ik begin een beetje wanhopig te worden....wie weet wat er nog meer te proberen is?
Voor eventueel een CPU-z log kijk hier.

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07 17:31
intel heeft hypertreading , zodat de processor zich bezig kan houden met meerdere apps tegelijk , amd heeft dat niet , ik denk dat dat het is.

weet het tevens niet zeker hoor !

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-07 14:58
Chipset drivers en video drivers geinstalleerd?

Verwijderd

Nee, het is niet Hypertreading! Ik heb hetzelfde probleem. ik ben overgestapt van een intel Pentium 4(b) 2,66 ghz naar een amd athlon 64 3200+. Zodra er meer als 2 applicatie draait is de processor mega traag. Alle processorkracht word om de een of andere reden in één van de programma's gestopt en de rest krijgt niks. Mijn oude Pentium 4B processor had geen hypertreading, maar kon wel met gemak meerdere applicaties tegelijk aan sturen zonder al te veel performance verlies. Het probleem zit hem dus niet in het al dan wel of geen ondersteuning hebben van hypertreading.

Ik gebruik driver 67.02 voor de videokaart en de laatste moederboord drivers. Voor mijn systeem specs zie signature.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 00:20 ]

• XII
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-06 21:55

XII

Begint, eer ge bezind

Als je meerdere zwaardere apps. tegelijk draait, zal de Intel sneller voelen.
Kan je verbeteren, door bij :Systeem:Geavanceerd:Prestaties: Alles op programma`s instellen.

Mocht dit niet de gewenste verbeteringen geven,
ik heb nog wel een P4 setje te ruil voor je. :)

Wat ook wel wil helpen is je swap-file vergrendelen op 1500MB.

[ Voor 11% gewijzigd door XII op 25-12-2004 00:32 ]

AMD64 3000Winnie@275,Neo2Plat, 1g Plat-rev2-2,5-3-3-10,X800Pro@XTPE

Verwijderd

Nonsens, die HT verhalen. Zoveel baat heeft HT óók weer niet. Het klinkt alsof je PC enorm aan het pagen is, klopt het met je signature dat je 1024MB RAM hebt? Dan zou je geen problemen moeten hebben, na een hele tijd UT2004 spelen, véél maps e.d., heb ik nóg geen last van opbouwing, met 1024MB. Goed, ik heb wel die raptors in Raid0, maar dat zal niet zoveel moeten uitmaken.

Als je CnQ uitzet, heb je er dan nog last van? De CPU + de hoeveelheid mem kan het haast niet aanliggen, en toch klinkt het heel erg als een paging probleem: te weinig mem, hij zet dus dingen in de swapfile, en die is traag.

Verwijderd

Topicstarter
Neo_TGP schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 00:15:
Chipset drivers en video drivers geinstalleerd?
Ja, alles erop staan.

• cycloon_
  • Laatst online: 26-09-2025
Modbreak:Help de topicstarter eens in plaats van om als een gewetenloos pubertje te zitten trollen.

[ Voor 101% gewijzigd door BalusC op 25-12-2004 00:40 ]

http://specs.tweak.to/9714

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:41

Thandor

SilverStreak

Het lijkt me sterk dat het aan de CPU ligt, mijn AMD Athlon XP @ 2400MHz (385FSB) kent de verhalen van hierboven niet. Ik kan zelfs meer tegelijk doen dan een Pentium IV 3GHz + HT 800FSB.

Dat komt omdat mijn CPU nét iets sneller is, de grootste factor is dat ik 1024MB Ram heb en de Pentium IV 3GHz heeft 512MB Ram. Na het spelen van spellen heb ik geen opbouw van iconen, de Pentium IV met 512MB heeft dat wel.

Mijn broers PC (XP1800+ @ ~2500+) heeft ook opbouw van iconen na een intensief spel dat veel geheugen verbruikt. Mijn Duron 1800 @ ~2,1GHz heeft dat ook. Beide PC's hebben 512MB.

Het lijkt meer op een geheugen probleem dus. Draait het geheugen wel op volle snelheid :?
Controleer die instellingen dus even zorgvuldig. Ook de "CommandRate" o.i.d. moet op 1T staan i.p.v. 2T.

P.s., ik ben geen fanboy o.i.d.
Mijn voorkeur gaat uit naar AMD, de Athlon 64 is een stuk beter dan de Pentium IV.
Mijn Athlon XP is een 1700+ @ 2400MHz, daar kon anderhalf jaar geleden ook geen Pentium IV tegenop.
Dat de AMD Athlon 64 van jouw trager is dan die Intel Pentium IV ligt niet aan AMD, maar aan iets anders. Een bedrijf "in de zeik" zetten omdat een ander onderdeel van een ander bedrijf niet goed werkt is niet tof.
Graag ook flames & trolls achterwege houden zoals de reactie hierboven mij :X

[ Voor 26% gewijzigd door Thandor op 25-12-2004 00:37 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

ik heb hier ook een asus a8v deluxe met amd 64 3500+, nergens problemen mee
kan gewoon meedere dingen tegelijk doen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 00:29:
Nonsens, die HT verhalen. Zoveel baat heeft HT óók weer niet. Het klinkt alsof je PC enorm aan het pagen is, klopt het met je signature dat je 1024MB RAM hebt? Dan zou je geen problemen moeten hebben, na een hele tijd UT2004 spelen, véél maps e.d., heb ik nóg geen last van opbouwing, met 1024MB. Goed, ik heb wel die raptors in Raid0, maar dat zal niet zoveel moeten uitmaken.

Als je CnQ uitzet, heb je er dan nog last van? De CPU + de hoeveelheid mem kan het haast niet aanliggen, en toch klinkt het heel erg als een paging probleem: te weinig mem, hij zet dus dingen in de swapfile, en die is traag.
Het klopt dat ik 1 gig erin heb zitten.
Ik heb inderdaad C&Q uitstaan, dat werkte averechts had ik het idee, dus maar weer snel uitgezet.
Even ter aanvulling, ik draai XP Pro op een WD Raptor. Op die hd staat alleen het OS dus verders niets. Waar ik ook veel last van heb is Explorer.exe crashes. Ik weet niet of het één met het ander te maken heeft maar ik dacht ik zal het er bijvermelden.
Mocht het nu zo zijn dat paging het probleem is, wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn, en beter, wat kan ik eraan doen?

Verwijderd

Om heel eerlijk te zijn nogal negatieve VIA ervaringen, maar dat zal hier het probleem niet moeten zijn (hooguit de explorer crashes, wat echt weird is). Hoe heb je paging ingesteld in Windows? Op welke drives paging files? Waarvoor optimized?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 00:46:
Om heel eerlijk te zijn nogal negatieve VIA ervaringen, maar dat zal hier het probleem niet moeten zijn (hooguit de explorer crashes, wat echt weird is). Hoe heb je paging ingesteld in Windows? Op welke drives paging files? Waarvoor optimized?
Ik heb daar niets aan gedaan na de instalatie.
Weet niet goed hoe dat in te stellen, dus ben daar maar vanaf gebleven, bij Intels ook nooit wat aan veranderd. Maar goed, als dat helpt, ik ben altijd bereid om te leren :)

Ik ben net nog even het bios ingedoken om het één en ander te noteren.
Dit is zoals alles nu in het bios ingesteld staat.

Memclock - Auto
DRAM Over 4G Remapping - Disabled
Bank Interleaving - Auto
Node Interleaving - Disabled.
Burstlength - 8 Beats
Caselatency - Auto
Verders staat alles op Auto

Verwijderd

Topicstarter
Had net in een blad gezien dat je het wisselbestand het beste 2.5x de omvang van je interne geheugen moest maken en op de snelste hd moest hebben. Heb dus 1024 intern, en heb dat wisselbestand op max 2500 gezet, en begin grootte op 1536. Stond ook bij aanbeveling onderaan het tabblad.
Hij staat ook nog op de OS-HD. Is tenslote 10000 toeren HD.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 01:05 ]

• cycloon_
  • Laatst online: 26-09-2025
Cycloon schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 00:33:
Modbreak:Help de topicstarter eens in plaats van om als een gewetenloos pubertje te zitten trollen.
Met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo ? , beetje humor in je leven mag ook wel hoor !

http://specs.tweak.to/9714

• SmoothVision
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-05 21:27
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 00:34:
ik heb hier ook een asus a8v deluxe met amd 64 3500+, nergens problemen mee
kan gewoon meedere dingen tegelijk doen
Sluit zich hierbij aan :)

Overgens heb ik wel een aparte hdd (raptor 10.000 rpm 36.7gb) voor windows ed
Maar verder ook Asus A8V, AMD 3500+ (@3800+ :)) &1024MB geheugen.. dus mss als het probleem zich blijft voordoen.. drivers checken voor updates ;)

Verwijderd

Zie dat je bios van 27-10 zal vast wel een nieuwere uit zijn
en dat je dirext 9b hebt 9c is er al.
Je geheugen timings zijn ook wel minder goed maar zou dit probleem toch niet kunnen veroorzaken

ftp.asuscom.de
patch: /pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_939/VIA_Chipset/K8T800Pro/A8V_Deluxe/

versie 1009__06.zip van 17-12-04

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 01:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
SmoothVision schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 01:13:
[...]

Maar verder ook Asus A8V, AMD 3500+ (@3800+ :)) &1024MB geheugen.. dus mss als het probleem zich blijft voordoen.. drivers checken voor updates ;)
Ik heb dezelfde HD voor XP. Heb de laatse drivers erop staan. Zelfs de beta 1009 bios geprobeerd.
Niets helpt wat dat aangaat.Ik zou toch graag tot dat groepje mensen willen behoren die geen slow modus draaien, net als jij ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 01:18:
[...]

Ik heb dezelfde HD voor XP. Heb de laatse drivers erop staan. Zelfs de beta 1009 bios geprobeerd.
Niets helpt wat dat aangaat.Ik zou toch graag tot dat groepje mensen willen behoren die geen slow modus draaien, net als jij ;)
Install windows eens op een andere HD of install eens windows 2000

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 01:17:
Zie dat je bios van 27-10 zal vast wel een nieuwere uit zijn
en dat je dirext 9b hebt 9c is er al.
Je geheugen timings zijn ook wel minder goed maar zou dit probleem toch niet kunnen veroorzaken

ftp.asuscom.de
patch: /pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_939/VIA_Chipset/K8T800Pro/A8V_Deluxe/

versie 1009__06.zip van 17-12-04
Ok, nieuwste bios erop. Ook de C versie erop gezet.
Je geeft aan dat de timing niet optimaal is. kan je aangeven hoe ik die kan verbeteren?
Morgen zie ik wel weer verder, nu ga ik zelf even in slow-modus :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 01:26:
[...]

Install windows eens op een andere HD of install eens windows 2000
Heb ik ook al gedaan, aleen win2000 niet. Heb ik volgens mij wel ergens liggen.
Morgen weer verder.

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 13:55

EaS

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 00:37:
[...]

Waar ik ook veel last van heb is Explorer.exe crashes
Doet me denken aan een pas gebouwde Athlon 64 3000+. Aardig goed draaien, maar af en toe vage explorer fouten. Of eeuwig wachten bij het installeren van drivers of iets dergelijks. Gewoon niet zo draaien als je gewend bent. Geen crashes, maar soms "traag"... soms afsluiten van explorer ("verzenden".... niet verzenden" toestand voor je neus) etc.

Bleek aan het geheugen te liggen.
Geen keiharde crashes of iets dergelijks, maar meer van die vage problemen.
Nieuw geheugen heeft dit verholpen.
Het oude geheugen was trouwens 'Matrix Memory'... het nieuwe is Kingston Valueram (welke ook in de lijst van compatible geheugen van het moederbord stond). Sindsdien perfect draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door EaS op 25-12-2004 03:18 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dit zou je kunnen staven door een PiFast te draaien, en dan de 'blend' torture test.
Als je geheugen inderdaad stabiliteitsproblemen heeft komt het dan wel naar boven.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Hoewel ik een 64 3000+ heb, had ik ook een probleem in het begin met het geheugen!
Ik had twee maal 512mb van corsair en geregeld blauwe schermen, Toen heb ik in het
boekje van het moederbord opgezocht welke er door asus werden aanbevolen en dat
waren onder andere Twin mos en Kingston! Na twee KIngston 512 mb PC3200/400
er ingezet te hebben waren er geen enkele problemen meer en was hij zeker sneller
dan mijn oude P4 . Navraaag bij kenners leerde dat Athlon 64 zeer kritisch met
het geheugen is ,en alleen het in het boekje opgenoemde geheugen word aanbevolen.
En daar staat Dane Elec niet Bij !
joopata

Verwijderd

Topicstarter
Ok, daar zijn we weer.
Ik heb nog eens in de logs gekeken en daar staat bij systeem deze melding.
Kan apparaat \Device\Harddisk2\D niet benaderen. Fout id 15. Zegt mij niks.
Ik zal even aangeven hoe het in elkaar steek op mijn pc qua hd's.
Ik heb 2 S-ata schijven en 1 Ide.
Op de één van die s-ata schijven staat mijn OS. de andere twéé zijn voor opslag en dergelijke.
Graag zou ik willen weten wat nu de meest ideale geheugen instellingen zijn, en wat die foutcode inhoud.
Als ik dat weet en die instellingen geprobeerd heb en het nog niet werkt naar behoren, dan kan ik altijd nog nieuw mem kopen. Als ik nu eerst mem koop en het werkt nog niet, dan zit ik daar weer mee, en terug brengen is nogal een probleem vaak met mem.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

SmoothVision schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 01:13:
[...]

En ik sluit me hier ook bij aan:
ASUS A8V Deluxe, AMD 3200+ @ 4000+ & 1024MB geheugen.
Werkt allemaal prima hier, zelfs als ik 10x Pifast run, kan ik nog met goed fatsoen internetten. Dus weet niet waar dat bij jou aan ligt :s

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Kijk eens via het taakbeheer welke applicatie het meeste cpu gebruik heeft.
Verder zeg je dat je een clean install uitgevoerd hebt.
Toen je dit gedaan hebt heb je daarna ook al je programma's weer geinstalleerd?

Op welke kloksnelheid draait je cpu nu? (ff naar kijken via windows)

Explorer crashes hangt vaak samen met spyware.
start/download het progamma hijackthis en post hier de logs eens.

• jprommen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-05 18:30
Probeer eens wat hardware los te pluggen zodat je alleen het vereiste verbonden hebt (dus maar 1 hdd etc). Verder zijn de chipset drivers erg belangrijk.

Tot slot zou je ook nog SP2 kunnen proberen. Het duurt tegenwoordig niet meer zo lang voordat je machine besmet is met allerlei vervelende programmatjes.

Bij mij werkt het als een zonnetje i.i.g.

Even Tweakers checken...

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:49

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 11:16:
Ok, daar zijn we weer.
Op de één van die s-ata schijven staat mijn OS. de andere twéé zijn voor opslag en dergelijke.
Graag zou ik willen weten wat nu de meest ideale geheugen instellingen zijn, en wat die foutcode inhoud.
Als ik dat weet en die instellingen geprobeerd heb en het nog niet werkt naar behoren, dan kan ik altijd nog nieuw mem kopen. Als ik nu eerst mem koop en het werkt nog niet, dan zit ik daar weer mee, en terug brengen is nogal een probleem vaak met mem.
Volgens mij is een van je harde schijven rot, haal eens omstebeurt je harddisks uit je computer, want defecte schijven kunnen ook wel eens vage crashes, en al helemaal traagheid veroorzaken. :)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Hallo,

Heb vorige week op een beurs een upgradeset gekocht.
Amd 64 3500+
Asus A8V deluxe
2x512 pc3200 ddr400
Sweex voeding 350 watt

Apart nog een Club3d Radeon 9600XT

Heb nu het probleem dat hij er steeds mee ophoud. Processorfan en de fan van de graffische kaart blijven wel draaien maar voor de rest gaat hij helemaal uit. Ook mijn beeldscherm gaat op stand-by. Dit gebeurt ook als ik niks byzonders aan het doen ben. Na een tijdje start hij weer op.

iemand enig idee.

alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 11:44:
Kijk eens via het taakbeheer welke applicatie het meeste cpu gebruik heeft.
Verder zeg je dat je een clean install uitgevoerd hebt.
Toen je dit gedaan hebt heb je daarna ook al je programma's weer geinstalleerd?

Op welke kloksnelheid draait je cpu nu? (ff naar kijken via windows)

Explorer crashes hangt vaak samen met spyware.
start/download het progamma hijackthis en post hier de logs eens.
Logfile of HijackThis v1.99.0
Scan saved at 12:58:41, on 25-12-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Sitecom\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\Program Files\Cherry\CDI\CDI.exe
C:\Program Files\Common Files\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
C:\WINDOWS\System32\inetsrv\inetinfo.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsrte.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\PowerQuest\Drive Image 7.0\Agent\PQV2iSvc.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Program Files\ASUS\Probe\AsusProb.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe
c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsescn.exe
C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
C:\Program Files\PopUp Killer\PopUpKiller.EXE
C:\Program Files\Cherry\KeyMan\KeyMan.exe
C:\Program Files\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
C:\Program Files\Troxo\IISPassword\LiveUpdateIISPassword.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\Winamp\winampa.exe
C:\Program Files\Adobe\Adobe Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
C:\Program Files\Sitecom\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\Program Files\FireTrust\MailWasher Pro\MailWasher.exe
C:\PROGRA~1\Sitecom\BLUETO~1\BTSTAC~1.EXE
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
C:\PROGRA~1\MOZILL~1\FIREFOX.EXE
E:\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.planet.nl/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Adobe Acrobat 6.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Program Files\Adobe\Adobe Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {BA52B914-B692-46c4-B683-905236F6F655} - c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsshl.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Program Files\Adobe\Adobe Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [ASUS Probe] C:\Program Files\ASUS\Probe\AsusProb.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [VSOCheckTask] "c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcmnhdlr.exe" /checktask
O4 - HKLM\..\Run: [VirusScan Online] "c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MCAgentExe] c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCUpdateExe] C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcupdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PopUpKiller] C:\Program Files\PopUp Killer\PopUpKiller.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [CherryKeyman] "C:\Program Files\Cherry\KeyMan\KeyMan.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Program Files\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IISPassword LiveUpdate] C:\Program Files\Troxo\IISPassword\LiveUpdateIISPassword.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Program Files\Winamp\winampa.exe
O4 - Startup: MailWasherPro.lnk = C:\Program Files\FireTrust\MailWasher Pro\MailWasher.exe
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Program Files\Adobe\Adobe Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send to Keyman - C:\Programme\Cherry\keyman\IEMenuExtKeyman.html
O8 - Extra context menu item: Verzenden naar &Bluetooth - C:\Program Files\Sitecom\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: Onderzoek - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\Sitecom\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\Sitecom\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.m...eb_site.cab?1103446070937
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{910D6BB0-5C48-4B4B-90A9-611FD58DC79A}: NameServer = 192.168.1.1
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{910D6BB0-5C48-4B4B-90A9-611FD58DC79A}: NameServer = 192.168.1.1
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\..\{910D6BB0-5C48-4B4B-90A9-611FD58DC79A}: NameServer = 192.168.1.1
O23 - Service: Bluetooth Service - WIDCOMM, Inc. - C:\Program Files\Sitecom\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Cherry Device Interface - Cherry Gmbh, Auerbach Germany, www.cherry.de - C:\Program Files\Cherry\CDI\CDI.exe
O23 - Service: EPSON Printer Status Agent2 - SEIKO EPSON CORPORATION - C:\Program Files\Common Files\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
O23 - Service: GEARSecurity - GEAR Software - C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
O23 - Service: McAfee.com McShield - Unknown - c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
O23 - Service: McAfee SecurityCenter Update Manager - McAfee, Inc - C:\PROGRA~1\McAfee.com\Agent\mcupdmgr.exe
O23 - Service: McAfee.com VirusScan Online Realtime Engine - Networks Associates Technology, Inc - c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsrte.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Remote Administrator Service - Unknown - C:\WINDOWS\System32\r_server.exe
O23 - Service: V2i Protector - PowerQuest Corporation - C:\Program Files\PowerQuest\Drive Image 7.0\Agent\PQV2iSvc.exe

Running processes:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.planet.nl/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Adobe Acrobat 6.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Program Files\Adobe\Adobe Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {BA52B914-B692-46c4-B683-905236F6F655} - c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsshl.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Program Files\Adobe\Adobe Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [VSOCheckTask] "c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcmnhdlr.exe" /checktask
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Program Files\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IISPassword LiveUpdate] C:\Program Files\Troxo\IISPassword\LiveUpdateIISPassword.exe
O4 - Startup: MailWasherPro.lnk = C:\Program Files\FireTrust\MailWasher Pro\MailWasher.exe
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Program Files\Adobe\Adobe Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send to Keyman - C:\Programme\Cherry\keyman\IEMenuExtKeyman.html
O8 - Extra context menu item: Verzenden naar &Bluetooth - C:\Program Files\Sitecom\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: Onderzoek - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\Sitecom\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\Sitecom\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.m...eb_site.cab?1103446070937
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{910D6BB0-5C48-4B4B-90A9-611FD58DC79A}: NameServer = 192.168.1.1
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{910D6BB0-5C48-4B4B-90A9-611FD58DC79A}: NameServer = 192.168.1.1
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\..\{910D6BB0-5C48-4B4B-90A9-611FD58DC79A}: NameServer = 192.168.1.1
O23 - Service: Bluetooth Service - WIDCOMM, Inc. - C:\Program Files\Sitecom\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Cherry Device Interface - Cherry Gmbh, Auerbach Germany, www.cherry.de - C:\Program Files\Cherry\CDI\CDI.exe
O23 - Service: EPSON Printer Status Agent2 - SEIKO EPSON CORPORATION - C:\Program Files\Common Files\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
O23 - Service: McAfee.com McShield - Unknown - c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
O23 - Service: McAfee SecurityCenter Update Manager - McAfee, Inc - C:\PROGRA~1\McAfee.com\Agent\mcupdmgr.exe
O23 - Service: McAfee.com VirusScan Online Realtime Engine - Networks Associates Technology, Inc - c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsrte.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Remote Administrator Service - Unknown - C:\WINDOWS\System32\r_server.exe
O23 - Service: V2i Protector - PowerQuest Corporation - C:\Program Files\PowerQuest\Drive Image 7.0\Agent\PQV2iSvc.exe

Running processes:

PQV2iSvc/exe 19.008
svchost.exe 19.384
Dat zijn dev 2 die het meeste gebruiken.
Op dit moment als ik bij taakbeheer kijk is de max cpu belasting 2%.
Verder draai ik regelmatig Hitman voor spyware. Met alle bijbehorende progsels.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het zal niet direct met de traagheid te maken hebben, maar het valt me wel op dat je onnodig veel software open hebt staan. Winamp, Acrobat reader, DriveImage, zijn dat allemaal system tray icoontjes? En waarom heb je een popup kiler open staan als je FireFox gebruikt?
En nog 1 ding: die 'IIS password changer' heb je er zelf opgezet?

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 12:58:
Hallo,

Heb vorige week op een beurs een upgradeset gekocht.
Amd 64 3500+
Asus A8V deluxe
2x512 pc3200 ddr400
Sweex voeding 350 watt

Apart nog een Club3d Radeon 9600XT

Heb nu het probleem dat hij er steeds mee ophoud. Processorfan en de fan van de graffische kaart blijven wel draaien maar voor de rest gaat hij helemaal uit. Ook mijn beeldscherm gaat op stand-by. Dit gebeurt ook als ik niks byzonders aan het doen ben. Na een tijdje start hij weer op.

iemand enig idee.

alvast bedankt
Ja het is je sweex voeding die kan het niet aan.
Tijd voor een nieuwe betere voeding.

Verwijderd

Topicstarter
MadMarky schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 13:09:
Het zal niet direct met de traagheid te maken hebben, maar het valt me wel op dat je onnodig veel software open hebt staan. Winamp, Acrobat reader, DriveImage, zijn dat allemaal system tray icoontjes? En waarom heb je een popup kiler open staan als je FireFox gebruikt?
En nog 1 ding: die 'IIS password changer' heb je er zelf opgezet?
Ja, klopt. Die IIS heb ik er zelf opgezet. Met IIS is het niet zo easy om een dir te beveiligen met een pasword. Met dat progie is het een fluitje van een eurocent.
Alleen winamp is een systray icoon. De rest niet. Ik heb het één en ander nu met msconfig uitgeschakeld, winamp, acrobat en popupkiller. Ik gebruik firefox pas, en had popupkiller er al opgezet, vandaar.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 13:35:
[...]

Ja het is je sweex voeding die kan het niet aan.
Tijd voor een nieuwe betere voeding.
Hoeveel watt voeding zou ik nodig hebben?
Of welke?

• SmoothVision
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-05 21:27
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 14:00:
[...]

Of welke?
Zelf had ik eerst een Chieftec 420 Watt maar doe trok het ook niet meer dus heb ik nu een Enermax 600watt

link..
http://www.tweakfreaks.nl...1be6a6e2263539d97686aa0cc

Verwijderd

Topicstarter
Zou iemad mij kunnen vertellen wat globaal de ideale bios instellingen zijn voor het geheugen?
Als ik dat geprobeerd heb en het draait nog niet naar behoren dan moet ik maar eens aan ander geheugen gaan denken(asus goedgekeurt).

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 14:16:
Zou iemad mij kunnen vertellen wat globaal de ideale bios instellingen zijn voor het geheugen?
Als ik dat geprobeerd heb en het draait nog niet naar behoren dan moet ik maar eens aan ander geheugen gaan denken(asus goedgekeurt).
Ik vind het nog steeds er vreemd...
Ik heb nu P95 lopen + Windows Media Player met Visualisatie + Internet Explorer + MSN Messenger + Spybot Search And Destroy aan het zoeken naar Spybots + NOD32 + Kerio Personal Firewall + FlashGet. CPU gebruik is de hele tijd 100%. Geen haperingen en WMP, Spybot heeft binnen een paar seconden alles gescanned, en P95 die nog lekker soepel doorloopt, en dan heb ik nog geen last van enige haperingen. Loopt nog steeds geweldig hier.
ASUS A8V Deluxe + AMD 3200+ @ 4000+...

//EDIT:
Zo maar de informatie vergeten :)
Ik zou zeggen, kijk eens in mijn [OC-939] ASUS A8V Deluxe OC Thread Deel 1 (in DOC). Daar heb ik alle settings neergezet die er zijn. Daarnaast staat er nog andere nuttige informatie in.
Succes ermee!

[ Voor 13% gewijzigd door Phyxion op 25-12-2004 14:31 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
[...]

Of welke?
Ik heb praktisch dezelfde hardware (zie specs in mn sig) en draai superstabiel met een thermaltake 420watt active pfc, dat zou dus voldoende moeten zijn.
600watt is overkill als je het mij vraagt..

[ Voor 3% gewijzigd door Occy74 op 25-12-2004 14:35 ]

Systeem Specs

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

[...]

Of welke?
Welke voeding heb ik nodig? Deel 9

Als je na het lezen van bovenstaand topic nog steeds vragen hebt kun je beter een eigen topic openen, wat je nu doet is topic kaping en dat hebben we liever niet...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 01:03:
Had net in een blad gezien dat je het wisselbestand het beste 2.5x de omvang van je interne geheugen moest maken en op de snelste hd moest hebben.
Die regel ging nog op toen je 4MB RAM had, en dus 20MB pagefile. Toen moest je een klein fortuin investeren om een GUI fatsoenlijk te kunnen draaien in je RAM, dus toen was de virtueel geheugen in vorm van de swapfile bedacht om dat soort leuke dingen betaalbaar te kunnen draaien.

Je harde schijf is in vergelijking met het werkgeheugen van vandaag zo traag als dikke stront door een dunne trechter (pakweg 70MB/s at best tegen makkelijk meerdere gigabytes per seconde).
Jij hebt 1GB aan RAM, die heb je gekocht zodat programma's en data uit de slome pagefile en in het snelle werkgeheugen kunnen -> dus betere prestaties. Het is dan toch van de zotte om evenredig aan de hoeveelheid RAM die je hebt zo'n enorme pagefile te nemen? Daar koop je je werkgeheugen toch niet voor. 8)7

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-07 14:43
Wat ik nog niet gelezen heb is wat voor geheugen de TS heeft aangezien de Athlon64 een geintegreede geheugencontroller heeft kan het probleem goed liggen in het merk geheugen dat er in zit. Op de site van amd staan welke chips goed ondersteunt worden. Ik heb een vriend die draait met een athlon 64 met gentoo 64bit en dat is echt super snel wat je ook open hebt staan naast elkaar.

Verwijderd

Topicstarter
Rafe schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 16:08:
[...]

Die regel ging nog op toen je 4MB RAM had, en dus 20MB pagefile. Toen moest je een klein fortuin investeren om een GUI fatsoenlijk te kunnen draaien in je RAM, dus toen was de virtueel geheugen in vorm van de swapfile bedacht om dat soort leuke dingen betaalbaar te kunnen draaien.

Je harde schijf is in vergelijking met het werkgeheugen van vandaag zo traag als dikke stront door een dunne trechter (pakweg 70MB/s at best tegen makkelijk meerdere gigabytes per seconde).
Jij hebt 1GB aan RAM, die heb je gekocht zodat programma's en data uit de slome pagefile en in het snelle werkgeheugen kunnen -> dus betere prestaties. Het is dan toch van de zotte om evenredig aan de hoeveelheid RAM die je hebt zo'n enorme pagefile te nemen? Daar koop je je werkgeheugen toch niet voor. 8)7
Ok, ga ik in mee. Wat zou jij dan doen?

Verwijderd

Topicstarter
marrekau117 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 16:09:
Wat ik nog niet gelezen heb is wat voor geheugen de TS heeft aangezien de Athlon64 een geintegreede geheugencontroller heeft kan het probleem goed liggen in het merk geheugen dat er in zit. Op de site van amd staan welke chips goed ondersteunt worden. Ik heb een vriend die draait met een athlon 64 met gentoo 64bit en dat is echt super snel wat je ook open hebt staan naast elkaar.
Bij mijn specs staat dat ik Dane Elec erin heb, pc3200.
Ik ga hetvolgende nu doen. Ik gooi die s-ata schijven er tussenuit.
Maak een partitie op een ide, en gooi daar weer xp op. Heb ik iig geen last van mierende s-ata controlers. Weet ik ook direkt welke schijf die fout telkens geeft in de logs. Ik heb nu het laatste bios erop staan en bij die clean install doe ik direkt de laatste drivers erop zetten, is dat ook uitgesloten. Ik zet alleen het hoognodige erop, en doe wat tests, kijken hoe het gaat lopen.
Is het dan nog als een darm, dan moet het in die bios settings zitten of in het geheugen. Anders weet ik het ook niet meer. Mee eens? Ik ben daarom ook direkt benieuwd naar wat hierboven aangedragen wordt qua swapfile, kan ik ook dat direkt in orde maken.

Verwijderd

Als je denkt dat een van je harde schijven brak is kun je ook effe een test utility van de fabrikant downloaden. Maxtor, WD en Hitachi hebben die op hun website staan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 17:10:
Als je denkt dat een van je harde schijven brak is kun je ook effe een test utility van de fabrikant downloaden. Maxtor, WD en Hitachi hebben die op hun website staan.
Klopt, heb ik al gedaan en die gaven geen fouten aan. Nu denk je natuurlijk, waarom die s-ata's er tussenuit? Omdat ik wil uitsluiten dat er een s-ata controler zit te etteren. Eliminatie proces om het zo maar te noemen. Ik kan ze als het goed loopt er altijd weer bijbengelen.Maar ergens moeten die fouten op hd2 vandaan komen, dus je probeerd eens wat he.

Verwijderd

Topicstarter
Ok. We zijn er weer.
Hoop dat jullie fijne dagen gehad hebben.
Ik ben zover dat ik beide s-ata disks er tussenuit heb verwijderd.
Ik heb Xp nu op een ide staan en ben nu wel van die vage explorer crashes af.
Heb de nieuwste drivers erop, het laatse bios en Sp2.Heb trouwens mijn swapfile klein gehouden.Het schiet gewoon niet op. De pest is nog dat ik dus van een 10000 toeren Raptor naar een ide ben gegaan en dat merk je helaas. Daarnaast is het nog steeds als dikke stront tegen een berg op. Ik begin nu toch een beetje ten einde raad te worden. Iemand nog een idee?
Buiten verkopen dan..... :'(

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Probeer deze effe zou ik zeggen.

Haal effe 1 van 512 mb geheugen uit bankje dus draai effe WinXP op elke geheugen afzonderlijk.

Trek alle kabels los ( dus ook die van IDE) en probeer alleen Master HDD met andere kabels als je er eentje hebt liggen. En draai bios setting ook effe default of Optimized setting.

En ja het kan aan je geheugen liggen of kapotte IDE/Sata kabel of zelfs je voeding. Je kan niks uitsluiten. Alleen voor nieuwe voeding tja het beste is dat je effe iets leent.

Maar wanneer je systeem test dan haal effe alle PCI/USB dinges eruit en test afzonderlijk.. soms kan het driver voor je USB dingle zijn (bijvoorbeeld) die boel laat crasht en vertraagt

[ Voor 37% gewijzigd door DJkim op 27-12-2004 02:15 ]

Lucky Goldstar

Verwijderd

Topicstarter
DJkim schreef op maandag 27 december 2004 @ 02:10:
Probeer deze effe zou ik zeggen.
Haal effe 1 van 512 mb geheugen uit bankje dus draai effe WinXP op elke geheugen afzonderlijk.
Heb ik geprobeerd. ! reep erin en het andere reepje ook erin als single-channel.
Memtest erover gehad, geen fouten.
Trek alle kabels los ( dus ook die van IDE) en probeer alleen Master HDD met andere kabels als je er eentje hebt liggen. En draai bios setting ook effe default of Optimized setting.
Ook dat gedaan. Bios in default enz enz enz...helaas
En ja het kan aan je geheugen liggen of kapotte IDE/Sata kabel of zelfs je voeding. Je kan niks uitsluiten. Alleen voor nieuwe voeding tja het beste is dat je effe iets leent.
Ik heb gloednieuwe kabels gebruikt. Mijn voeding,,,ook net nieuw en niet de rotste naar mijn mening. Voltages zijn stabiel en alle waardes ok bevonden.
Maar wanneer je systeem test dan haal effe alle PCI/USB dinges eruit en test afzonderlijk.. soms kan het driver voor je USB dingle zijn (bijvoorbeeld) die boel laat crasht en vertraagt
Dit kan ik nog wel even proberen, maar vrees dat ook dat niet veel zal uitmaken.
Ga zo even met die helpdesk bellen en als we er niet uitkomen dan gaat het weer zo de verkoop in. Ben er ongeveer een heel klein beetje klaar mee zo onderhand. :'(

Verwijderd

Dit kan ik nog wel even proberen, maar vrees dat ook dat niet veel zal uitmaken.
Ga zo even met die helpdesk bellen en als we er niet uitkomen dan gaat het weer zo de verkoop in. Ben er ongeveer een heel klein beetje klaar mee zo onderhand.
Kan ik me goed voorstellen ja.
Misschien dat je geheugen niet compatibel is met amd 64.

Twee linkjes voor compatibiliteit amd 64 en amd 64 fx:
AMD 64
AMD 64 FX

FX heeft trouwens registered nodig.

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:50
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 11:16:
Ok, daar zijn we weer.
Bij sommige winkels (bijvoobeeld Informatique) kan je alles ruilen, dus als je daar MEM koopt kan je daarna ruilen voor iets anders.. Of misschien voor een waardebon...

Misschien is er wat "goodwill" te halen bij je leverancier, zo van "kan ik dat eens proberen".

Suc6 in iedergeval, maar het lijkt een geheugenprobleempje, anders teste eerst met een IDE schijfje teste(winXP clean+drivers), kijke of ja dan nog hetzelfde prob heeft , dan weet je zeker dat het niet aan je hd's ligt? Probeer 1 geheugenreepje eens(als je er 2 hebt)...

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:50
[...]

Of welke?
Een Enermax 420 Noisetaker watt zou ruim genoeg moeten zijn, heb ik ook en is een supervoeding. Zeer stabiele voltages zie specs(onderaan post)

PS De WATTS zijn niet belangerijk, het gaat om het AMPERAGE wat de voeding op de verschillende voltages kan leveren.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, daar ben ik weer. Ik hebde winkel gebeld en die wist het ook niet.
Ik heb dus de boel maar terug gebracht en omgeruilt voor een P4 3.2. ;)
Heb als troost maar een niuwe kast erbij genomen, Coolermaster Stacker.
Mag ik iedereen bedanken voor het meedenken. Bij deze dan ;)

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 22:33:
Ok, daar ben ik weer. Ik hebde winkel gebeld en die wist het ook niet.
Ik heb dus de boel maar terug gebracht en omgeruilt voor een P4 3.2. ;)
Heb als troost maar een niuwe kast erbij genomen, Coolermaster Stacker.
Mag ik iedereen bedanken voor het meedenken. Bij deze dan ;)
Tijd voor een /sig change dan maar he? :)

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Occy74 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 01:48:
[...]
Tijd voor een /sig change dan maar he? :)
Ja, dat is waar ook. Ik moet ook overal op letten 8)7
Pagina: 1